קליפ צעיר 2013
קליפ צעיר 2013
ביום חמישי האחרון התקיים ערב גמר חגיגי של תחרות קליפ צעיר לשנת 2013. אולם הסינמטק היה מלא ביוצרים צעירים ונרגשים, שהגיעו מכל קצוות הארץ, את הערב הנחתה מגישת הטלוויזיה, ואחותו של אורי ז"ל -  לילך סונין. במהלך הערב נאמו ראש עיריית ת"א-יפו מר רון חולדאי ויואב קוטנר, ראש חבר השופטים. הוקרנו הקליפים העולים לגמר והוענקו פרסים כספיים לזוכים. את הפרסים העניקו אלון גרבוז, מנכ"ל הסינמטק, אלרואי בן ציון, נציג ערוץ 24 וברכה נאמן, אמו של אורי סונין ז"ל.

והזוכים הם...

במקום הראשון זכה הקליפ  "סנטימנט"  של היוצרים רענן פוגל, לני כהן, ניתאי דגן, רן רייטן ואלעד פרץ. היוצרים יצר  קליפ סטופ מושן רווי אפקטים, המספר סיפור של אהבה וזוגיות. היוצרים זכו בפרס של 8,000 שקלים מתנת מילקי שטראוס ובהשאלת ציוד מצלמה מתנת ברגר מצלמה בע"מ.

 

במקום השני ובצל"ש צילום זכה הקליפ " 81" של ניב פרידמן, נועם עופר, ניצן בן זימרה, רוני עמית ודניאל תבור מפרדס חנה לשירה של ג'ואנה ניוסום. הקליפ הוא ססגוני, אסתטי ומרהיב ביופיו המספר סיפורם של נער ונערה בבית נטוש. היוצרים זכו בפרס כספי של 5,200 שקלים.

 

במקום השלישי זכה  הקליפ "Celine Dion" לשירה של להקת ZVOOV in  GROOV שנוצר ע"י גור שחר ויותם חביבי. הקליפ הוא קליפ  סטופ מושן משעשע ושובה במרכזו מככבת להקת דמויות פלסטלינה. היוצר זכה בפרס כספי של 3,000 שקלים ובקורס פוטושופ לוידאו מתנת ג'אמפ קאט ביה"ס לעורכים ואנימטורים.

 

הקליפים שעלו לגמר הועמדו לבחירת הקהל בשידור ספיישל בערוץ 24 וכן באתר MAKO.  הקליפ "רוצי שמוליק " של אביחי קאמי סעדי, רוני צידון ומתן ויסברוט זכה בקטגורית 'חביב הקהל'. כל  הקליפים של התחרות עלו לאתר Flix . הקליפ שזכה למספר הכניסות וההצבעות המרבי הוא הקליפ "crazy" של צליל נתיב ודנה מורג מתיכון אשל הנשיא. Flix  העניקו ליוצרי הקליפ פרס כספי בסך 1000 ₪.

הזוכים בצל"שים

 

- בצל"ש בימוי זכה הקליפ Oh! Darling של היוצרים גיל בלנק, ים שרגיל, ענבל גלי, עומר אבנטוב ועידו זריהן . בנוסף לפרס הכספי זכו היוצרים גם בכרטיסיות מנוי מתנת סינמטק ת"א.

- בצל"ש הפקה זכה הקליפ " fuzzy" של תלמידי תיכון הרטוב צרעה, בימוי ועריכה: גל וינטראוב לוק, צילום ועריכה : עדי בן יעקב

- בצל"ש תסריט זכה הקליפ "רוצי שמוליק". בימוי ועריכה: אביחי קאמי סעדי, הפקה: רוני צידון, צילום: מתן ויסברוט

- בצל"ש עריכה זכה הקליפ " First of the Year" של תלמידי תיכון אשל הנשיא. במאי,צלם ועורך: סתיו כהן, הפקה: יעל לבון

-  בצל"ש ארט זכה הקליפ " תם ולא נשלם" של תלמידי תיכון אשל הנשיא. בימוי:אורי מרגי צילום ועריכה:שקד אורן

-  בצל"ש רעיון מקורי זכה הקליפ " It's a Beautiful Day" בימוי, הפקה ועריכה: מאיה שחטר, צלם אנימציה: אלון סיון, אנימציה: איתי הומינר

- בצל"ש היוצר המבטיח זכה הקליפ "זהו השיר" של תיכון א' לאומנויות בימוי:רועי זינגר,עידו ברק, הפקה:גל רזון, צילום:עידו גביש, עריכה:יהלי קליין

-  בפרס המשפחה זכה הקליפ "יש בינינו בית " של תיכון עירוני ב' ע"ש רבין במודיעין. בימוי והפקה: דרי בן ישי, צילום ועריכה:תמנה דיין

סה"כ חולקו בתחרות פרסים כספיים בשווי של 25,000 ₪.