זהו, יש לנו זוכה: בתום גמר מותח ועמוס ביצועים, תלבושות ובנות, הוכתרה להקת הבנות הבאה של ישראל היא להקת מפתח סול. "בחרתי את הלהקה שיש לה את הסיכוי הכי גדול להצליח", אמרה דנה, "הלהקה שיכולה מחר לקום ולעבוד". "אני בשוק", אמרה חברת הלהקה בר שמרון, "לא ראינו את זה קורה, אבל אני מאמינה בלהקה ואנחנו מפה רק נעלה נצליח, אנחנו זמרות גדולות". "זה תענוג, היה כיף", סיכמה שנים מימון.

מפתח סול שרה את "זיקוקים" (תמונת AVI: mako)
הזוכה הגדולה. מפתח סול | תמונת AVI: mako

למקום השני הגיעה להקת A ליסטקולולו לשלישי ואילו להקת צ'ייסר, שמעולם לא הייתה מועמדת להדחה, עזבה את התוכנית רגע לפני הסוף. "התוצאות היו צמודות ומפתיעות", הכריז לאון רוזנברג, אבל בסופו של דבר גל גולד, אודליה דרוקר, לין מור, מעיין קווילי קיבלו את ההודעה הדרמטית כי הן לא ממשיכות הלאה. "אנחנו גאות בעצמנו שהגענו לשלב הזה, והיה לנו כיף מדהים", סיכמו הבנות. "אמרתי שאני אצפה לרע מכל ואם נזכה יהיה מגניב", הודתה לין.

צדי צרפתי לקח את הבשורה קצת קשה: "בעיני בסיבוב הזה זה היה המופע הכי טוב, אין ספק בזה. אני קצת בשוק".

אין תמונה
נתראה במועדונים. צ'ייסר

הגמר הגדול התחיל בביצוע משותף של כל הלהקות הפיינליסטיות עם הדיווה עצמה דנה אינטרנשיונל, שחרכה את הבמה יחד עם 16 בנות. לאחר מכן עלתה להקת צ'ייסר עם ביצוע מקפיץ במיוחד לשירה של בריטני ספירס, "Till the world ends".

קולולו הטריפה את האולפן עם ביצוע לשיר "אתה חייב למות עלי", והגניבה את קבינט הפופ. "זה הביצוע הטוב ביותר שלכן", קבעה דנה.

A ליסט הלכה על ריהאנה והגישה ביצוע משלה לשיר "Diamonds", שכלל כוריאוגרפיה מיוחדת עם מראות. "שמרתן על העוצמה של השיר, הסולואים שלכן היו מרשימים והקטע הווקלי היה מאוד יפה", אמרה ירדנה. "זה נראה מדהים ועבר נהדר", הוסיף צדי. "זה היה אבני חן בשמי רמת החייל", אמר שי, "אבל השירה כלהקה הייתה קצת פחות טובה". "התלהבתי מאוד", הסכים צביקה פיק שהתארח בקבינט, "אהבתי את ההתחלה כשכל אחת שרה לבד, כל אחת מהן זמרת מצוינת מהטובות ביותר, וזה היה ביצוע מהמם". "אתם ארבע מלכות לב אדום", סיכמה דנה, "הכל היה נפלא. זה שיר קשה של ריהאנה ועמדתן בו בגבורה".

לאחר מכן עלתה מפתח סול לבמה עם גירסה משלה ל"שירו של שפשף" מלוות בערימות החציר על הבמה. "להקה טובה, ביצוע טוב", אמר צביקה. "השיר הזה לא יכול לתת ללהקה לעשות מי יודע מה, אבל לקחתן את השיר והבאתם אותו לרמה אחרת", אמרה דנה. "אני חייבת לציין לשבח את שנים ושרון, שהיו להן קטעים ברמה אלוהית". "מדובר בלהקה מדהימה", הוסיף שי, "קצת הלכתי לאיבוד עם הדגלים והחציר, אבל אתן זמרות נהדרות. היום פחות התחברתי אליכן". "לא יכול שלא להתפעל מהן", הודה צדי. "יש לי בעיה עם התנועה קצת, אבל הדגש אצלכם זה השירה". "לקחתן שיר מקסים ונתתן לו פרשנות אחרת", סיכמה ירדנה.

השלב השני של התוכנית נפתח עם ביצועה של A ליסט לשיר "אדוני" של רוני דואני. "זה היה מושלם מבחינת תנועה, העמדה, שירה וכל מה שהן משדרות על הבמה", אמר צדי, וירדנה הסכימה - "מושלם". "אני נזכרת שבעצם יש כאן שלושה חתלתולות עם ציפרוניים ומלאכית קטנה באמצע", אמרה דנה, "הן היו מאוחדות ושמחות, וזו הייתה ההופעה הכי טובה שלהן". "עברי לידר מקפץ בחדווה למשמע מה שעשיתן, זה היה מיני מחזמר", הודה שי, וצביקה פיק הוסיף - "הן גורמות בעיה ללהקות האחרות כי הביצוע הזה היה טוב ברמה גבוהה".

הביצוע השני של קולולו לשיר "תגידו לה" נתקל בתגובות מעורבות. "תפקידכן היה לעשות שכונה ועשיתן שכונה מנצחת", אמר שי ודנה הסכימה - "הייתן נהדרות, נהניתי, נתתן לשיר פרשנות חדשה וזה היה כיף להסתכל עליכן ולשמוע אתכן מאשר להסתכל ולשמוע את דודו אהרון". צדי וירדנה פחות התלהבו - "לא נפלתי", הודתה ירדנה וצדי הסכים - "לא יצאתי מדעתי". "זה היה ביצוע של ביחד שפחות הבליט את הקולות שלהן", סיכם צביקה.

אבל אין ספק שאת האכזבה הגדולה של הערב קיבלה דווקא הזוכה הגדולה מפתח סול, ששרה את "זיקוקים" של משה פרץ. "היו לי ציפיות גבוהות כי אני אוהבת את הלהקה הזו, אבל זו קצת היתה מוזיקה מעליות", הודתה ירדנה. "זה לא היה זיקוקים, זה היה יותר קרוב לנרות נשמה", אמר שי, "אתן להקה נהדרות ו-ווקליסטיות נהדרות אבל חבל לי כי אתן ראויות לזה". "מבחינה ווקלית זה היה נפלא, אני אוהב מוזיקת מעליות שמבוצעת ככה. נהניתי", אמר צדי, ודנה סיכמה: "רואים שהן אוהבות את השיר והן שרות אותו מהלב ונתנו את כל כולן. מבחינה ווקלית זה היה אדיר". ואילו רק צביקה פיק הרים ממש למפתח סול: "לא ישבתי כאן כל העונה ואין לי דעות, אבל בעיני זה הביצוע הכי טוב הערב הזה. היו קטעים שזה הזכיר לי את הספייס גירלז במיטבן". אבל בסוף, כאמור, הלהקה צחקה אחרונה כשלקחה את המקום הראשון.
מפתח סול זכתה בגמר "ישנן בנות" (תמונת AVI: mako)
מזל טוב! | תמונת AVI: mako