makoland

עצה אישית: יש חבורת ילדים בכיתה שנטפלת אליי ויורדת עליי

שאלה: יש ילדים בכתה שלא מפסיקים להציק לי. אמרתי להורים שלי אבל אני לא מרגיש שמישהו באמת עוזר לי והילדים האלה ממשיכים. דוקטור רות, מה לעשות?

ד"ר רות אנגל אלדר | מעריב לילדים | פורסם 28/05/12 14:06:09
ילדים יורדים למה אתם עושים לי את זה? | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

שלום רות,

אני לומד בכיתה ה', ויש חבורה של ילדים בכיתה שנטפלת אליי ויורדת עליי בירידות מילוליות. אני מנסה לומר להורים אבל אני לא מרגיש כאילו מישהו באמת עוזר לי, וגם כשעוזרים לי, הילדים האלה ממשיכים. יש בכיתה שלי עוד ילדה שהילדים האלה גם לא מפסיקים להציק לה. אני לא מצליח להתמודד עם חמישתם, וגם כשאני מנסה להתמודד או להתעלם אני לא מצליח.

רות, תעזרי לי!

שלום לך,

אני מבינה שחבורה של כחמישה בנים נטפלת אליך ופוגעת בך מילולית. הם נוהגים כך גם כלפי ילדה נוספת והדבר מפריע לך. אתה מציין שניסית את הדרכים המקובלות של פנייה להורים ולמורים, ועל פי תגובתך, אני מניחה שהציעו לך "להתעלם", אך ללא הצלחה.

לא ברור לי מהכתוב מדוע הם נטפלים אליך דווקא והאם הדבר קורה כבר מלפני משנת לימודים זו. אני מנסה לברר: יכול להיות שאתה מתנהג באופן ה"מושך אש", או שהנך תלמיד חלש בלימודים? או שמשהו בהופעתך מעט שונה וחריג?

ילדים יורדים אתה מרגיש שונה? | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

על פי הכתוב בפנייתך אתה מעורר רושם של תלמיד נבון ורגיש. התחושה שלי היא שיכול להיות שאתה סובל מלקות למידה בכתיבה בשל ריבוי השגיאות, השמטות של אותיות וכו' שהיו במכתבך (אל דאגה, תיקנו אותן), דבר המשפיע על רמת הישגיך.

האם זהו המצב? בכל מקרה חשוב וחיוני שתעבור אבחון דידקטי כדי לבדוק זאת. היה ויתברר שאכן קיים רקע של לקות למידה הדבר יכול להסביר מדוע, למשל, אתה משקיע אך מגיע להישגים לא גבוהים כל כך, או מדוע המורים מעירים לך ובכך גם ממקדים את תשומת הלב של הכיתה בך.

ילדים יורדים תתאים את עצמך אבל תישאר אתה | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

האם אתה מגלה גם קושי בקריאה וכשאתה מתבקש לקרוא בקול אתה שוגה והתלמידים צוחקים? היה וכן, שוחח עם המורה ובקש הפניה לאבחון.

ייתכן שמקור הלעג שונה מזה שציינתי ועל כן נסה, ככל שתוכל, להתאים עצמך לדפוסי ההתנהגות המקובלים בקרב חבריך. זהו גיל שבו קשה לקבל את ה"שונה" ועל כן נטפלים אליו. מאידך, שמור כמובן על עצמיותך, המחשבות האישיות שלך ורגשותיך. בצע את השינוי רק במה שהוא יחסית חסר משמעות וגלוי. בהצלחה.


רות אנגל אלדר היא ד"ר לפסיכולוגיה וחינוך מיוחד

יש לכם שאלה לרות? שלחו לכתובת האי מייל: yeladim@maariv.co.il עם הנושא "בעיה"

>> את המדור המלא וכתבות נוספות של "מעריב לילדים" תוכלו לקרוא בגיליון השבוע. רוצים להצטרף לחודש היכרות?

 

>> במדור הקודם: האם לומר לה שאני מחבב אותה?

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן