במגרש המכוניות בחולון, מבין מאות כלי רכב שמשטרת ישראל ומנהל הרכב הממשלתי הציעו למכירה לאחר שהוחרמו מידי ראשי ארגוני פשע וחשודים בהלבנות הון, הייתה מכונית אחת שתפסה את תשומת הלב והעין של הקונים הפוטנציאלים.

מכונית הפאר שהעלתה אבק במגרש כיכבה לצד מכוניות טויוטה יוקרתיות מכל הסוגים, ג'יפים של ב.מ.וו סדרות איקס 5 ו-6, מרצדס נוצצות וקאדילק. מדובר במכונית פרארי גי.טי.אס דגם 308, שנת ייצור 1977. הפרארי הזו נחשבת למכונית נדירה מאוד, שבשנת הייצור שלה הייתה מהמבוקשות בעולם. היא הוצגה לראשונה בשנת 1975 בתערוכת הרכב בפריז ולמעשה ירשה את קודמתה: "פרארי דינו 246".

המטרה של החברה הייתה ליצור מכונית בעיצוב אקזוטי שמושך את העין ובדגש על כך שגם אנשים לא עשירים יוכלו לרכוש אותה. "בנינו מכונית שאותה יכולים לקנות גם אנשים 'רגילים' ולא רק עשירים ומיוחסים", הצהירו בכירי החברה. יש לה מנוע שמונה צילינדרים ונפח מנוע של 3.0 ליטר.

משה חוגג (צילום: N12)
משה חוגג | צילום: N12

בקרב חובבי המכוניות בעולם היא נחשבת ללהיט היסטרי. החברה מכרה 21,678 מכוניות מהדגם הזה. הצלחה שפרארי לא הצליחה לשחזר מאז.

בישראל אחד האנשים שזכו לנהוג בפרארי הנדירה היה בין השאר איש יחסי הציבור הוותיק רני רהב, שלו אוסף מכוניות נדירות ביותר. הבעלים הנוכחית של הפרארי היה איש עסקים משה חוגג, שהסתבך בפרשת "המשחק הגדול". חוגג חשוד בפרשות חמורות של הלבנות הון, סחר בבני אדם ועבירות מין כמו  איסור צריכת מעשה זנות מקטין, הבאת אדם לידי מעשה זנות, הטרדה מינית ועוד.

המשטרה ורשות המיסים החרימו את מכונית הפרארי של חוגג והיא חולטה לטובת קופת המדינה. עלותה של המכונית נעה בין 50 ל-70 אלף דולר. היא עברה שורה של טיפולים ונמצאת במצב טוב. במשטרה ובמנהל הרכב הממשלתי היו בטוחים שהמכונית של חוגג תיחטף מיד.

"מכל המכוניות במגרש זו המכונית שהיינו בטוחים שתימכר מיד. לא היה לי ספק בכלל בזה. כשרואים אותה מתאהבים מיד. בגלל שהיא נדירה, יפה ובכל זאת מדובר בפרארי, מכונית שלא מכרו שנים רבות במכרזים והימרתי שהיא תימכר ראשונה", ציין קצין משטרה. "לאורך השנים מכרנו אלפי כלי רכב שחולטו מעבריינים והכניסו לקופת המדינה מאות מיליוני שקלים אבל הפרארי הזו הייתה הדובדבן שבקצפת לא דומה לשום מכונית שהחרמנו והצענו למכירה עד היום".

הפרארי של חוגג כיכבה בקרב המוכרים הפוטנציאלים בהם סוחרי כלי רכב ואספני מכוניות נדירות. בימים האחרונים הם הגיעו למגרש, הביטו בה, תיעדו אותה מכל הכיוונים וחשבו להשיג אותה במחיר נמוך יותר כדי לגזור קופון שמן.

השבוע הייתה המכירה הפומבית של המכוניות שהוחרמו. מרביתן נמכרו במחירים אטרקטיביים, בעיקר הטיוטות הב.מ.וו והיונדאי מכל הסוגים אבל משום מה הפרארי נותרה ללא קונים. סוחרי המכוניות הציעו עליה מחירים נמוכים ומנהלי המכירה העדיפו לא למכור אותה במחיר נמוך.

"הופתעתי מאוד שהפרארי לא נמכרה. הסכומים שהוצעו עליה היו נמוכים יחסית ולכן היא תישאר לסבב הבא של המכירה", הסביר גורם במשטרה. "בכל זאת מכונית פרארי לא מוכרים במחיר של טיוטה. אני מעריך שבמכירה הבאה היא תימכר במחיר גבוה".

וכך קרה שמכונית הפרארי של חוגג תישאר ברשות המדינה עד למכירה הפומבית הבאה שתערך בעוד כמה שבועות. למשך כמה ימים המודעה הוסרה מהמכרז והוחזרה שוב.

ממשרד האוצר נמסר: "המודעה לא הוסרה כאמור בפנייתך. ההצעות שהוגשו היו נמוכות  ממחיר המינימום והיא לא נמכרה. הרכב יועמד למכירה חוזרת באופן שייבחר".