makoland

דמי כיס לעשור: ילד המהפכה נגד מאה קפיטליסטים

בין הפעילים הנלהבים במאהל המחאה בתל אביב, בולט מהפכן בן 13 ששמו אור אקטע. יש לו משנה סוציאליסטית מנומקת בענייני הצדק החברתי ומצוקת הדיור. אמש הוא עשה קופה של קרוב ל-50 אלף שקלים בשעשועון "אחד נגד מאה". צפו ותראו מה קורה כשהוא מתחיל להריח את הכסף הגדול

ענבל סינגר | מקולנד | פורסם 03/08/11 13:33:00 

"אלה דמי הכיס שלי לכל השנה", אמר בפה פעור אור אקטע בן ה-13 כשזכה אמש ב-300 ש"ח בסיבוב הראשון בשעשועון "אחד נגד מאה". הוא לא תיאר לעצמו שזו עוד רק ההתחלה ושהוא הולך לעשות קופה של 46,550 ש"ח. דמי כיס לא רעים בכלל.

"כן למהפכה החברתית", הוא צועק בימים אלה בשדרות רוטשילד, "דיי לשקרים!". אור מגדיר את עצמו סוציאליסט בנשמה ובמהלך החצי השנה האחרונה הוא משתייך לתנועת המאבק הסוציאליסטי. "אני מציע דיור ציבורי ופיקוח על מחירים", הוא הצהיר בפני מנחה השעשועון אברי גלעד והתכוון לכל מילה. כשנשאל מה יעשה עם הכסף שהוא עשוי לזכות בו, הוא השיב כיאה לסוציאליסט: ""אני אתרום לתנועה שלי", אבל מיד הסתייג, "מה שאוכל, זה לא הכסף שלי, אני ילד, זה של ההורים שלי".

מחיאות כפיים לדברי המומחים. ארכיון "כן למהפכה החברתית" | צילום: אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב

לבוש בחולצה אדומה הנושאת דיוקן של המהפכן קרל מרקס, התמודד אור מול מאה מתחרים קפיטליסטיים ומבוגרים ממנו בהרבה, שקיוו להתעשר על חשבונו. מולו ניצבו חמש שחקניות פוטבול, חמישה שחקנים במשחקי תפקידים, חמש מלכות יופי עירוניות וארבעה מכוכבי "לה לה לנד" - זהבה בן, אתי לוי, אלון דה לוקו וג'ולייטה. בהחלט תחרות לחוצה וקשה. ובכל זאת, אור צלח סיבוב אחר סיבוב, הפיל מחצית מהתמודדים וצבר הון לא קטן.

הוא הוזהר על ידי המנחה אברי גלעד שאם הוא יזכה בסופו של דבר במיליון שקלים, זה עשוי לשנות בין לילה את מצבו החברתי והסוציאלי. במצב כזה, כל ערכי הסוציאליזם עשויים להישכח למראה ולמישוש הכסף הגדול. אור מצדו החליט לפרוש בשיא שהוא מצא לנכון שהוא השיא שלו - כמעט 50 אלף שקלים - ובחר בכסף ולא בהמשך עם הנבחרת. חוץ מלתרום לארגון שהוא חבר בו, הוא גם רוצה להתפנק עם טיול שורשים/בר מצווה למרוקו.

 

>>דלק, קוטג', שכר דירה, עגלות - למה יש כל כך הרבה מחאות?!

>> צדק חברתי – סיקור מיוחד: כל החדשות, כל התמונות, כל הדעות

 

 


ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן