כנראה שלאן שלא פניתם בזמן האחרון מיכל צפיר הייתה שם: בפייסבוק וביוטיוב, בטלוויזיה ובחו"ל. אין איך להתחמק מהעובדה שכוהנת החיים הבריאים הפכה בשבועות האחרונים לאחד מנושאי השיחה החמים ביותר בכל פאנל טלוויזיוני או עמדת הגבינות בסופר, והבוקר היא הגיעה לאולפן "הדצים" כדי לפגוש שני חברים ותיקים, דץ וג'ודי, ולשתף אותם בסערה החיובית שמתחוללת בחייה בתקופה האחרונה.

אחרי המחמאות שחילקו לה צמד המנחים, פנתה ג'ודי לצפיר כדי לברר איתה מה היה הקש ששבר את גב המיכל ובגללו החליטה לעשות את השינוי העצום באורך החיים שלה. "זה מצבור של דברים, אבל יש רגע אחד מכונן שקרה אחרי אחת הלידות שלי, כשהייתי במצב של עודף משקל והייתי אמורה לחזור לאחת ההצגות שלי", נזכרת צפיר. "אחרי פגישה עם המפיק הוא גרם לי להבין שבעוד חודשיים עולה ההצגה ואני חייבת לרדת במשקל. בגלל שהייתי מכוונת מטרה הורדתי בקלות 20 קילו, וכשהגעתי לפגוש אותו שוב וחיכיתי לשמוע את תגובתו, הוא שוב שאל אותי מה קורה, ואז זה הכה בי – זו הייתה סוג של מראה שהוא לי מול הפנים והתווספה לניצני סכרת שהחלו לצוץ והעייפות. באותו רגע החלטתי לשנות את ההרגלים שלי".

מאז אותו רגע מכונן, צפיר החלה בשינוי הגדול בחייה, למרות שעמוק בפנים ידעה כל הזמן שלמרות שהתעשייה מקדשת בעיקר את "הקנקן", אצלה זה מגיע ממקום אחר לגמרי. "כל הזמן אמרתי ואני עדיין אומרת – 'אל תתעסקו במראה שלכם – זה רק הבונוס'. אנחנו נראים כמו שאנחנו חושבים והאושר נמצא במיליון ואחת דברים - חשיבה הרבה יותר קשה לשנות מתפריט".

מיכל ויואב צפיר (צילום: רם וליץ,  יחסי ציבור )
"יואב נעלב מכל הסיפור הזה הרבה יותר ממני" | צילום: רם וליץ, יחסי ציבור
ג'ודי, שישבה באולפן והקשיבה לדבריה של צפיר בריכוז רב, לא יכלה שלא לשאול אותה את השאלה הנדרשת מכולן: האם היא לא חושבת שקצת מגזימה בהתעסקות שלה במראה, המשקל וכל הדברים הנלווים. כמו שכבר הספקתם להכיר את צפיר, התשובה הגיעה מיד. "זו הטעות של כולם - לכל ראיון שאני מגיעה מיד מדברים איתי על הנושא הזה, אז נוצר הרושם שזה כל העניין, אבל זו רק דקה מסה"כ כל היום", אומרת צפיר, "כיף לי לנהל דיון עם כל מי שעבר או יעבור את הסדנה שלי, ואני לא כופה את עצמי על אף אחד. גם בבית הפרטי שלי, המשפחה שלי חיה את חייה כמו שהיא רוצה ולא הכרחתי בשום שלב  לשנות תזונה. כשרק התחלתי את התהליך, הייתי מבשלת במקביל לתפריט הרגיל שלהם ואז נוצרה הסקרנות – כשהם ראו שמדובר במשהו יציב הם כבר רצו לטעום לבד".

כשהיא מדברת על משפחתה, אי אפשר שלא להזכיר את בעלה, יואב צפיר ("הוא חטוב מאי פעם ואין לו שום בעיה לאכול מדי פעם צ'יפס או שווארמה"), שנראה היה שלקח הרבה יותר קשה ממנה את התגובות שקיבלה בשבועות האחרונים – מהסרטונים של טל פרידמן ועד הממים שרצו ברשת. "יואב נעלב מכל הסיפור הזה הרבה יותר ממני", מספרת צפיר בגילוי לב, "אותי זה בעיקר מצחיק, הרי אני יודעת את האמת, ובכנות, אני חייבת להגיד תודה לכל אותם אנשים שפשוט גרמו לתכנים שלי להגיע לחשיפה הרבה יותר גדולה. פתאום יש נהירה של גברים לדף הפייסבוק שלי. בכלל, באופן כללי, אני לא נותנת לתגובות מרושעות של אנשים להיכנס לחיים שלי, בדיוק כמו סוכר וזה הדבר החשוב ביותר", סיכמה צפיר בחיוך.

>> לדף הפייסבוק של ערוץ 24 לחצו כאן

"הדצים", ראשון עד רביעי, 10:00, ערוץ 24