מאור כהן הגיע לתוכנית מיוחדת בערוץ 24 המוקדשת לו ולאלבום החדש שהוציא "החופש הגדול" המראיין לירון תאני הפנה אליו שאלות הקשורות ליצירת האלבום והין היתר שאל את כהן על השפעת ההורות על הכתיבה שלו. תאני ציין שיש לכהן מעין שתי זהויות – מאור הבוגר ומ-אור הילד, שהוא אבא לילד, ינאי בן ה-6.

"עם השנים החיים דורשים ממני שאהיה יותר 'מאור' אבל גם למ-אור יש את המקום שלו", משיב כהן. "אתה יודע, החיים גודלים, הם נהיים הרבה יותר מורכבים, הרגשות שלך נמצאים בסיטואציות הרבה יותר מורכבות, מאשר שאתה רגיל. ואני מאמין שזה משפיע גם על האמנות שהיא הצינור של הכל, אז דברים חדשים יוצאים מהצינור הזה, ככה אני לפחות מרגיש ומקווה".

תאני: כשאתה הופך להורה, אתה מדבר יותר על הרגשות של הילדים שלך משל עצמך. התמונה גדולה יותר.
כהן: "אני זוכר את עצמי בתהליך של להיות אבא מופתע מהרגשות שלי ומרגיש את הדברים האלה. אבל באמת יש משהו מאוד נוח בלהיות הורה, שסוף סוף הבן אדם הכי חשוב זה לא אתה, זה קצת מוריד ממך, זה כבר משהו חיצוני לך ולגוף שלך, יש עוד משהו שהוא חשוב יותר ממני. זה קצת מוריד את החרדה מהחיים, זה מוסיף חרדות אחרות, אבל זה מוריד מהחרדה הקיומית שמלווה אותך כנער".

תאני: הצלחה זה דבר מדיד בעיניך?
כהן: "לא. אמא שלי אמרה לי בגיל צעיר שמצליח זה לאו דווקא טוב. זאת אומרת שיש מצליח ומוכר ויש טוב ואיכותי, בפני עצמך ובפני אחרים. וגם, להקות שאהבתי בתור ילד לאו דווקא הצליחו מסחרית. חלקן אפילו ממש לא, אבל הבנתי שזה טוב, ושזה לאו דווקא... אני מאוד אוהב הצלחה, כי היא נותנת לך את הכלים להמשיך הלאה וליצור עוד".

תאני: איך הרגשת בהצלחה של "זקני צפת"?
כהן: "היה מאוד כיף, אבל היה קשה להתנתק מזה, כי כמו שאתה יודע כבר רציתי ללכת הלאה לדבר הבא, והקהל לוקח לו יותר זמן לעשות את השינויים איתך".

תאני: אתה מאוד מצחיק בהופעות, זה חשוב לך, הקהל מצפה?
כהן: "כן זה חשוב לי והקהל מצפה לזה. בעיני זה טוב לצחוק בהופעה כי זה משחרר ואז יותר כיף לשמוע שיר, אתה כבר חצי פתוח, תביא תביא את השיר, הכל בסדר".

תאני: זה נראה שיותר חשוב לך לבצע את השיר על הבמה מאשר להקליט אותו באולפן.
כהן: "לא, אני מאוד אוהב אולפן, אוהב לכתו את השיר ושמנגנים, אחרי זה... הטכני נחמד לי אבל הבמה 'זה זה'. אני נולדתי בשביל הבמה. גם על הבמה קורה איזה משהו, מבחינתי זה קצת כמו טקס שבטי כזה. זאת אומרת יש איזה מין ריטואל שהוא קבוע, השירים הם קבועים, אבל כל פעם מתייחסים לזה כאילו זו הפעם הראשונה והפעם האחרונה. לדעתי זה הקטע".

*תוכנית הספיישל "החופש הגדול" של מאור כהן" תשודר בערוץ 24 הערב (שלישי, 21.5) בשעה 22:30