מאמאלנד (צילום: אורטל דהן)
צילום: אורטל דהן

ב-20 בנובמבר מציינים בעולם כולו את יום הילד הבינלאומי, יום בו פועלים למען קידום מודעות לזכויות הילדים, לרווחתם ובריאותם. לרגל היום החגיגי נתבקשו בנות הפאנל של "מאמאלנד" לבחור בשיר שהן רוצות להקדיש לילדים שלהן, ואלה התוצאות:

"בגלל שקשה לי לשחרר"- הבחירה של גילי סער

גילי סער (צילום: אביב חופי)
צילום: אביב חופי

"אני הייתי מקדישה לילד שלי את השיר 'עוף גוזל' של אריק איינשטיין. אחרי הלידה גיליתי שאני אמא שממש מתקשה לשחרר", מספרת גילי שגם בזמן שהיא מצטלמת ל'מאמאלנד' משאירה את הילד שלה קרוב אליה, מאחורי הקלעים, רק כי היא לא מסוגלת לדמיין אותו עם בייביסיטר. "אני מקדישה את השיר הזה לו וגם לעצמי, בתקווה שאוכל לתת לו לפרוש כנפיים ולעוף בקרוב", סער משתפת.

"השיר מבטא כל מה שאמא רוצה לתת לילדים שלה"- הבחירה של דפנה שחר

דפנה שחר (צילום: ראובן שניידר )
צילום: ראובן שניידר
כמו גילי גם דפנה כמעט בחרה ב'עוף גוזל' ובסוף ויתרה עליו: "לא יכולתי לבחור בשיר הזה כי אני עדיין לא משחררת את הגוזלים שלי. תודה לאל הם עדיין קטנים ואני עדיין יכולה לשמור ולגונן עליהם בתוך הקן, אחד הפחדים שלי זה שהם יום אחד יעופו ממנו", היא מודה.

דפנה בחרה בסוף ב'שיר לשירה' בגרסה של מירי מסיקה והסבירה: "זה שיר אופטימי שמבטא כמעט את כל מה שאמא רוצה לתת לילדים שלה, ביטחון, אהבה והגנה. כמו שאני רוצה תמיד לשמור עליהם ולעטוף אותם, לדאוג שהם לא ייפגעו ולספוג במקומם את כל מה שאפשר". דפנה מדגישה שהשיר תקף גם בלשון זכר למרות שנכתב לבת, ומקדישה אותו לילדיה, בן וליה, וכמובן לקטנה שבדרך.

 "מזכיר לי את משבר היציאה לעבודה אחרי הלידה הראשונה"- הבחירה של עדן הראל

עדן הראל (צילום: רועי ברקוביץ')
צילום: רועי ברקוביץ'
בניגוד לדפנה וגילי, השיר שבחרה עדן מזכיר לה את אחד הרגעים הקשים שעברה אחרי שהפכה לאמא: רגע החזרה לעבודה. "בחרתי בשיר 'חיים שלי' של זהבה בן. בפעם הראשונה שנתקלתי בו הבכור שלי היה בן שלושה חודשים ויצאתי ליום צילום ראשון אחרי הלידה. פתאום שמעתי את השיר והתחלתי לבכות, המאפרת רצה אלי והטיחה בי לבכות עם עם הראש למטה כדי לא להרוס את האיפור". עדן קיבלה שיעור לחיים וזה הטיפ שלה לאמהות הרגישות מביניכן: אם אתן עם מסקרה וממש חייבות להזיל דמעה- רק עם הראש למטה.

"זה הכי נכון"- הבחירה של מירי לוי

מירי לוי (צילום: שוקה כהן)
צילום: שוקה כהן

הבחירה של מירי באה לה מאוד בקלות: "אני בחרתי ב'מה שאת אוהבת' של גלי עטרי. אני פשוט אוהבת את המשפט הזה ומאחלת לבר שלי שתמיד תעשה את מה שהיא אוהבת כי אין דרך אחרת, פשוט אין". מירי מספרת שהמשפט הזה השפיע גם עליה לאורך חייה, על הבחירות  שהיא עשתה לפי מה שעשה לה טוב. "בסופו של דבר זה הכי נכון", היא אומרת. 

 

ומה אתכן? איזה מבין השירים הייתן מקדישות לילד שלכן?

 

"מאמאלנד", ראשון עד רביעי ב-12:00, ערוץ 24