לפני שבע שנים הוחלט להעניק לאריק איינשטיין פרס על תרומתו המיוחדת למוזיקה הישראלית. אבל כמו שאמר בשירו המפורסם, אריק אהב להיות בבית, והעדיף לצפות בטקס מרחוק. יואב קוטנר שמח להעניק לו את הפרס ואמר בהתרגשות: "לי יש את החלק הכי כיף, אני נותן פרס לאדם שאין אחד שלא אוהב אותו, אין אמן שעשה כל כך הרבה למוזיקה הישראלית כמוהו. אריק איינשטיין הוא הזמר הכי גדול שהיה לנו אי פעם".

פיטר רוט: "הרווחתי חבר מדהים"

קוטנר מספר על הקריירה ארוכת השנים של איינשטיין ועל כל מה שהוא הספיק לעשות במהלך חמישים השנים שחלפו: החל מתחילת דרכו כזמר בלהקת הנח"ל, דרך ההרכבים "בצל ירוק", "שלישיית גשר הירקון", ועד הלהיטים שלו עם ג'וזי כץ ושמוליק קראוס בשלישיית "החלונות הגבוהים". במהלך השנים הוא עבד עם כל הזמרים הגדולים: שלום חנוך, יצחק קלפטר, שם טוב לוי, יוני רכטר והרשימה עוד ארוכה. 

למרות גילו של אריק (שהיה אז בן 67), קוטנר מזכיר שהוא נשאר רלוונטי והמשיך לעשות דברים חדשים ולשתף פעולה עם מוזיקאים שהוא טיפח ועודד, גם אלה ששייכים לדורות צעירים יותר: ארקדי דוכין, אביב גפן, ברי סחרוף ופיטר רוט, איתו אף עבד על אלבום: "זה תמיד היה חלום להכיר אותו איכשהו, לנגן בשבילו, לא משנה שבשנה האחרונה הכנתי לו קפה כל הזמן, אני לא מאמין שאני אומר את זה אבל הרווחתי חבר מדהים" סיפר רוט.

"יום חג למוזיקה הישראלית"

"אריק הצליח כל השנים האלה לעשות שירים שמדברים לכולנו, ועוסקים בחיים שלנו, שירי אהבה למדינה. אני לא חושב שיש מישהו שמגיע לו יותר שנציין אותו כאן ביום החג הזה של המוזיקה הישראלית", סיכם קוטנר. לכבוד המעמד המיוחד הופק עבורו קליפ חגיגי בהשתתפות מיטב אמני ישראל: גידי גוב מספר שאריק הוא הזמר האהוב עליו, דני סנדרסון טוען שקשה לדמיין את חייו של מישהו במדינה בלעדיו, ואריק סוגר את הקליפ במשפט שכל כך אפיין את האהבה שלו לשקט ולפרטיות: "שבעה מיליון תושבים, למה נטפלת דווקא אלי?", הוא שואל את המראיין.

צפו ברמי קליינשטיין, יהודית רביץ, אביתר בנאי, חברי "משינה", שלומי שבת ועוד, מספרים מה אריק מסמל בשבילם, ובביצוע המיוחד של יהודית רביץ ופיטר רוט ל"צא מזה".

 נזכרים באריק בסופ"ש מיוחד- לוח השידורים המלא של ערוץ 24