ביום הכיפורים הקדוש, המוני בית ישראל מנצלים את אווירת החג כדי לעשות חשבון נפש, להתנצל, לסלוח ולמחול, אך יש כאלו שמוצאים את גדלות הנפש לעשות זאת גם במהלך כל השנה. לכבוד יום הסליחות הגדול קיבצנו בעבורכם את מיטב הסולחות הגדולות שהתרחשו כאן אצלנו בערוץ 24.

מקום 1 – הדואט שבדרך: אייל גולן ועופר לוי

הסולחה: אייל גולן ועופר לוי (צילום: mako)
עופר לוי ואייל גולן: הדואט בדרך? | צילום: mako
הפיצוץ: עופר לוי לא הסתיר מעולם את דעותיו הלא מחמיאות (בלשון המעטה) כלפי לא מעט אומנים בזמר המזרחי וגם בכלל. אחד מהם הוא אייל גולן, אשר "זכה" לשמוע מצד לוי השמצות לרוב, כאשר העיקרית הייתה כאשר טען לוי כי גולן שר עם פלייבק בהופעותיו בהיכל נוקיה. גולן בתגובה החליט שהוא אינו מוכן להזמין את לוי להתארח בתכניתו המצליחה 'אייל גולן קורא לך', כפי שעשה עם מיטב זמרי הז'אנר, ובכך הסכסוך בין השניים רק הלך והחריף.

הסולחה: אייל גולן התארח בתכנית 'מנטה עם ירון אילן', וסיפר על החיים החדשים לצד בת הזוג המדהימה רוסלינה רודינה. במהלך השיחה נשאל גולן על ידי מנחה התכנית ירון אילן, שהוא גם בין השאר אחד מחבריו הקרובים, מה דעתו על פרשת הסכסוך עם עופר לוי, ובתגובה השיב גולן כי "אין לי כלום עם עופר לוי. עופר לוי הוא זמר ענק לדעתי, אני גם אוהב את השירים שלו, הוא אחד הזמרים הגדולים שיש לנו במדינה. עופר בתחום שלו במוזיקה הטורקית הוא הכי גדול שיש פה ואין בכלל מה לדבר". מספר שבועות לאחר מכן התארח עופר לוי עצמו באותה תכנית 'מנטה עם ירון אילן', וביקש מירון להשיב על דברי השבח שהוענקו לו: "אייל גולן, הוא אחד הזמרים עם צבע הקול אחד היפים בעולם. תמיד אמרתי שהוא שר יפה והכל בסדר", הרגיע לוי ואף יצא בהצהרה מפתיעה: "אני קורא לאייל גולן באהבה גדולה לדואט באלבום החדש, עם הקול היפה שלו והמדהים הזה אני רוצה להקליט איתו שירה".

תם ונשלם? ובכן תאמינו או לא אבל ההבטחה להקליט דואט משותף מתחילה להתגשם, וכעת בעזרתו שלו המפיק והיוצר יוסי בן-דוד, המקורב לשניים, נראה כי החלו מגעים ראשונים ומבטיחים לקראת הפרויקט המשותף. עם זאת מההפקה של אייל גולן סרבו להגיב על "פרויקטים עתידיים". מכאן כי יש עוד תקווה לאיחוד ההיסטורי, שהחל כאן אצלנו בערוץ 24.

מקום 2 – קרב הריאליטי: בני אלבז וקותי סבג

הפיצוץ: הזמר הפנומן בעל הגרון שובר הלבבות, בני אלבז, השתתף ואף זכה במקום הראשון בתכנית הריאליטי ששודרה בערוץ – 'היכל התהילה'. לאחר כמה חודשים בהם נעלם מעט מעין הציבור, התראיין אלבז לעיתון 'ידיעות אחרונות', שם הפנה את זעמו כלפי כוכב הריאליטי החדש, זוכה העונה הרביעית של 'האח הגדול' קותי סבג, שקיבל תכנית טלוויזיה יומית בערוץ 24 ('קותי בחדר האחות').

הסולחה: בחודש אוגוסט האחרון, אלבז התארח בתכנית 'מנטה עם ירון אילן', כאשר רגע לפני סיום התכנית הצטרף אל האולפן קותי סבג, שהיה בעיצומן של ההכנות לקראת הצילומים של תכניתו שלו, המשודרת באולפן הסמוך. ירון אילן הבין את גודל המאורע, וביקש משני הטאלנטים שישבו לצידו להשלים. אלבז לא היסס ומיד קפץ על ההזדמנות: "אני רוצה לנצל את הבמה, ובשידור חי לומר לקותי שהייתה לי פליטת פה, ואמרתי שטויות. אני מבקש סליחה, מה שאמרתי לא היה במקום", התנצל אלבז. וקותי בתגובה קיבל את הסליחה ואף הסביר מדוע הוא אינו כועס: "את מה שאתה עשית יכולתי להבין, זה לא היה אישי עליי ומבחינתי הכל בסדר".

תם ונשלם? השניים התחבקו בשידור חי ואף ביצוע ביחד מחרוזת נוסטלגית ומרגשת, והכל לעיניו הדומעות של מנחה התכנית ירון אילן, שכבר זכה לא אחת להשכין שלום בין יריבים מושבעים (ועל כך עוד בהמשך המצעד).

מקום 3 – שוחטים כבש: קותי סבג וחן אהרוני

הפיצוץ: כוכב 'האח הגדול', קותי סבג, ממשיך לככב בראש המצעד, וגם הפעם מדובר בסולחה שנעשתה עם בוגר ריאליטי – חן אהרוני. במהלך שהותו ב'בית האח הגדול', היה קותי לדמות שנויה במחלוקת שהצליחה לעורר לא מעט קולות שקראו להדיחו בשל התנהגותו האלימה לכאורה. אחד מהם היה חן אהרוני שצייץ בחשבון הטוויטר שלו פעמים רבות בנושא, ציוצים כגון: "קותי בלתי נסבל בעיניי".

הסולחה: חן אהרוני הגיע לתכניתו של קותי 'קותי בחדר האחות', ושוחח עימו על הקריירה המוזיקלית המתפתחת שלו (כאמור, חן הגיע למקום הרביעי והמכובד ב'כוכב נולד 5'). אך למרות האווירה החייכנית בין השניים, אי אפשר היה להתעלם מהנושא הלא סגור של הציוצים העוינים: "אם נפגעת אני באמת מתנצל, הרבה מעריצים שלך פנו אליי ואני מצטער בפניהם", אמר אהרוני, "הכל מקווה שהכל מאחורינו" . קותי, שכמו שכבר נכונו לגלות נוטה למחול לכל אלו שביקרו אותו בעבר וכיום מתחרטים, קיבל את סליחתו. וכדי להפוך את הסולחה לרשמית השניים "שחטו" בובת כבש כמיטב המסורת.

תם ונשלם? לחן ולקותי יש גם מכנה משותף חזק במיוחד: יאנה יוסף, בת זוגו של קותי, אותה הכיר במהלך העונה ב'האח הגדול', השתתפה בקליפ לשיר 'אסור' של חן, אותו הפיק ועיבד ג'וני גולדשטיין מ-'TYP'.

מקום 4 – עננים במשפחה: ישי לוי ושיר לוי

הפיצוץ: האמת? אף אחד לא באמת זוכר איפה התחילה המריבה הגדולה בין הזמר בעל הגרון הבלתי נגמר ישי לוי ובנו הזמיר שיר. "אני אפילו לא זוכר למה רבנו", טוען ישי הצעיר.

הסולחה (כמעט): שיר לוי התארח בתכנית 'מנטה עם ירון אילן', וירון, שמקורב לשני הצדדים ב'מלחמה המשפחתית', החליט שהגיע הזמן לשבור את הקרח: "לא הגיע הזמן שתדברו כבר? אני חושב שיותר מדי אנשים בעולם הזה מבזבזים יותר מדי זמן על כעסים". שיר הרים את הכפפה ובקול נרגש קרא לאביו שימחל לו "בשבילי הוא מספר אחת ואני אוהב אותו".

תם ונשלם? הצמד טרם התפייס באופן רשמי, אך כאות מחווה ומתוך רצון טוב להתקרב מחדש, ביצע שיר את הלהיט של אביו 'עננים', בשידור חי וגרם לכל מי שנכח באולפן להזיל דמעה. ורק מאחר שהמעגל טרם נסגר הגיע הקטע המרגש הזה רק למקום הרביעי במצעד.

מקום 5 – מה שקורה באילת נשאר באילת

הפיצוץ: לצוות הבידור של 'מה שקורה באילת' נמאס מהחזרות המפרכות, בשעות לא שעות ועם יחס מזלזל מצד ליאור חמו (במאי המופע), והכל בעיצומו של 'יום כיף' שהובטח להם. על כן, הם החליטו להוריד פרופיל, לקחת את הכלב איזי ולמעשה לפצוח בשביתה איטלקית לא רשמית. החזרות התנהלו לאט לאט, תוך חוסר חשק מוחלט מצד חברי הצוות, עד שחמו איבד את הסבלנות ופוצץ את החזרה: "זה לא עסק! אי אפשר ככה ראבק!", רטן חמו ועזב את אולם החזרות.

הסולחה: בעסקי השעשועים כולם יודעים ש'ההופעה חייבת להימשך', ולכן חברי הצוות החליטו להניח את המטענים בצד, להפגין בגרות אישית ולהתנצל. בשקט בשקט הם התגנבו אל הלובי של המלון וביקשו לדעת היכן שוהה חמו, ומיד חשו אל חדרו. שם, בחדרון קטן ועם מוזיקה מקרטעת הראו לחמו שכשהם באמת רוצים, הם יודעים לעשות את העבודה כמו שצריך. וחמו? הוא כמובן סלח, ומיד הוריד אותם לעוד מסכת חזרות אל תוך הלילה.

תם ונשלם? בסופו של דבר החזרה הגנרלית הייתה הצלחה מסחררת, כולם ידעו את התנועות, המיקומים, הטקסט ובעיקר נראו מיליון דולר על הבמה. חמו זכה לתשואות מצד יוסי גיספן בכבודו ובעצמו (שעל פי שיריו נכתב המופע), וכל חברי הצוות יצאו נרגשים ומלאים באנרגיות חיוביות. מסתבר שהיה שווה למרות הכל.

רוצים גם לנצל את הבמה ולבקש סליחה? טקבקו לנו!