"בדיעבד עכשיו אפשר לראות כמה ניצחת", פתח דץ את הראיון עם אביהו מדינה השבוע באולפן "הדצים". מדינה, כמו מדינה, לא נשאר חייב: "כולנו ניצחנו, עם ישראל ניצח! זה לא עניין אישי וזה עשה טוב לכולם", ענה מדינה.

נושא הקיפוח במוזיקה הישראלית, שנמצא בנפשו של אביהו מדינה מאז התחיל את הקריירה הארוכה שלו המשיך להעסיק את הדצים, שזכו לקבל ממנו תשובה חדה וברורה: "הקיפוח לא נגמר, אין דבר כזה. מי שלא אהב אותנו אתמול, לא יאהב אותנו היום וגם לא מחר. זה עניין של טעם. אמנם הרחיבו את השעות וחלקה של המוזיקה הים תיכונית קפץ פי שש, אבל זה לא אומר שהטעם של האנשים השתנה, מה שקרה הוא שהדור הצעיר התווסף והוא הפך להיות הקהל הגדול - אין לנו בעיה עם הקהל, יש לנו בעיה עם הממסד".

אחרי ההבהרה הזו, פנה מדינה לדבר על גנטיקה מוזיקלית, ומבחינתו זה ברור לגמרי: "הנושא הזה מאוד בוטה אצלי במשפחה. במקור, משפחתי מגיעה מספרד, ובערך בגיל 18 נחשפתי למוזיקת הפלמנקו וזה ממש ריגש אותי, משהו התעורר אצלי, ומעולם לא למדתי סולמות וכו', אבל אצלי זה פשוט בא טבעי. הרי מאיפה הגיעו המקצבים של הפרח בגני ודומיו?".

רגע לפני סיום, לא עזב מדינה את האולפן בלי לפרגן לאחד היוצרים הכי עסוקים היום במוזיקה הישראלית, אבי אוחיון, מי שכתב את "דרך השלום". "אני מאוד אוהב את הכיוון שלו, הוא אמן בלהעתיק את המציאות לשיר, יש לו מנגינות טובות ואני יכול לציין בעיקר אותו בכל מה שקורה היום במוזיקה בארץ".

>> לדף הפייסבוק של ערוץ 24 לחצו כאן

"הדצים", ראשון עד רביעי, 10:00, ערוץ 24