"מנגינה" של עדן בן זקן, "יש לך" של שלומי שבת, שירים לליאור נרקיס, משה פרץ ועוד לא מעט יצירות יצאו תחת ידיה מלאות הכישרון של דנה לפידות, שהגיעה הבוקר לאולפן "הדצים" כדי לספר על כלמה שעוד מחכה לנו ממנה – מי שהתחילה בגיל 17 בלהקת "חמסה" המיתולוגית והיום הפכה לכותבת מבוקשת וזמרת בזכות עצמה.

"מאז ועד היום למדתי שזה המקצוע הכי קשה בעולם, למרות שהוא נראה זוהר" מספרת לפידות על הדרך שעברה מאז גיל 17. "זה מקצוע עם המון עליות ומורדות, בטח נפשיות, סוג של רכבת הרים מאוד גדולה וצריך למצוא את האיזון הנכון ברכבת הזו. אדם יכול להיות מוכשר עד השמיים אבל הוא גם חייב להיות בנוי נכון".  

עניין נוסף, ומעניין לא פחות ברזומה של לפידות, הוא הכתיבה המשותפת יחד עם אמא שלה, חנה, כשיחד כתבו השתיים לא מעט שירים לאמנים שונים. "בעבר זה היה נראה לי משהו טבעי לכתוב עם אמא, הרי האהבה למוזיקה הגיעה מהבית  - זה משהו שהתחיל מילדותי ולאחרונה זה התרחק, אבל גם באלבום האחרון שלי היא לוקחת חלק - אמא שלי היא אישה מדהימה שעזרה לי הרבה בחיים".

את האלבום הבא של לפידות אגב, נזכה לראות כולנו בסוף החודש, וחוץ מזה אפשר לתפוס אותה בלא מעט הופעות. "בהופעות שלי אני מבצעת שירים שלי כמובן, וגם את אלה שכתבתי לאחרים, ענין שיש בו סיפוק ענק – בעצם זה מאוד שלי אבל גם כבר לא שלי", היא צוחקת, "למעשה אני בתקופה אחרת בחיי, התבגרתי המון ועברתי את המסע שלי, השורשי, לא מעט דברים השתנו אצלי, ומי שאיתי תמיד הוא בעלי, שמוליק, שמלווה אותי כל הזמן, גם מקצועית, ואני שמחה שהוא לוקח לפעמים את המושכות למקום אני פחות אוהבת מבחינת היצירה".

רגע לפני סיום ביקשו הדצים מלפידות לבצע את אחד משיריה המוכרים יותר, "יום שישי", והיא כמובן תפסה את המיקרופון כשבעלה שמוליק על הקלידים, ויחד הראו השניים איך משלבים בין זוגיות למוזיקה בביצוע מסקרן במיוחד.

"הדצים", ראשון עד רביעי, 10:00, ערוץ 24