טקסס הולדם מגיע קומפלט עם סט חוקים ומושגים שצריך לשלוט בו, וזה עוד בלי שהתחלנו לדבר על אסטרטגיות ושיטות משחק שגם יעזרו לך להרוויח. אז קח לך כמה דקות ותראה איך מתנהל סיבוב.

מתחילים (איזה דפק לשבת משמאל לדילר)

יריית הפתיחה נשמעת כשהדילר, המסומן ע"י כפתור, מחלק עם כיוון השעון את שני קלפי הכיס לכל שחקן, להלן יד הפתיחה שלך. עוד לפני שקלפים אלה חולקו, שני השחקנים לשמאלו של הדילר מבצעים את ההימורים הראשונים. אלה הם הימורים כפויים, הנקראים "בליינד". התפקיד שלהם? לתת טעם למשחק.

הסמול-בליינד הנמצא משמאלו של הדילר חייב לשים חצי מההימור המינימלי, למשל 5 ₪. הביג-בליינד, היושב אחריו, מבצע הימור כפול מהסמול-בליינד, למשל 10 ₪, שזה כאמור ההימור המינימלי. בדיוק בגלל זה בכל סיבוב כפתור הדילר זז כיסא אחד שמאלה, כך שבכל פעם מישהו אחר נדפק. כל אחד בתורו יהיה חייב לשים את הכסף, כך שייווצר עניין ואלמנט של סיכון במשחק כבר על ההתחלה.

אחרי שקלפי הכיס חולקו, מתחילים להמר. השחקן שנמצא לשמאלם של שני הבליינדים מדבר ראשון, ויש לו שלוש אופציות: להתקפל ולפרוש מהמשחק, להיכנס להימור ע"י הכנסת סכום המינימום - או להעלות את ההימור אם הוא חושב שיש לו פתיחה ממש טובה, או סתם כי בא לו לבלף. אחריו מדבר השחקן היושב משמאלו וכן הלאה, כאשר כל שחקן שהעלה את ההימור מחייב את אלה שבאים אחריו להשוות, להתקפל או להעלות את ההימור. הסיבוב נגמר אחרי שכולם השוו את ההימור הגבוה ללא העלאה נוספת.

זה הזמן בו הדילר מעביר הילוך ופורש על השולחן את ה"פלופ": שלושת קלפי הקהילה הראשונים. עוד לפני חלוקת הפלופ הדילר מניח את הקלף הראשון על פני השולחן הפוך: תהליך זה נקרא "לשרוף את הקלף", ותפקידו למנוע מצב שבו אחד השחקנים ראה את הקלף הראשון בערימה. בטקסס הולדם לא לוקחים צ'אנסים.

משחקים פוקר (צילום: שוקה)
עידו רוזנבלום שוב לוקח את הקופה | צילום: שוקה

זוהי תחנת ההימור השנייה וגם נקודת המפנה במשחק, מכיוון שכל אחד יודע כבר איזה יד יכולה להיות לו ובהתאם מתכנן את האסטרטגיה שלו. בשלב הזה נערך סבב ההימורים השני, והפעם מי שמהמר ראשון הוא השחקן היושב משמאל לדילר. הוא יכול להתקפל, להמר על סכום המינימום או לבצע בדיקה, כלומר להעביר את התור הלאה בלי להמר כדי לראות על מה האחרים מהמרים. הסיבוב ממשיך עם כיוון השעון, וכל מי שרוצה להישאר צריך להשוות להימור הגבוה ביותר או לבצע העלאה.

המנצח (למה לא פרשתי בזמן)

לאחר שכולם הימרו או התקפלו, הדילר חושף את ה"טרן" (קלף הקהילה הרביעי) וכולם שוב מהמרים. ואז הדילר חושף את ה"ריבר" (קלף הקהילה החמישי והאחרון) ומתבצע סבב ההימורים הרביעי והאחרון – רק שהפעם כולם יודעים בוודאות מה היד הכי טובה שלהם.

זה הזמן לנסות לנחש איזה ידיים מחזיקים היריבים שלך, לפי כל הסימנים שנצברו במהלך המשחק ולפי סיכויי הקופה. משימה לא פשוטה, ויעידו מאות הספרים והמדריכים שכבר נכתבו בנושא. אחרי שהגעת למסקנה, תחליט אם אתה רוצה להישאר או להתקפל.

זהו, נגמרו סבבי ההימורים. בשלב הזה כל מי שנשאר עם קלפים ביד חושף אותם, ומי שיש לו את הקומבינציה הטובה ביותר הוא זה שגורף את ערימת הז'יטונים שהצטברה. אם לעומת זאת אתה האחרון שנשארת וכל השאר התקפלו, מזל טוב, הקופה שלך. וקיבלת גם בונוס: אתה לא מחויב לחשוף את הקלפים שלך.

זאת גם ההזדמנות לגלות איפוק: אם הצלחת לשכנע את כולם שיש לך סטרייט פלאש ובעצם כל מה שיש לך זה זוג שישיות, זה לא אומר שאתה חייב לנופף בזה ולצחוק לאפסים בפנים. תן להם להזיע קצת; מעתה ואילך הם לא יוכלו לדעת אם אתה ג'יימס בונד החדש או סתם משוגע כשאתה משווה את ההימורים שלהם, ולשם בדיוק אתה צריך לכוון.

איך תדע מתי להיכנס להימור ומתי עדיף לפרוש על ההתחלה? לפי המיקום שלך. בפרק הבא עידו יראה לך את המקום המדויק שבו כדאי לשבת. תבוא, תדע.