makoland

ביי ביי אטלנטיס: אילן לוקאץ' נפרד ממעבורת החלל

איך הזמן טס: עברו 50 שנים מאז שהאדם הראשון ביצע את טיסת הבכורה לחלל. הפעם ב"חדשות החנונים" של "המהדורה הצעירה" נפרד אילן לוקאץ' מ"אטלנטיס" - כלי הטיס האחרון שנשלח לבצע משימה בחלל. הוא גם מספר לנו על המצאה מגניבה טילים

חדשות | פורסם 12/07/11 16:23:26 
אין תמונה מתאים לי להיות אסטרונאוט?

בשבוע שעבר בא הקץ על מעבורת החלל "אטלנטיס" בשיגור אל משימתה ה-33 והאחרונה. אם סופרים את כל מעבורות החלל, זו הטיסה ה-135 והאחרונה. יעברו עוד שנים עד שארה"ב תוכל שוב לשלוח בעצמה אדם לחלל. מעכשיו האסטרונאוטים האמריקאיים שירצו להגיע לתחנה הבינלאומית יצטרכו לתפוס טרמפ עם אנשי החלל הרוסיים.

מה זו בכלל מעבורת חלל? פעם חללית היתה חפץ חד פעמי - היא רכבה על טיל גדול שהתפרק בחלל ואחרי שהגיעה למסלולה, היתה זורקת מעצמה חלקים לא נחוצים ואל כדור הארץ היה שב רק רכב נחיתה קטן ובתוכו האסטרונאוט. מאוד בזבזני לא ידידותי לסביבה. המעבורות לעומת זאת, הן מטוסי חלל רב פעמיים, אך לצערנו, אינן בטוחות במיוחד. שתיים מבין חמש המעבורות התרסקו.

מעבורת החלל ממריאה המראה נעימה | צילום: חדשות 2

לכל טיסת מעבורת היה מספר. בהתחלה מיספרו מ-1 והלאה, אבל כשהתקרב המספר 13, שכביכול מביא מזל רע, שינו את שיטת המספור למשהו סבוך שהצליח לעקוף את המספר 13. אולם, כשמעבורת שנקראת "הצ'לנג'ר" התרסקה בלי קשר למספר, בסוכנות החלל האמריקאית החליטו שחדל עם אמנות טפלות ושבו למספור רגיל.

רוצים להמשיך להיות בעניינים? צפו ב"מהדורה הצעירה" בימי שישי בשעה 14:30 בצהרים בערוץ 2.

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן