אחד מהדברים שאפשר לחכות להן ב"ישנן בנות", מעבר ללהקת הבנות החדשה של ישראל כמובן, הוא איחוד השופטים המרגש בין צדי צרפתי לדנה אינטרנשיונל. צדי הצטרף ל"כוכב נולד" בעונתה השנייה ושימש כשופט עד עונת העשור. דנה אינטרנשיונל הצטרפה אליו בעונה השביעית וישבה לידו במשך שנתיים תמימות. ואין ספק שהניסיון הרב שלהן, ביחד ולחוד, הפיק הרבה מטעמים לאורך השנים.

צדי צרפתי, השופט שהטביע את הביטוי "זה ליד", שמחפש את התיאטרליות ולא רק את השירה, רק רוצה שירגשו אותו ושיגעו בו. למרות שהגיע מבמות התיאטרון, ואולי בעיקר בגלל זה, לצדי יש יכולת לראות את הדברים מזווית שונה. שלא כמו זמרים או מוזיקאים, מי שרגיל לעמוד מאחורי הקלעים ולכוון את התנועה מבעד לעדשת המצלמה מצליח לזהות דקויות שאף אחד אחר לא רואה. אם נוסיף לכל זה גם עשרות שנים של ניסיון נטו, נקבל את התמהיל הטוב ביותר שאפשר לבקש כשמחפשים ביקורת מקצועית וקונקרטית.

הרבה שופטים טועים לחשוב שניסיון מגיע רק אחרי שעושים את אותו הדבר שוב ושוב. למרות האמת שקיימץ בעובדה הזו, צריך לזכור שזה לא נגמר כאן. הניסיון בנוי מהרבה מאוד אלמנטים שאת חלקם אי אפשר לרכוש או להשיג בשום מקום אחר מלבד כישרון טבעי. ולצדי יש כאלה בערימות. הנה כמה מהביקורות שאהבנו במיוחד:

"זה סוג של קרקס, הוא יכול לשיר בשכיבה ובישיבה"
"אני אוהב את כל העניין הזה"
"זה סוג של עצירות"
"יש לו משהו של חתול"
"אתה משחק זמר"
"אני מוכרח להגיד שהתעצבנתי"
"אתה משוגע!"
"אתה מזייף שזה כואב"

היא ממציאה ביטויים, היא כובשת, היא מתאהבת, היא קולנית, היא צבעונית ובעיקר תמיד יש לה מה לומר: הדיווה של עולם המוזיקה הצטרפה לצוות השופטים של "כוכב" בעונה השביעית, וכבר בשלב האודישנים הקסימה את כולם בהגיגיה. כל שופט יודע שלהעביר ביקורת זו לא בעיה. היכולת האמיתית מתחילה כשבודקים האם הביקורת הזו מצליחה לחדור את השיריון שעוטים על עצמם הנבחנים ומצליחה לחלחל ולהשפיע. הערות שאינן מקושטות בסגנון מיוחד יכולות שלא לעשות את העבודה, כשמצד שני מחמאות שלא מגובות בהסברים ציוריים יכולים לעבור מעל לראשם של הזמרים הצעירים.

דנה אינטרנשיונל יודעת את זה, ואחרי שחרשה כמעט כל במה בעולם היא משתמשת בתכונות שנולדה איתן על מנת להעביר את זה גם לדור הבא. אי אפשר להתעלם מהססגוניות שעוטפת את האופן בה היא שופטת, וגם לא כדאי. האינטרנשיונל של ישראל מוכיחה שלהיות צבעוני זה הרבה יותר מאופי: זו גם דרך חיים. רוצים דוגמאות? בבקשה:

"אנשים היו חותכים לא יודעת מה בשביל לקבל כזה דבר"
"מעניין את הביצה שלי איזה שיר הוא שר"
"יש קצת בעיה בסיסיות שלך"
"עטור קולה זהב שחור"
"הוכחת לי הערב שהגודל לא קובע"
"צמררת אותי. יש לך הרבה בקנקן. עודף"
"מאמי, לך תהיה רועה צאן. השירה שלך מזכירה לי דו שיח בין כבשים לעזים"
"אתה לא מרים רגלים, אתה מושלם"
"יש לי חצי התאהבות אליך"

צדי צרפתי: "אף פעם לא הזדהיתי עם עולם הבידור"

ירדנה ארזי: "בתכניות ריאליטי מתגלים סיפורי סינדרלה אמיתיים"

לאון רוזנברג: "להסתובב עם דנה זה כמו להסתובב עם ליידי גאגא"