לוגו קליפ צעיר 2015 (צילום: ערוץ 24)
לוגו קליפ צעיר 2015 | צילום: ערוץ 24
בחמישי האחרון התקיים ערב הגמר החגיגי של תחרות "קליפ צעיר" לשנת 2016. אולם הסינמטק היה מלא ביוצרים צעירים ונרגשים, שהגיעו מכל קצוות הארץ. ראש עיריית ת"א-יפו מר רון חולדאי פתח את הערב וברך את המשתתפים המוכשרים. אחריו עלה לבמה יואב קוטנר, ראש חבר השופטים. בהמשך הוקרנו הקליפים העולים לגמר והוענקו פרסים כספיים לזוכים. את הפרסים העניקו איריס מור, מנהלת אגף התרבות והאמנות בעיריית תל אביב, נורית ברירו, עורכת ערוץ 24, עומר טובי, הבמאי ובוגר התחרות וברכה נאמן, אמו של אורי סונין ז"ל.

בראש ועדת השופטים, עמד השנה יואב קוטנר, ולצידו נציגי ערוץ 24, עורכת הערוץ, נורית ברירו ועורכי המוסיקה אלרואי בן ציון ומיטל שבח, מנכ"ל הסינמטק לשעבר, אלון גרבוז, נציגי תעשיית הקולנוע והטלוויזיה המפיק אורן דלל, במאי ותסריטאי הקולנוע נבות פפושדו, היוצרים והבמאים אלעד זכאי ושירי שחר, הבמאים היוצרים ובוגרי התחרות משנים קודמות עומר טובי וליבי כהן, נציג אקו"ם, דויד אמויאל, ונציגות המשפחה, לילך סונין ובת חן בן עמי סונין.

והזוכים הם...

במקום הראשון בתחרות קליפ צעיר זכה הקליפ לשירו של אורן כץ "לשחרר את היצר" של היוצרים איתן גולדשטיין ואורן כץ מלהבים. היוצרים יצרו  קליפ קצבי, מקורי עם עבודת צילום ואפקטים מיוחדים מרשימים. היוצרים זכו בפרס של 8,000 שקלים.

במקום השני זכה הקליפ "Migraine" של יובל לוי, איתי בלינדר, רועי שריקי, איתמר לובנוב מביה"ס לקולנוע של אייל קנטור בתל אביב. היוצרים יצרו קליפ הומוריסטי, מרשים בפשטותו ומשוחק היטב זכו בפרס כספי של 5,000 שקלים. 

במקום השלישי זכה  הקליפ  "יש לי סימפטיה" שנוצר ע"י גל שרליט, רועי מינסטר, שאול בר-לב מראשון לציון, גבעתיים ופתח תקוה הוא קליפ הומוריסטי וביקורתי. היוצרים זכו בפרס כספי של 3,000 שקלים ובקורס פוטושופ לוידאו זוגי מתנה ג'אמפ קאט ביה"ס לעורכים ואנימטורים.

הקליפים שעלו לגמר הועמדו לבחירת הקהל בעמוד של ערוץ 24 באתר MAKO. הקליפ לשיר "הוריקן בלב" של היוצרים  יובל מידן, גיא בוקאי, עידן כהן, רוני טיקוצינסקי, אלי נוס וירדן בן הרוש זכה בקטגורית "חביב הקהל".

 

הזוכים בצל"שים:

בצל"ש על הבימוי זכה הקליפ לשיר "בינונימי" של היוצרים רוני כהן ונועה אסטנג'לוב מתיכון מקיף ו' באשדוד.

בצל"ש על הצילום זכה הקליפ לשיר "The Pretender" של היוצרים רועי מינסטר, נועה נסים, רועי מוסיובושאול בר לב מפתח תקווה, גבעתיים, תל אביב ומושב מי עמי.

בצל"ש על העריכה זכה הקליפ לשיר "I can't stop" של היוצרים נועם טמס מבית הספר אשל הנשיא.

בצל"ש על ההפקה זכה הקליפ לשיר "הוריקן בלב" של היוצרים יובל מידן, גיא בוקאי, עידן כהן, רוני טיקוצינסקי, אלי נוס וירדן בן הרוש מאלפי מנשה תל אביב, רמת גן והרצליה.

בצל"ש על האפקטים המיוחדים זכה הקליפ לשירו של דני יאנסו "צוף" של היוצר אוליבר גורביץ' מבאר שבע.

בצל"ש על העיצוב האומנותי זכה הקליפ לשיר "My Beloved Monster" של היוצרים ירין זמר ורועי ברקת מראשון לציון. בנוסף לפרס הכספי יוצרי הקליפ זוכים גם בהשאלת ציוד צילום מתנה AG production solutions.

בצל"ש על המסר החברתי זכה לקליפ לשיר "מהמתוק אל המר" של היוצרים שנהב שפיר, נתנאל זקן, יעקב דביג'ה סמיאלוב, ליאן תורג'מן, יוסף בירהנו ומאור עטון מכפר הנוער קריית יערים.

בצל"ש התסריט זכה הקליפ לשיר "בתי קפה" של היוצרים יותם שטרן, מטר לוין ויובל שוסטר מבית החינוך המשותף שער הנגב.

בפרס המשפחה זכה הקליפ "עכשיו" של שלמה בן נון, אוריה קוך ועידו מור מתיכון עירוני ב' ע"ש יצחק רבין במודיעין.

סה"כ חולקו בתחרות פרסים כספיים בשווי של 25,000 ₪.