ספיישל אמהות התחיל בביצוע משותף של משה פרץ ומתמודדי העונה לשיר "אין כמו בבית".

מי שפתחו את התחרות הערב הם האחים ממן, שבחרו לבצע מול אמא שלהם את השיר "רק תחייכי" של אייל גולן. אייל החמיא להם על האנרגיות הטובות וגיספן חשב שזו התחלה מצויינת לתוכנית. "יש בכם משהו עמוק" אמר משה פרץ ואוחובסקי הוסיף: "אותי זה מרגש ששני הומואים הגיעו כל כך רחוק בתחרות". לאחר מכן פנה אוחובסקי לאמא שלהם ופירגן לה על כך שגידלה אותם להיות גאים במי שהם.

הביצוע הבא שייך לויולט קנינו עם השיר "יא מאמא" של סמי אלמגריבי, שגרמה לאופירה לפרוץ בבכי מרוב התרגשות. "אני מרגישה שהיא כמו שושנה שנפתחת בכל שבוע" אמר גל, והוסיף: "היא מהאנשים שאני רוצה לראות בגמר". גיספן אהב את התמימות שלה, ואופירה הודתה שויולט היא אחת הפייבוריטיות שלה בתחרות.

מיד אחריה עלה רועי עזר לבצע מול אמא שלו את השיר "כשתגדל" של אייל גולן. אייל חשב שזה אחד הביצועים הטובים של רועי בתוכנית, ושאר השופטים הסכימו איתו. אופירה הגדירה את הביצוע הזה כ-"מהפך" של רועי, וגיספן ביקש ממנו שייקח את הרגש שהיה לו השיר הזה וימשיך איתו הלאה לתוכניות הבאות.

המתמודדת הבאה היא בר כהן שבחרה להקדיש לאמא שלה את השיר "אמא" של איציק קלה. גיספן חשב שההתרגשות הביאה אותה לאי דיוקים, ואילו עדי חשב שהביצוע היה משעמם. גל לעומתם חשב שכל שיר שבר מבצעת הופך למדליק ואייל החליט להמתין עם החלטה לגביה.

הביצוע הבא שייך לאסף גיאת שבחר לבצע מול אמא שלו את השיר "אמא" של ניסים סרוסי. ירון חשב שבחירת השיר הייתה מעולה, לעומת אופירה שלא התרגשה מהביצוע. גל גם כן לא התלהב מהביצוע, ואילו עדי חשב שאסף סלסל יותר מדי.

מיד אחריו עלתה עדן ענקי שביצעה מול אמא שלה את השיר "לשמור עליך" של מישל כהן. "יש לך את זה" הכריזה אופירה, ואילו משה פרץ העיר על חוסר הדיוקים. עדי הסכים עם משה וביקש ממנה לשים לב לדינמיקה שבין הבתים לפזמון.

המתמודד הבא הוא לואי עלי שבחר לבצע את השיר "סט אל האבייב" ולהקדיש אותו לאמא שלו שנמנעה מלהגיע לאולפן בשל חילוקי דעות בין השניים. בסיום הביצוע אייל ניגש לחבק את לואי והכריז: "מי אמר שאי אפשר לרגש בשיר קצבי?". גל חשב שזה היה הביצוע הכי טוב של הערב ומשה פרץ חיזק: "הוא וירטואוז והוא צריך להיות זמר של קונצרטים".

הביצוע הבא שייך לעדן בן אבו שבחרה לבצע מול אמא שלה את השיר "גיבור של אמא". ירון אילן הודה שהוא מעריץ של עדן ונהנה מכל ביצוע שלה, וחיכה לביצוע שבו הרגש שלה יתפרץ. גיספן חשב שהחלק השני של השיר היה מוצלח יותר, ואילו עדי בטוח שברגע שהיא תפסיק להיות לחוצה ייצאו ממנה דברים טובים.

מיד אחריה עלה עידו ג'רפי שבחר להקדיש את השיר "אין כמו אמא" של אתניקס לאמא שלו, ששלחה דווקא את אבא לאולפן. משה פרץ חשב שעידו צריך למצוא משהו שייתן ייחוד לשירה שלו, ואילו אופירה חשבה שהוא יכול להיות יותר טוב אם הוא "יוריד את הנוצות". גיספן הסכים עם השופטים וייעץ לעידו לצמצם את היהלום שהוא ולא להחצין אותו.

המתמודד הבא ששר לאמא שלו הוא איהב עטילה שבחר לבצע את "אמא" של עוזיה צדוק. איהב התקשה להתחיל את הביצוע מרוב התרגשות, ולקח את הזמן כדי להתעשת. גם בסיום הביצוע איהב נשבר כשאמא שלו קמה לחבק אותו. אופירה חשבה שזה לא היה הביצוע הכי טוב שלו, משה פרץ אהב את הביצוע למרות ההתרגשות, ואילו לאוחובסקי בכלל לא הפריע שהוא התפזר: "זה הכניס הרבה רגש לשירה".

מיד אחריו עלתה גיידא שביצעה מול אבא שלה את השיר "אמא אמא" של זוהר ארגוב. הביצוע גרם לגל לדמוע והוא ביקש למסור לעדה הדרוזית שגיידה היא גאווה לעדה, לעומת עדי לאון חשב שזה היה ביצוע בכייני מדי. משה פרץ הסכים עם עדי, ואופיר דווקא אהבה את הביצוע ואפילו כינתה את גיידה "מלכה".

רגע לפני ההחלטות אייל מזמין את השופט האורח – משה פרץ לבצע את השיר "סימני הזמן".

שלב גלגל ההצלה

לאחר התלבטות, אייל החליט שלשלב גלגל ההצלה יגיעו הזמרים עם הביצועים החלשים ביותר של הערב והם עידו ג'רפי, איהב עטילה ואסף גיאת:

הזמר הראשון שפתח את שלב גלגל ההצלה הוא אסף גיאת עם השיר "לו רק נלמד לתת" של יניב בן משיח. גל חשב שזה הביצוע הכי טוב של אסף בעונה, ואילו עדי לאון הודה שהוא כבר לא נהנה מביצועים שלו.

מי שעלה אחריו הוא עידו ג'רפי עם השיר "עוד דקה את נעלמת" של זוהר ארגוב, וגיספן חשב שהוא שוב עושה פעלולים שבאים על חשבון השירה. אופירה לעומתם הייתה פחות עדינה עם אסף: "הרסת את השיר", ואילו משה פרץ העדיף לייעץ לו לנקות את המניירות ואת שירת הקריוקי.

מי שסגר את גלגל ההצלה הוא איהב עטילה עם השיר "רק תנגני" של ישי לוי. עדי החמיא לו על רוחב הקול, אופירה קיוותה שאייל ייתן לו הזדמנות נוספת, ואילו גיספן המליץ לאיהב לבחור שיר עם מנעד קולי מצומצם שיתאים לקול שלו.

 מי עולה לשלב הבא?

בסיום התוכנית אייל החליט שבספיישל שכל כולו מוקדש לאמהות, הוא לא מדיח אף מתמודד.