לסטפני ג'ורדן יש את המקצוע הכי טוב בעולם - לנדוד ברחבי העולם ולחקור תרבויות אלכוהול, וכשאנחנו אומרים "לחקור" אנחנו מתכוונים "לשתות עם המקומיים". ובתור מקומיים, שאוהבים לשתות כמובן, התלהבנו גם ממנה וגם מהמקצוע. הרי אין מישהו שלא מפנטז בשלב כלשהו להסתובב בעולם ולשתות למחייתו  - או  ככה נדמה לנו,  כי זה מה שבא לנו לעשות 90 אחוז מהזמן.

מסתבר שיש אנשים שזה המקצוע שלהם  - "שגרירי מותג", סוג של פרזנטורים למתקדמים, פרופסורים לאלכוהול שהתמקצעו ברמות הגבוהות ביותר, מסתובבים בעולם ומרביצים תורה לצד דרינקים. לא בתפקיד כמובן.

אישה בעולם של גברים

ג'ורדן ביקרה בארץ  במסגרת רבע גמר תחרות world class - בה שפטה את הברמנים הישראלים, בתור שגרירת מותג "טנקרי", ומומחית גדולה לכל מה שקשור בנושא האלכוהול והג'ין בפרט. "אני חושבת שהדבר שהכי פשוט להגיד זה שאני סוג של קוקטייל. נולדתי בלונדון לאם בריטית ואב קולומביאני, אבל בכלל גדלתי בצרפת, באזור בורגון. שני הוריי עסקו בתחום היין האלכוהול כך שיין למעשה תמיד היה חלק מחיי. האמת היא שהיין היה אהבתי הראשונה. אהבתי לגלות ביינות השונים טעמים חדשים ואת העובדה שתמיד יש עוד לגלות ולחקור. לאחר מכן יצאתי לעולם, למדתי והכרתי משקאות חדשים. הסקרנות הובילה אותי קדימה כל הזמן ועדיין מובילה. אין דבר שאני יותר אוהבת מעולם האלכוהול והקולינריה. אני מניחה ששום דבר לא מספק בחורה כמוני!".

ואיך זה להתבלט בתוך עולם גברי וקטן?

"זה מדהים. אני מזל אריה ולכן אוהבת תשומת לב. אבל אם להיות כנה, זה יכול להיות מעייף לפעמים. בסופו של דבר, התעשייה הזו פתוחה גם לגברים וגם לנשים, אבל לפעמים בהחלט יש תחושה של "מועדון גברים", אשר ממנו אנחנו, הנשים, מודרות".

מבחוץ נראה שרק מפרגנים אחד לשני , אפילו שלעיתים מדובר בתחרות שטומנת בחובה פרס לא קטן עם פוטנציאל עסקי אדיר.  יש גם חיכוכים?

"תעשיית האלכוהול היא תעשייה מקצועית כמו כל תעשייה אחרת. אני חושבת שמעל לכל אנחנו מאוד מכבדים אחד את השני כאנשי מקצוע וכתוצאה מכך, מכבדים את המותגים המיוצגים ולהפך. זאת בוודאי הסיבה שאנחנו רואים המון פרגון הדדי, ואנחנו אכן מפרגנים. כל התעשייה הזאת מבוססת על אירוח ולכן - על אנשים. כמובן שישנה תחרות בריאה, אבל אין חיכוכים כי זאת באמת תעשייה שנהדר לעבוד בה".

בעולם האלכוהול המקצועי, ברמנים, בעלי פאבים ומומחים בתחום, מתלבשים בהתאם ומשקיעים באופי המיוחד של המקום או המותג. למעשה, כולנו יודעים שהברים הכי מצליחים הם אלה שבהם יש אנשים ש"נראים טוב" וסטפני מאשרת את העובדות. "אני שגרירה בינלאומית של מותג הג'ין טנקרי, כמובן שאני חייבת להראות טוב. אני מייצגת מותג מכובד אשר מאחוריו כ-180 שנים של זיקוק ג'ין. לעשות מאמץ להראות אלגנטית ו"קלאסית" זה חלק משמעותי מהעבודה".

סטפני ג'ורדן שגרירית טנקרי (צילום: דיאג'יו)
תמיד נראית קלאסית. סטפני ג'ורדן | צילום: דיאג'יו

בגלל שהתפקיד מביא איתו אלכוהול - יוצא לך להשתכר יותר ממה שהתכוונת בארועים? 

"בעבודה? אף פעם. בדיוק כמו בכל עבודה מקצועית. עבודה זאת עבודה. תלוי בסיטואציה, האלכוהול משחק תפקיד מאוד שונה בחיי. כשזה נוגע לעבודה, כל מה שאני מתרכזת בו הוא לחנך את הקהל שעמו אני מדברת לשתיית ג'ין איכותי ולספר את הסיפור שמאחוריו "טנקרי". אבל כשזה מגיע לחיים האישיים שלי, כמובן שאני מפזרת את השיער ונהנית אבל גם אז, יודעת היטב איפה לשים את הגבול. שתייה אחראית היא מאוד חשובה בעבודה הזאת ובכלל, בתפיסת החיים שלי".

"כל הגברים השיכורים הם אותו הדבר"

לסטפני יש הרבה חוויות שהיא הספיקה לצבור מהנסיעות שלה סביב העולם, אבל את הסיפורים הפרועים באמת היא שומרת לעצמה. "הסודות הטובים ביותר הם אלה שלא מתגלים לעולם". ואנחנו בטוחים שעם כמויות של מותגי אלכוהול שנקרים בדרכה - אכן יש סיפורים. אבל לא רק האלכוהול משחק פה תפקיד גדול, אלא גם המעמד והאנשים שיוצא לה לפגוש. "העבודה שלי כשגרירת מותג "טנקרי" מאפשרת לי לפגוש אנשים מכל מיני תחומי עיסוק בכל העולם. זה כבוד גדול וכיף גדול. המשימה הראשונה שלי היא תמיד להעביר הלאה לכל מי שאני פוגשת את ה"מסורת" של ייצור ג'ין טנקרי. העבודה הנוכחית שלי עוזרת לי לעשות בדיוק את זה אז אין לי שום סיבה להתלונן. כרגע המוטו שלי בחיים הוא: love my job".

let's face it, את כנראה נקתלת בהרבה אנשים במצבי שיכרות מתקדמים ברחבי הגלובוס. גברים שיכורים מתנהגים אותו דבר בכל העולם?

"גברים שיכורים? כולם אותו הדבר כמובן. אבל נשים גם! לפני זמן רב קראתי ציטוט שאומר "in vino vertias", שמשמעותו הוא שביין יש אמת. אלכוהול יכול (לא תמיד) להוביל לשכרות. אנשים נוטים להשתחרר- הם רוקדים, הם שרים, הם מדברים בקול רם יותר. הכול עניין של איזור, בדיוק כמו בחיים. אבל לענות על שאלתך- כן, כל הגברים וגם הנשים מתנהגים אותו הדבר".

איפה שותים מה (צילום: Chris Clinton, GettyImages IL)
כל השיכורים אותו הדבר. לפחות היו משקיעים בלבוש שונה | צילום: Chris Clinton, GettyImages IL

ואם הספקתם בינתיים להתעניין בתחום המרתק ובא לכם לנסות להשתלב בו ולהצליח כמוה, סטפני מחלקת עיצה חשובה: "מעבר לכל מה שקשור לתעשיית האלכוהול ולמותג עצמו, חשוב לזכור שאנחנו לא באמת עובדים ב"תעשיית האלכוהול", אלא ב"תעשיית האירוח". אני נמצאת כאן כדי לאמן ולחנך ברמנים וצרכנים ולחוות ביחד איתם את חוויית ה"טנקרי" הכי מדהימה שיש".

ולסיום, מה עם איזו המלצה לדרינק מושלם? 

"יש פתגם שאומר "המשקה הכי טוב הוא המשקה שמונח מולך". לכל רגע יש את המשקה שמתאים לו, כך שאין משקה אחד שאני יותר אוהבת מאחרים".

סטפני ג'ורדן שגרירית טנקרי (צילום: דיאג'יו)
"המשקה הכי טוב הוא המשקה שמונח מולך" | צילום: דיאג'יו

 

על שגרירת מותג "טנקרי", סטפני ג'ורדן:

סטפני רכשה את השכלתה המקצועית בבית הספר הידוע ללימודי יין ואלכוהול, "WSET", זאת תוך כדי לימודי מנהל עסקים ושיווק בינלאומי בבית ספר למנהל עסקים בליון, צרפת. 

בשנת 2009, היא הצטרפה לתאגיד "Diageo", תאגיד האלכוהול הגדול בעולם. היא הוצבה בספרד במסגרת תוכנית ייחודית, אשר מקדמת 'כישרונות צעירים בתעשייה האלכוהול באירופה'.  במהלך תקופה זו מילאה סטפני שורה של תפקידים בתאגיד ואז קודמה לתפקיד "שגרירת מותגי היוקרה" של Diageo בספרד.

בשנים שחלפו, גילתה סטפני עניין רב במותגי אלכוהול בעלי היסטוריה ארוכה וסיפורים יוצאי דופן. סקרנות זו הביאה אותה לחקור בארצות רבות ברחבי העולם. כך למשל, חקרה סטפני את הרום "זקאפה" בגוואטמלה, את מותג הטקילה "ג'ון חוליו" במקסיקו ואת מותג הוודקה "קטל וואן" בהולנד.

עם זאת, מכל מחקריה, התאהבה סטפני בסופו של דבר דווקא בג'ין- המשקה המפורסם בעולם.