"כשנכנסתי לבית בערב הפתיחה לא הבנתי מה קורה סביבי. אפילו בר מצווה לא עשו לי, אז אני לא יכול להגיד שהתמודדתי בעבר עם כל כך הרבה עיניים עליי". הדובר: קותי סבג, זוכה העונה הרביעית. המועד: יומיים לפני פתיחת העונה השישית והחדשה. אז נכון, אמנם אנחנו רגע לפני תחילת הדרך, אבל גם לגבי סופה, לקותי יש הרבה מה לתרום: "את רגע היציאה הבטחתי לעצמי שאנסה לנצור, אבל זה פשוט לא עבד לי ואני בטוח שגם כל זוכי העונות הקודמות הרגישו בדיוק אותו דבר, זה בלתי אפשרי"

בדרך אליכם (צילום: רונן אקרמן)
לאן הם יגיעו שבוע הבא? "24 עד הבית" | צילום: רונן אקרמן
במסגרת התכנית החדשה "24 עד הבית" שעלתה השבוע בערוץ המוזיקה, נוסעים המנחים בכל שבוע לעיר אחרת, כשהשבוע הייתה זו טבריה שזכתה לקבל את פניהם של קותי, אורנה דץ ומיכל אמדורסקי. בין שלל ההפעלות, השירים וההפתעות שהכינו המנחים למשפחה אצלה התארחו, הם גם מצאו קצת זמן לשבת ולדבר על הנושא הכי בוער היום בארץ (מישהו אמר אולמרט?), לפחות מבחינתו של קותי.

"תור של 15 אנשים בכניסה לשירותים"

אחרי מונולוג הפתיחה המרגש של האיש והמיליון, ניסה קותי להשוות בין ההיסטריה שחווה לזו שהרגישו  אורנה דץ ומיכל אמדורסקי בהופעותיהן, אבל אורנה מיהרה להרגיע אותו ולהסביר לו שאין מקום להשוואה – פייר? כנראה שהיא צודקת. מיד אחרי שהמחלוקת הזו נפתרה, הצטרפו בני משפחת נידם (המשפחה המארחת) לשיחה וסיפרו שמבחינתם, מקסימום זמן הבילוי בין קירות בית האח היה יכול להיות שלושה שבועות, אלא שאז קם לו האח הקטן ובישר שהוא היה שורד בקלות שלושה חודשים. מבחינת קותי אגב, האח הקטן רק רוצה לברוח מהבית הגדול.

מן הסתם, בזמן ההמתנה המותחת לפתיחת העונה, היחיד שיכול להסביר את התופעה מבפנים הוא רק מר סבג שמיהר לשתף: "אני חושב שאלו חוויות שרק מי שעבר אותן יכול להבין - זו חוויה הרבה יותר עוצמתית כשאתה תקוע עם עוד המון אנשים בתוך הבית, יש לך תור של 15 איש בבוקר לשירותים ואתה מרגיש כאילו הגעת לרופא אף, אוזן, גרון." הוא צוחק. ומה עושה מי שלא יכול להתאפק? את המידע הזה שמר קותי בעיקר לעצמו ולנו נותר רק לנחש.

קותי הוא הזוכה הגדול (תמונת AVI: אור גץ)
"ניסיתי לנצור את הרגע הזה" | תמונת AVI: אור גץ
למי גילה קותי שהוא בדרך לאח הגדול?

שיחה רבת משתתפים כמו זו שהתנהלה בבית משפחת נידם הובילה מן הסתם ישירות גם לנושא השמועות לגבי המתמודדים בעונה הקרובה. בעניין הזה, לקותי יש עמדה מאוד ברורה: "עברתי שמירה מאוד קשה והיחידים שסיפרתי להם היו אבא ואמא שלי, כשאני מקווה שהם לא סיפרו את זה לאף אחד", הוא מגחך, "אין לי ספק שהמתמודדים רוצים לשמור על העניין הזה בסוד כדי להפתיע את החברים בבית."  

את השיחה בנושא החליטו לסכם בני המשפחה עם שאלת השאלות: האם אדם שזוכה באח הגדול משתנה לאחר הפיכתו לדמות כל כך מוכרת? לקותי הפתרונות: "כמו בכל דבר יש בזה טוב ורע – קורה שפתאום אתה מתנתק מאנשים מסוימים, אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שעברתי תהליך מסוים בו לאנשים אחרים נראה שהשתניתי, אבל לגמרי נשארתי אותו קותי" 

"24 עד הבית" א-ד, 12:00, ערוץ 24

"האח הגדול", ד' ושבת, 21:00, ערוץ 2

עוד בתכניות קשת: