1. בחירת שיר

90% מהצלחה טמונה כבר בבחירת השיר אותו תבצעו באודישן. בחירת השיר היא עניין אינדיוידואלי, אין אדם שיידע לייעץ לכם על שיר יותר טוב מכם, אז הקשיבו לקול הפנימי הזה (אלא אם הוא אומר לכם לשיר ביונסה). מומלץ לבחור שיר שמתאים למנעד הקולי שלכם ומצליח להוציא מכם את היכולות הווקאליות. חשוב להיות מקוריים ולא לבחור בשיר שעוד נבחנים עתידים לבצע, אבל אל תגזימו - שיר שאף אחד לא מכיר לא יקדם אתכם לשום מקום חוץ מלדלת שמובילה החוצה.

2. חזרות מול אנשים

השמפו והמרכך במקלחת אמנם שיא המפרגנים, אבל כדאי גם לשמוע את דעתם של החברים הטובים והמשפחה. הרצה נועדה בשביל שתתרגלו לתחושה של מבחן, לכן קחו את כל הדעות שנאמרות בערבון מוגבל, במיוחד את זו של אמא. כל עוד החדר שלכם מסודר, בשבילה גם אדל יכולה לעשות לכם קולות שניים. 

3. מקצועיות

הדיבר הראשון בעשרת הדיברות של "אל תעשה באודישנים" - תדע בעל פה את השיר. אין דבר שמעיד יותר על זלזול באודישן מאשר לשיר עם דף מילים. בחייאת, תלמדו את זה, זה די פשוט ואפילו הפזמון בסוף חוזר פעמיים. עוד דבר ששווה לכם לדעת הוא הסולם בו אתם מתחילים כדי להקל על המלווה (אדם שתמיד שווה שיהיה בצד שלכם).

4. אוכל

סליחה על הגרפיות, אבל אם אתם רוצים להמנע מליחה בלתי רצונית המתגנבת לגרון בדיוק בזמן הסי פארט הבומבסטי, רצוי לא לאכול מוצרי חלב לפני האודישן.

5.שינה טובה

תדאגו לישון טוב לפני האודישן, לפחות 8 שעות. אם אתם מתרגשים ומתקשים להרדם, שימו לכם סדרה בטלוויזיה שתעייף ותשכיח מכם את יום המחר. פחות גמר אקס פקטור בריטניה, ויותר דוקומנטרי עופות דורסים בנשיונאל גאוגרפיק.

6. בוקר טוב

היום הגדול הגיע, ואפשר לפתוח אותו במקלחת חמה או ריצה שתמריץ את הדם ותנפח את הריאות. אם האודישן בשעה מוקדמת, רצוי לקום לפחות 3 שעות לפני כדי להשאיר מספיק זמן לחימום ולהכניס משהו קטן לבטן. לא לוותר על חימום קולי שכולל את כל הפרצופים המביכים והקולות המוזרים. מי שמתבייש - מתייבש, או גרוע מזה - לא מצליח להגיע לצלילים הגבוהים.

7. אאוטפיט

להתלבש לאודישן זה קצת כמו להתלבש לדייט: אתם רוצים להרשים מבלי להתאמץ מדי. הלבוש צריך להיות מחמיא וייצוגי, אבל אסור שהוא יגנוב לכם את הפוקוס. בסופו של דבר, אתם לא רוצים שיסתכלו על הקנקן - אתם רק רוצים שישמעו איך הוא שורק יפה. 

8. שיחות חדר המתנה

הגעת לאודישן ובחדר ההמתנה יש כבר קבוצה ענקית של זמרים המחכים להיכנס לפניך לאודישן. אתה נתקף חרדה וכמעט עושה אחורה פנה. עצור! זה הזמן למלחמה הפסיכולוגית - אתה נגד עצמך. לך לשירותים הקרובים, תסתכל במראה ותחמיא לעצמך (בלב. המטרה היא להעלות לעצמך את הביטחון ולא שיזעיקו את אנשי הביטחון).

9. האודישן מתחיל

תשכחו מכל הטיפים, העצות, המחשבות, הלחצים, החרדות, תנשמו עמוק ותתחילו רק כשאתם מוכנים. תהיו ערים למה שקורה סביבכם, ואל תפחדו להסתכל לבוחנים בעיניים. מדובר בכמה דקות בהם אתם נדרשים לתת את כל מה שיש לכם, ויש לכם.

10. הגרוע מכל קרה

קיבלתם תשובה שלילית. זה הזמן להיכנס לפרופורציה - אודישן הוא כמו שריר שצריך לעבוד עליו, ואתם בתפקיד המאמן האישי של עצמכם. ככל שתלכו ליותר אודישנים, ככה תצברו ניסיון, ומפלס המתח והחרדה יירד משמעותית. זכרו שהעולם מלא בזמרים מוכשרים ומצליחים שקיבלו יותר מלא אחד בחייהם. את מירי מסיקה, יהודה פוליקר, ירמי קפלן ועוד רבים וטובים לא קיבלו ללהקה צבאית. עמיר חדד- הזמר הישראלי שייצג את צרפת באירוויזיון האחרון, נפל בשלבים מוקדמים בעונה הרביעית של כוכב נולד. הסוד הוא להמשיך ולא לוותר. אתם בחברה טובה. 


אייל גולן קורא לכם: ראשון עד שלישי ב-18:00, ערוץ 24