מאמאלנד - מיכל דפנה ועדן (צילום: אמיר מאירי)
צילום: אמיר מאירי
חנוכה כבר כאן, ויחד איתו טקס הדלקת הנרות המסורתי שמאחד את כל בני המשפחה לרגע קסום סביב החנוכיה. למרות שחנוכה הוא הוא חג החורף היחידי על לוח השנה העברי, מזג האוויר בחוץ מתעקש להשאיר אותנו בקיץ, אז כדי להכניס אותנו לאווירה, התכנסו פאנליסטיות "מאמאלנד" לבחור השיר שמאיר להן את החג. 

 נערות אור הירח - הבחירה של מיכל טראוריג, שרי אלפי ונילי בייטל

 "אני בקלות יכולה להגיד שאור הירח זה השיר שלי" מספרת מיכל, ילדת פרחים במיל' שבנעוריה הייתה חלק מ"ילדי הירח" ומחשיבה את גפן כפסקול הנעורים לה. "בשנה שעברה הייתי במופע הגדול של אביב וכל הקהל היה מלא בילדות. עמדתי מאחור והרגשתי כבר זקנה מדי להידחף" היא אומרת.

אצל שרי, המצב די דומה: "אור הירח הוא שיר שמתכתב חזק מאוד עם רגעים מהנעורים שלי". היום, כשהיא נמצאת במקום שונה מאותם ימים מלאי נרות ואיפור כבד היא כבר מקשיבה לשיר באוזניים בוגרות יותר ומפרשת אותו אחרת, באופן שממלא אותה באור.

גם נילי כנראה נפגשה עם מיכל ושרי באחת ההופעות של גפן בשנות ה90': "אני זוכרת שלפני 19 שנים הייתי נערה בת 15-16 והלכתי עם חברות להופעה של אביב גפן במועדון הרוקסן" היא נזכרת בימים ההם ובסיגריה הראשונה שלה שהוצתה במהלך ההופעה, ולשמחתה הייתה גם האחרונה בחייה. 

 "בלדת רוק שמצמררת אותי" - הבחירה של מירי לוי

"איזה שאלה?" קובעת בנחרצות מירי לוי. "ברור שאת 'נר על החלון' של פבלו עם סטלה מאריס" היא אומרת ומקפידה לפרגן לבעלה וללוק הצעיר והחטוב שלו באותם ימים. "זו בלדת רוק מרגשת שמצמררת אותי אותי בכל פעם שאני שומעת אותה" היא מסכמת.

 

מפזרות את האור - הבחירה של עדן הראל וגילי סער

עדן הראל בוחרת לפרגן לאחד האמנים הכי מצליחים של השנים האחרונות, וזה שהקול שלו תמיד מחבר אותה למקום טוב יותר: "אני בוחרת ב'אור גדול' של אמיר דדון, זמר שכל יצירה שלו מפזרת אור". 

גילי סער מספרת שבפעם הראשונה ששמעה את השיר, פרצה בבכי, לכן היא מזדהה לחלוטין עם הבחירה של עדן: " השיר הזה אהוב עליי במיוחד. כשנסעתי לבית החולים להיפרד מסבא שלי, המילים של השיר, 'כי בסוף כזה נגמר, יש סיבה לכל דבר', היו פשוט מדוייקות לאותה סיטואציה שהייתי בה".  

 "השיר מחזיר אותי לרגע בו כל החיים עברו לי מול העיניים" - הבחירה של דפנה שחר

בדומה לגילי, גם דפנה שחר מתחברת לשיר שלה דרך חוויה עוצמתית שעברה בצעירותה: בגיל 25  היא הייתה מעורבת בתאונת אופנוע קטלנית שכמעט וקיפחה את חייה: "כשאני שומעת את 'אורות' של אברהם טל אני נזכרת באותן שניות בהן ראיתי את אורות המכוניות והבזקים מהחיים שעברו לנגד עיניי". מעבר לאותו רגע מכונן, שחר מספרת כמה שהשיר מתכתב עם חייה כיום והבחירות שעשתה במהלך הקריירה המקצועית שלה: "באופי שלי אני תמיד נוטה להביט אחורה ולחשוב על הדרך שלא הלכתי בה, לחשוב מה היה קורה אילו הייתי בוחרת בדרך אחרת. השיר הזה מבחינתי הוא סוג של השלמה עם הדרך שכן בחרתי בה. הידיעה שאיפה שאני ומה שהשגתי הוא רק בזכות הבחירות שלקחתי ובתקווה שהחיים ימישכו להאיר לי את הדרך".

ומה אתכן? איזה שיר הכי מאיר לכן את החג?

הצביעו עכשיו: איזה שיר הכי מתאים לחנוכה לדעתכם?

מאמאלנד, ראשון עד רביעי ב-12:00, ערוץ 24