makoland

תלמידי בית ספר "גורדון" בגבעתיים מזמינים אתכם להושיט יד לעמותות הקטנות

מה אתם עושים בשישי בבוקר? רוצים לעשות משהו שיעשה טוב להרבה אנשים ובעלי חיים וגם לכם יעשה ממש טוב על הנשמה? בואו להפנינג המקסים שמקיימים תלמידי בית ספר "גורדון" בגבעתיים, תקנו פרחים ועוגה לשבת, שבו בבית הקפה שבו הילדים וההורים יפנקו אתכם, אולי אפילו תתחדשו בתיק או בספר חדש - ומיטב כספכם ייתרם לעמותות הקטנות שהכי צריכות את הכסף הזה

ענבל סינגר | מקולנד | פורסם 20/06/12 13:05:31
מושיטים יד לקהילה בואו לתרום מכל הלב!

כחלק מהרצון ללמד את ההכרה באלה שזקוקים לחום, אהבה ותמיכה מהקהילה, בית ספר גורדון בגבעתיים עורך אירוע התנדבות ייחודי. כל משפחה, תלמיד וכיתה בחרו שני ארגונים עבורם יפעילו דוכנים ביום שישי הקרוב, ה-22.06, במסגרת ההפנינג. יימכרו שם מאכלים טעימים, מוצרים שונים שנתרמו ונאספו, יתקיימו הופעות רחוב של תלמידי בית הספר ויהיה ממש כיף.

מה שיהיה הכי כיף זה שבסוף כל הכסף שהתלמידים יצליחו לגייס ייתרם לשמונה ארגונים ועמותות: "הכלבים של אורה", "יובל מנדלוביץ - טיפול בכלבי פיטבול", "המטבח של מאיר השמן", "עמותת לשובע", "להושיט יד", "אחווה", "אורנים" ו"בית קובי". 

יש מצב שלא שמעתם על חלק מהעמותות האלה, למשל על "המטבח של מאיר השמן" שהוא מפעל הזנה לילדים הרעבים של בת ים, על "אחווה" שמסייעת לילדים בסיכון בשכונות בדרום תל אביב, או על "להושיט יד" שהיא עמותה למען ילדים חולי סרטן. הסיבה שלא שמעתם היא מאוד פשוטה: מדובר בעמותות קטנות ולא מפורסמות, לא מהסוג שיש לו כסף לפרסם בטלוויזיה ובשלטי חוצות. "העמותות הגדולות, יש הרבה שתורמים להן", אומרת טל מכתה ו'. "על העמותות הקטנות אף אחד לא שומע, ואנחנו רוצים שגם להן יהיה כסף, לא רק לעמותות הגדולות".

מושיטים יד לקהילה גם לעמותות הקטנות מגיעות תרומות

הורים לתלמידים בבית הספר "גורדון" בגבעתיים, ובראשם אימא ששמה דפנה וייסברג, חשבו שזה יהיה רעיון טוב לחשוף את הילדים למגוון המצוקות הקיימות בקהילה בתחומים השונים, ולגייס אותם לפעילות חברתית ביומיום שלהם. במהלך החודשיים האחרונים עברו הילדים וההורים בבית הספר תהליך לא פשוט שבמסגרתו הם הצטרכו להכריע ולבחור לאיזה עמותות וארגונים הם רוצים לעזור.

ילדים או חיות? איך מחליטים למי לתרום?

בין הילדים בכיתות התנהלו ויכוחים ודיונים רבים סביב העניין. "אני מאוד אוהבת חיות". אומרת אורין, תלמידת כיתה ו'". "ש חיות שלא שמים לב אליהן ואנשים ממש מתעללים בחיות. לכן היה לי חשוב להצביע לכלבים של אורה". חבר לשכבה, יונתן, דווקא חושב אחרת. "אני חולק על דעתה. מה יותר חשוב - להאכיל ילדים שאין להם אוכל או חיות? מאיר השמן למשל מאכיל את הילדים, אין להם אוכל בבית, אין להם אוכל!".

אורין ממשיכה להסביר לו מדוע היה יותר חשוב לה להצביע לטובת חיות בהצבעה הכיתתית: "אבל מה עם חיות שהן על סף למות? וגם צריך לתרום לארגון כמו 'אחווה', כי יש נערים בסיכון וילדים שצריכים עזרה וקודם כל צריך שיהיה להם בית דבר ראשון, ואחר כך לדאוג לדברים אחרים כמו אוכל".

מושיטים יד לקהילה ניפגש ביום שישי, כן?

בקיצור, קשה להחליט. אפילו קשה מאוד. רון זיו, מנהל בית הספר, חושב שזה מה שעושה את הפרויקט הזה למדהים. "בשונה מבתי ספר אחרים שאני מכיר, בהם בית ספר מחליט מי הארגון שעבורו תורמים וכל הילדים עסוקים בלהקים דוכנים ולא תמיד מבינים לעומק מה מהות הארגון שעבורו מתרימים, פה היה תהליך שמי שבחר את הארגונים היו הילדים והמשפחות, זה תכלס הדבר הכי מדהים בפרויקט הזה".

לדבריו של זיו, נערך בבית הספר פאנל של 10 ארגונים שהציגו בפני הילדים את פועלם ובעקבות כך הילדים הלכו הביתה וישבו עם המשפחות וביחד הם קיבלו החלטה משפחתית – לבחור שניים מתוך כל הארגונים, רק שניים שהכסף ייתרם להם. "זו שאלה קשה לילדים", הוא מודה. "ואפילו יותר קשה למבוגרים. הבאנו למשפחה הזדמנות לדון על זה ולא רק במה קורה ב'יפה והחנון'".

אתם חייבים לבוא ביום שישי!

כשההחלטה נפלה, כולם נתרמו לטובת הרמת ההפנינג הגדול שיתקיים ביום שישי הקרוב עם מטרת על ברורה: לגייס כמה שיותר כסף שכולו תרומה ונתינה. "הלכתי ושאלתי בכל הרחוב הראשי בעיר מי מבעלי העסקים מוכן לתרום לנו מוצרים", מספרת אורין תלמידת כיתה ו'. "אני הכנתי 150 שלוקים שמפוצצים את המקרר בבית, אני מקווה שלאנשים יהיה חם והם יקנו כדי להתקרר", משתפת תלמידה נוספת ששמה טל.

תלמידי כיתות ו', שזו שנת הבת ובר מצווש שלהם, נבחרו להוביל את האירוע כולו החל באחריות על דיוור ההזמנות לאירוע, דרך גיוס מוצרים למכירה מבעלי עסקים באזור והכנת מאכלים טעימים ועד חזרות ארוכות על שירים לטובת החלק האמנותי של האירוע - ילדים שיעברו עם כובע וגיטרה ממש כמו נגני רחוב.

"אני מקווה שיבואו כמה שיותר אנשים", אומרת אדר מתלמידי כיתה ו'. "הלוואי שבזכות האירוע הזה יהיו פחות ילדים רעבים בארץ". "הלוואי שיהיו יותר חיות שיקבלו חום ואהבה", מצטרפת אליה חברתה אורין. אמן ואמן.

 

>> ההפנינג יתקיים ביום שישי הקרוב, 22.06, בין השעות 08:00-12:00 בבית הספר "גורדון" בגבעתיים - בואו!

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן