makoland

עצה אישית: נמאס שחבר מעתיק ממני

חבר שלי זוכה להצלחה בלימודים אבל זה רק מכיוון שהוא כל הזמן מעתיק ממני. לא נעים לי להגיד לו שזה מציק

ד"ר רות אנגל אלדר | מעריב לילדים | פורסם 25/06/12 19:01:48
חבר מעתיק תפסיק להעתיק | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

רות שלום,

יש לי חבר שמצליח בלימודים, אבל רק מכיוון שהוא כל הזמן מעתיק. בכל פעם שיש עבודה הוא ישר בא אליי ומעתיק ממני כל הזמן וזה לא נעים לי. אבל מצד שני, גם לא נעים לי להגיד לו ללכת ושיעבוד לבד. את יכולה בבקשה להגיד לי מה לעשות?

תודה


שלום לך,

אתה מציין שיש לך חבר שמעתיק "כל הזמן". כוונתך, כך אני מניחה, היא שהוא מעתיק במבחנים, שיעורי בית ועבודות. אמנם ייתכן שהוא מעתיק עבודות ושיעורי בית, אך קשה לי להאמין שהוא מעתיק גם במבחנים - ובכל המבחנים. הסיבה שאני מפקפקת בכך היא שאילו כך היה המצב, המורה הייתה שמה לב. ההשערה שלי היא שהנך מתוסכל מהעובדה שאתה משקיע בהכנת עבודות ושיעורי בית שאותם, כחבר שלך, הוא מעתיק.

חבר מעתיק לקבל ציונים טובים בלי להתאמץ | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

יתרה מזאת - לא די בכך שהוא מעתיק, הוא גם מצליח ומגיע להישגים גבוהים; אולי אפילו גבוהים משלך. האם אני צודקת? זה הדבר המרגיז ביותר מאחר שאתה לומד, משקיע ומתאמץ והוא קוטף פרי בשל וללא מאמץ. עם זאת, נראה לי שחברך יגיע להישגים גבוהים גם אם לא יעתיק ממך. ייתכן שיעתיק ממישהו אחר או שימלא את המשימות בעצמו. אינני מוצאת כל סיבה מדוע יפסיק ממנהגו שמקל עליו ומאפשר לו זמן פנוי יותר.

ההצעה שלי, אם כך, היא שתשוחח עמו ותאמר לו בשלב הראשון שתחלקו את הנדרש להכנה בבית, שיעורים ועבודות כך שכל אחד מכם ישלים מחצית מהם. אתם יכולים לעשות זאת כשאתם יושבים יחד להכנת השיעורים. נראה לי שרק כך תוכל להימנע מאי הנעימות שאתה מציין ולהשיג בהדרגה את המטרה אליה אנחנו חותרים. חברך יסתגל להכין שיעורים ועבודות עד שהשלמתם בעצמו תהיה לו קלה יותר והוא יבין ש"השד אינו נורא". רק אז כדאי שתפרידו את הכנת החומר ותשלימו אותו בעצמכם. בהצלחה.

חבר מעתיק בוא נכין שיעורים ביחד | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

 

רות אנגל אלדר היא ד"ר לפסיכולוגיה וחינוך מיוחד

יש לכם שאלה לרות? שלחו לכתובת האי מייל: yeladim@maariv.co.il עם הנושא "בעיה"

>> את המדור המלא וכתבות נוספות של "מעריב לילדים" תוכלו לקרוא בגיליון השבוע. רוצים להצטרף לחודש היכרות?

 

במדור הקודם: מאז שהצעתי לו חברות, אנחנו לא חברות

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן