קליפ צעיר (צילום: mako)
קליפ צעיר | צילום: mako

ביום חמישי האחרון התקיים ערב הגמר החגיגי של תחרות 'קליפ צעיר' לשנת 2012, לזכרון של אורי סונין ז"ל. אולם הסינמטק החדש היה מלא ביוצרים צעירים ונרגשים, שהגיעו מכל קצוות הארץ, את הערב הנחתה מגישת הטלוויזיה, ואחותו של אורי, לילך סונין. במהלכו של הערב נאמו ראש עיריית ת"א-יפו מר רון חולדאי ויואב קוטנר, ראש חבר השופטים, הוקרנו הקליפים העולים לגמר והוענקו פרסים כספיים לזוכים. את הפרסים העניקו אלון גרבוז, מנכ"ל הסינמטק, דודי כהן, נציג ערוץ 24 וברכה נאמן, אמו של אורי סונין ז"ל.

...And the winners are

במקום הראשון בתחרות קליפ צעיר זכה הקליפ "Frogs", של היוצרים הצעירים אברהם ארנסון וטל גלאון מתיכון תלמה ילין. הצמד יצר קליפ פנטזיה העוקב אחר מסע מרהיב של ילד ביער פראי בעקבות צפרדע. בימוי והפקה: אברהם ארנסון, צילום ועריכה: טל גלאון. היוצרים זכו בפרס של 8,000 שקלים מתנת מילקי שטראוס.

במקום השני זכה הקליפ "Skyfall" של היוצר גיא פירסט מגבעת שמואל. את שיר הקאבר מבצעת להקת Walkways. הקליפ רווי האקשן מתעד מרדף של סוכנים סודיים תחת אש, נוסח ג'יימס בונד. בנוסף לפרס כספי של 5,000 שקלים, זכה היוצר גם בהשאלת ציוד מתנת ברגר מצלמה בע"מ.

במקום השלישי זכה הקליפ "לילה יורד" לשירו של יואב אסינג ונוצר ע"י עומר הראל מגבעתיים. הקליפ כולו באוירה אומנותי שמספר את סיפורם של בני זוג שהתשוקה ביניהם אבדה. היוצר זכה בפרס כספי של 3,000 שקלים.

הקליפים שעלו לגמר הועמדו לבחירת הקהל במשדר מיוחד בערוץ 24 ובאתר MAKO. הקליפ "חדשות מהירח" של אלון סיון זכה בקטגורית 'חביב הקהל'. בנוסף, כל הקליפים של התחרות עלו לאתר Flix, והקליפ שזכה למספר הכניסות וההצבעות המרבי הוא הקליפ "שחמט" של אסף מאירי, מיכאל וינברג ומיכל חכם מתיכון אשל הנשיא. Flix העניקו ליוצרי הקליפ פרס כספי בסך 1000 ₪.

רשימת הזוכים בצל"ש:

• בצל"ש בימוי זכה הקליפ "Like a pen" של תלמידי תלמה ילין . במאי: גון הוניג, מפיק ועורך:רותם זודמן. צילום: כרמל שטרן. בנוסף לפרס הכספי זכו היוצרים גם בכרטיסיות מנוי מתנת סינמטק ת"א.

• בצל"ש צילום זכה הקליפ "Video games " לשירה של להקת 'TYP'. במאית ועורכת: עינת שרון, מפיקה וצלמת: דריה אבירם.

• בצל"ש הפקה זכה הקליפ "Across the universe" של תלמידי תיכון אשל הנשיא. במאית מפיקה ועורכת: ענת בשור, מפיק: נועם זטלאוי, מפיק צלם ועורך: עומר כהן.

• בצל"ש עריכה זכה הקליפ "הFun makers" . במאי ומפיק: ניצן בן זימרה. צלמת: דריה אבירם, עורך: נעם עופר בנוסף לפרס הכספי זכו היוצרים גם בקורס פוטושופ לוידאו מתנת 'ג'אמפ קאט ביה"ס לעורכים ואנימטורים'.

• בצל"ש תסריט זכה הקליפ "חדשות מהירח". במאי, מפיק, צלם ועורך: אלון סיון. בנוסף לפרס הכספי זכה היוצר גם בכרטיסיית מנוי מתנת סינמטק ת"א.

• בצל"ש ארט זכה הקליפ " Pretty face " במאי ומפיק: ניב פרידמן. צלם: נעם עופר, עורך: רני קטן.

• בצל"ש רעיון מקורי זכה הקליפ "אוטומוביל" במאי, מפיק וצלם: הראל בן מלך. עורכת: מאיה קריסטל טננבאום.

• בצל"ש אפקטים מיוחדים זכה הקליפ "מבול" בימוי, צילום, הפקה ועריכה: עדן רפפורט.

• בפרס המשפחה זכה הקליפ "ככלות הקול והתמונה " של תיכון חדש בת"א. בימוי והפקה: נועה רייף, צילום: וסילה ג'וביה, עריכה: אדר ורד חי.

סה"כ חולקו בתחרות פרסים כספיים בשווי של 25,000 ₪.