"הרעיון הוא לקחת את זה למקום חם וכיפי, שהמשפחות יגידו  'תראו איזה כיף, הייתי בטלוויזיה, עם כל המשפחה', ולא 'אני הכוכב הבא של המדינה'. אין פה את האטרף הזה". כך מתמצת צביקה הדר את האווירה שמאפיינת את תכנית הכישרונות החדשה "משפחה בהופעה".

עשרות משפחות יעלו ויבואו החל משבת הקרובה להציג את הכישרון המוזיקלי המשפחתי שלהם בפני חבר השופטים, שגם הם, כמו הנבחנים, קרובי משפחה שעוסקים במוזיקה. כתבת mako, קים בוסי, בילתה יום שלם מאחורי הקלעים של התוכנית, יחד עם המנחה צביקה הדר והשופטים – האחים ניר ורביב בן מנחם (הפרויקט של רביבו), בני הדודים מאיה ושמעון בוסקילה ושרי ואדר גולד – אם ובתה.

"אני חושבת שהרעיון הזה של 'משפחה בהופעה' זה סוג של הברקה. בני המשפחה שואבים ביטחון אחד מהשני, ואמנם יש לפעמים דיסוננס ביניהם, שניים מצוינים ואחד פחות, אבל עדיין הם מתגייסים כולם בשביל הדבר הזה", מספרות שרי ואדר גולד מה לדעתן הופך את התוכנית הזו לייחודית ושונה. צביקה הדר, המנחה, מוסיף את משנתו: "הם באים בשביל החוויה, בשביל להופיע ביחד, לעשות איזה קטע או נאמבר, עושים חזרות, ופתאום משפחות נפגשות ביחד ואת שומעת מהשיחות שלנו איתן שהן נפגשות יותר בערבי שישי, ופתאום, דרך "התירוץ" לעשות חזרות לתוכנית קורים דברים שהם הרבה מעבר".

ככל שהתקדמו צילומי התוכנית, ונחשפו לעוד ועוד כישרונות משפחתיים, השופטים הופתעו לגלות מספר רב של משפחות שניגשו לתוכנית. "לקחת את הסבא והסבתא שהיו פעם זמרים או נגנים, ולחבר אותם עם הנכדים, זה מאוד מבורך, והופתענו מכמות הכישרונות", מספר ניר מ"הפרויקט של רביבו". מאיה בוסקילה מצד שני, הופתעה מהמקצועיות של המשפחות ומההתגייסות שלהן למען המוזיקה:  "יש רמה מאוד גבוהה בתוכנית הזאת. זה לאו דווקא מבחינת התחרות, הדגש הוא על מוזיקליות. באופן כללי יש כאן המון שִמחה, וזה מראה על משהו שאני, בתור אמא, הייתי רוצה להעביר לילד שלי".

עריכת וידאו: מיכל בן ארי

משפחה בהופעה, שבת (6.12), 19:00, ערוץ 24.