לכל מי שמתרגש כשהוא מגיע עם המאזדה שלו ל-140 קמ"ש על כביש 6, שים לב לבשורה הבאה: עוד חודש שדרות רוקח בתל אביב יסגרו לתנועה כדי לפנות מקום למכונית המרוץ פורמולה 1. קבוצת רד בול, שמביאה את המכונית, הצוות וכל מה שמסביב לארץ בתחילת יוני (בעלות כוללת של 2.5 מיליון שקל), תקיים שואו-ראן ב-5 ביוני שבו הפורמולה תשעט לאורך השדרה במהירות שכבישי הארץ לא ראו מעולם.

חריקת הצמיגים של הפורמולה הולכת להיות אירוע היסטורי בארץ – היסטורי, כי בישראל עדיין לא יישמו את החוק המוטורי שמאפשר לארגן מרוצי מכוניות מהסוג הזה. כדי לסבר לך את האוזן, פורמולה 1 נחשב לסבב מרוצי המכוניות היוקרתי ביותר בעולם; עלות מרוץ בודד בסבב נאמדת בכ- 230 מליון דולר.

אין תמונה
האימונים משתלמים

המכונית, שמגיעה לארץ מפורקת לחלקים, נוחתת אצלנו ב-2 ביוני. בתל אביב היא תורכב מחדש והאירוע המרכזי יתקיים ביום שישי ה-5 ביוני: נהג הפורמולה, ניו-זילנדי בשם ברנדון ברטלי (נהג המבחן של רד בול) , ירביץ רייסים מטורפים כל עשר דקות לאורך השדרה.

רק שתבין מה הכוונה ברייסים מטורפים: מדובר במכונה עם 750 כוחות סוס ו-2,400 סמ"ק ומהירות מרבית של 350 קמ"ש, שמאיצה מ-0 ל-200 ב-4 שניות ויודעת לחזור לאפס באותה מהירות. מרחק הבלימה של המכונית כאשר היא במהירות של 100 קמ"ש הוא 17 מטר, אז נסה לא להיכנס לה למסלול.

אם יימאס לך לראות את הפורמולה שועטת ברוקח כאילו אין מחר, האירוע יכלול עוד דברים שיגרו לך את החוש התחרותי, כמו תחרות סוני פלייסטיישן ותחרות החלפת גלגל לפורמולה לקהל הרחב.

האירוע כמובן נועד לקדם את מכירות משקה הרד בול בארץ – החברה כבר הרימה אירועים דומים בערים אחרות בעולם – אבל מה שמעניין אותך זה שהחבר'ה האלה כנראה יודעים מה הם עושים. רד בול, הבעלים של שתי קבוצות "פורמולה 1" פעילות ומתחרות, מדורגים ראשונים בצמרת פורמולה 1, אחרי שקבוצת הרד בול רייסינג זכתה לפני שבועיים בניצחון גרנד פרי שנערך בסין.