makoland

טיפ מאלף: איך נהפוך את הכלב לגשש מיומן?

דודיק מזור, המנטור מהתכנית "הכלב של המדינה" בערוץ הילדים, מצ'פר את גולשי מקולנד עם טיפים מאלפים איך לחנך ולאלף את הכלב השובב שיש להם בבית. והשבוע: דודיק מסביר איך נשחק עם הכלב משחקי גישוש ונעשה ממנו בלש אמיץ!

דודיק מזור | מקולנד | פורסם 27/09/12 08:00
הכלב של המדינה מדור 4 מריח טוב! | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

שלום לכולם,

היום נלמד כיצד לשחק עם כלבנו משחקי גישוש – זהו משחק המספק הנאה ושעשוע הן לכלב והן לבעלים. על מנת להגיע לתוצאה הטובה ביותר יש להתחיל עם משמעת בסיסית לכלב ("שב" ,"ארצה" , "השאר, ו"אליי") ולהצטייד בהמון סבלנות ובמצב רוח טוב .

הכלב של המדינה מדור 4 דודיק מזור | צילום: רועי ברקוביץ' זכרו , לכל כלב יש קצב קליטה שונה (ממש כמו אצל בני אדם). לכן, אם הכלב לא הצליח בפעם הראשונה, נסו שוב עד שהוא יבין. חשוב מאוד שלא תכעסו עליו -  זה ילחיץ את הכלב ויבלבל אותו.

משחק הגישוש נועד "להזכיר" לכלבים את חוש הריח המפותח שלהם ולתת להם הזדמנות להתאמן בגישוש.

הנה כמה שלבים איך לעשות את זה:

1. לוקחים חתיכת נקניק או גבינה או איזשהו צ´ופר שהכלב אוהב.
2. מושיבים את הכלב ונותנים לו להריח את הצ´ופר.
3. נותנים לכלב את הפקודה "הישאר" .
4. מסתובבים עם הצ´ופר בחדר ובדרמטיות מוגזמת עושים כאילו מחביאים את הצ´ופר בכל מיני מקומות (מאחורי הספה, מתחת לשולחן ועוד) ותוך כדי טומנים את הצ´ופר באחד ממקומות המסתור.
5. נותנים לכלב הוראה לחפש את הצ'ופר ושואלים: "איפה הפרס?".

הכלב של המדינה מדור 4 אולי הפרס שלי מתחבא פה? | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

ברוב המקרים, הכלב יסתובב בחדר ויחפש את הצ´ופר. אבל, אם הוא לא מצליח להגיע לצ´ופר ומתחיל לגלות סימני ייאוש, יש לעזור לו ולהדריך אותו לכיוון הנכון. כשימצא את הצ´ופר יש לשבח אותו.

על המשחק הזה יש לחזור מספר פעמים ולאט לאט יש להעלות את הרמה ואת דרגת הקושי (להחביא בחדר אחר או לשחק מחוץ לבית). עם הזמן ניתן גם להחליף את הצ´ופר בצעצוע אהוב ובשאר החפצים שהכלב למד את שמם.

בהצלחה!

 

>> דודיק מזור הוא מאלף כלבים המתמחה בהכשרת כלבי שירות לנכים וחרשים, כלבים לאיתור נעדרים וכלבי תרפיה. מזור, ממפתחי תחום הכלבנות הטיפולית בארץ, הקים את חברת "דוגסקול - המרכז לכלבנות מתקדמת".



>> במדור הקודם: איך נלמד לדבר עם הכלב?

 >> החיות הכי קורעות עכשיו ברשת

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן