לא נעים להודות אבל שיקרתי לכם, ועוד בשלב כה מוקדם של יחסינו. כתבים במדור זה יאמרו שזה גברי מצדי לשקר בדייט ראשון, עורכים יגידו שחצי מהעבודה העיתונאית הוא להמציא דברים, אבל אני בוחר להתוודות. 

כשאמרתי לכם בפעם שעברה שהכל התחיל בטעות לא אמרתי את האמת. בעצם הכל התחיל בכתבה של עורך המשנה ניר ליברך על מכוניות שבהן גבר אמיתי לא יתפס חי. בתור דוגמה הבחור הביא את הדייהטסו סיריון וכתב "זה רכב הנשים האולטימטיבי". עכשיו, אני נוהג בסיריון כבר שנה ומשתמש בה כדי להוביל את המקדחים שלי ואת הציוד הכבד שלי (והיא עדיין פותחת יותר טוב מכל האמר). אבל בעיקר התקוממתי על הטענה שגבר, ועוד אמיתי, צריך רכב כזה או אחר כדי להוכיח שהוא גבר. אז הלכתי לעורך ודרשתי ממנו תוך שאני לוחץ את אשכיו לתת לי במה לכתוב מה חושב גבר (נניח אמיתי) על השטויות שכתבי mako חושבים שמאפיינות גברים.

משחק פוקר עם סיגר (צילום: DrGrounds, Istock)
תראו אותי, אני נוהג בסיריון! | צילום: DrGrounds, Istock
וזו בעצם השליחות שלי כאן: אני חושד בכל עיתוני/מגזיני/ערוצי הגברים שהם עוסקים בתדמיות ובקליפות חיצוניות, שהם חושבים על גבר בתור דמות מהסרטים, כשגברים אמיתיים מתהלכים ביננו יומיום, עוברים את החיים, מתמודדים איתם. לכן אני ניצב מול כתבי mako ואומר להם: "גברים, תרגיעו".

הנה למשל, אני חופר קצת ומוצא את אותו ליברך המוזכר לעיל כותב על שיפורים לרכב. בעוונותי גם אני כתבתי השבוע על שיפורים לרכב, אבל אני לא מנסה להראות גבר בגלל מגדש טורבו. רבותי, לפני שאתם משפרים את הרכב, שפרו את עצמכם. אם אתם הנהגים שמשמאלי או מימיני ברמזור, אז כנראה השימוש שלכם למגדש יהיה לזנק קדימה בבהלה כשהמשאית מאחוריכם צופרת, כי הייתם עסוקים מדי בשיחה בנייד כשהאור התחלף. תלמדו לנהוג, וגם בסיריון ליסינג תוכלו לזנק על פני שכניכם לצומת.

בחינה קצרה של כתבות אופנועים בערוץ הגברים העלתה מסקנה מעניינת. נראה כי למקואיסטים גבריות היא ענין יחסי, כלומר תשובה לשאלה מי יצא יותר גבר. הנה למשל ניר יניב בסיקור אופנוע שבנוי סביב סיפור המפתח של להשאיר מאחור אופנוען אחר. והנה יאיר גת, שגם הוא עולה על אופנוע ומרגיש מצויין כי הוא גרם לבעל של מישהי לקנא. נדמה לכם שמדובר בתחרויות מוטוריות? תמשיכו לקרוא. לא, זה לא נגמר בגלגלים, גם אנשי העסקים של makoגברים חושבים שאתה גבר רק אם יש לך יותר גדול.

אבל הנה מה שבאמת הצליח לעצבן אותי. במקום אחר ובזמן אחר ברמן הוא האיש שאיתו אתה חולק את צרותיך על כוס המשקה הקבוע שלך, הוא החיוך שמחכה לך בסוף יום עבודה. אתה יודע, אם אין לך אישה וילדים. אבל מה שמעניין את ערוץ הגברים בקשר לברמנים זה אם הם מזיינים יותר או פחות. כי גבר זה מי שמזיין, אפילו אם הוא ברמנית.

לפני סיום, ברשותכם, אני חייב עוד איזו חבטה קטנה בליברך, אם הוא כבר שוכב לרגלי מדמם. שאלון גבר עם ג'ון מקליין? זה בדיוק הטעות של לראות גברים רק בקולנוע. עזוב אותך ליברך, תן לעורך שלך לעשות סקירה תרבותית על הסרט ועזוב את מקליין בשקט.

אם פגעתי בליברך, אני מתנצל, כמו שנאמר בפייטקלאב, הרגשתי צורך להרוס משהו יפה, וליברך הוא ללא ספק בחור יפה, במיוחד אחרי הטיפול שעבר.

אז זהו להפעם. בטור הזה אנחנו נמשיך ללעוג לכתבי makoגברים בכל פעם שהם ינסו לרדוף תדמיות ויפספסו את המהות. בואו נקווה שבדרך נדע לומר משהו נבון על מה זה באמת להיות גבר, בלי קשר למה שיש לך בין הרגלים.