אייל גולן התחיל את הקריירה שלו כזמר האלמוני ששיתף פעולה עם להקת אתניקס, כשמהר מאוד גם תחנות הרדיו זיהו את הפוטנציאל של הזמיר משכונת מרמורק ברחובות ומאז הכל היסטוריה. רבים משיריו הפכו לקלאסיקות של ממש במוסיקה הישראלית, להיטיו מוכרים כמעט בכל בית, אבל עכשיו מסתבר שהכל התחיל ממש במקרה. כשקרוב משפחתו דוד ג'מיל הגיע להופעת אורח מיוחדת בתכנית "אייל גולן קורא לכם", זכינו לרגע של נוסטלגיה ולמפגש עם האיש שאחראי לפעם הראשונה בה הופיע אייל גולן מול קהל.

"הוא נתן לי להחזיק מיקרופון בבר מצווה", נזכר גולן כיצד ביצע את השיר "אהבנו" של חיים משה והודה, "זאת הייתה הפעם הראשונה שלי והזיוף הכי גדול שהיה לי בחיים". לפני הביצוע המיוחד סיפר גולן על היחסים הקרובים שהתחזקו עם השנים, וחשף כי ג'מיל הוא זה שעמד לצידו גם ברגעים הקשים שעבר השנה: "במהלך השבעה של סבתא שלי הוא זה שניהל את המשפחה שלנו". 

אפשר היה לראות את ההתרגשות שאחזה בג'מיל ברגע שעמד על הבמה, "כבוד הוא לי לקבל הזמנה להגיע לפה", אך הביצוע שלו גרם לצוות שופטים להתרגש אפילו יותר. את בחירתו לשיר בפניהם את הקלאסיקה "הכוכב שלי" הוא הסביר בכך שרצה להתחבר למקורות ולהכיר תודה על כל מה שקורה בחיים. בחירתו התבררה כמוצלחת במיוחד כשבמהלך השיר פרץ עדי ליאון בבכי, והסביר כי זהו רגע נוסטלגי בשבילו: "זה מה שאני זוכר מהילדות, אלו החאפלות האורגינליות של השכונה". 

השיר שהחזיר את אייל גולן לילדות (צילום: מתוך אייל גולן קורא לכם, שידורי קשת)
מתוך "אייל גולן קורא לכם" | צילום: מתוך אייל גולן קורא לכם, שידורי קשת

יש לציין שהבמה לא זרה לדוד ג'מיל, שבעבר טיפח קריירה מוסיקלית ורשם לעצמו הישג לא קטן. החידוש שלו לשיר "הכוכב שלי" של הזמר משה דוד ז"ל לפני כ-25 שנה זכה בזמנו בתואר "שיר השנה" של גלגל"צ, וסימן את מה שהייתה אמורה להיות קריירה מצליחה. למרות שההזמנות להופעות במועדונים התחילו להגיע, הוא בחר להניח את המוסיקה בצד ולהתרכז לדבריו בהקמת משפחה. בימים אלה הוא מתכנן לשוב לבמה, ועסוק באיסוף חומרים לקראת אלבום חדש.

 אייל גולן קורא לכם: ראשון ושני ב-18:30 בערוץ 24