במידה ותשאלו את גלעד כהנא אם "הכל טוב"? הוא כנראה יפתיע אתכם ויאמר שלא. כזה הוא, לא אוהב בינוניות. לטענתו, יש דברים מעולים, ויש דברים נוראיים. אבל הוא לא אוהב להגיד "שהכל בסדר". תשובה זו מפתיעה מאד לצד ההצלחות שרושם כהנא לזכותו. 

ג'ירפות, אתם יודעים איך זה, הן בעיקר חלק מהנוף הפראי של אפריקה, אבל זה לא הפריע לכהנא לצאת עם אלבום הסולו השישי שלו, "אפריקה שלי", שכולו עוסק בטהרת כיבוד האחר. התהודה החיובית לא איחרה לבוא, ומסתמן שהקארמה הטובה מלווה אותו, בטח אחרי שנטלי פורטמן החליטה ללהק אותו לסרטה: "סיפור על אהבה וחושך" שיצא לאחרונה.

עוד ב-mako מוזיקה:

למרות זאת, הרבה לפני הזוהר שיש להוליווד להציע, נדמה שדווקא השיטוט בדרום תל אביב, היה זה שהיווה את תחילתה של תקופה חדשה ומופלאה עבור כהנא: "כשכתבתי את 'אפריקה שלי', זה כבר היה בזמן שלא יכולתי להרשות לעצמי לשוטט ברחובות. אבל כן הסתובבתי בדרום ת"א, ופתאום הרגשתי שאני נמצא בעולם שלישי. וכשאני אומר 'אפריקה שלי' אני לא מדבר בשם אף אחד, אני מדבר בשם עצמי בלבד", נזכר כהנא. "זו הייתה הרגשה של עולם שלישי לטוב ולרע, אבל זה לא בא מהמקום הביקורתי. קודם כל, אני לא אוהב את ההתנשאות שיש לנו על העולם השלישי. זה תמיד מרגיש לי קצת: 'על מי אתה מתנשא בדיוק?', וגם אנחנו מחוברים לאפריקה, לא יעזור כלום. מעבר לזה שאנחנו מלאים בכל מיני 'סוגי אפריקה' גם פה בפנים, ואני לא מדבר על עובדים זרים, אני מדבר עלינו". 

רגע לפני שעזב את האולפן, ביצע כהנא את הסינגל המדובר. ביצוע שנתן גם לאטדגי וארליך לתהות "למה לא אוגנדה?", ולכו תדעו, אולי אפילו רצון לכרטס חופשה משפחתית ביבשת הרחוקה.

 

>> לדף הפייסבוק של "הבילויים" לחצו כאן

"הבילויים", ראשון עד רביעי, 12:00, ערוץ 24