makoland

חושב בקטן: אומנות מיקרוסקופית מדהימה

אמן שיוצר יצירות מדהימות על דברים מיקרוסקופיים כגון גרגר אורז או קוף של מחט. היצירות שלו כה קטנות שצריך זכוכית מגדלת כדי לצפות בהם ובפרטיהם

אורן דותן | היקס | פורסם 19/04/11 18:42:15

אומרים שאלוהים נמצא בפרטים הקטנים והאמן, ולדימיר אניסקין, הוא אחד מהאנשים הבודדים בעולם שהופכים את הפתגם הזה למציאות. הוא יוצר יצירות אומנות מיקרוסקופיות שלמות ומציב אותן על זרע פרג חצוי, גרגר אורז או קוף של מחט.

היצירות שלו כה קטנות עד שכמעט בלתי אפשרי להתרשם מהן בעין בלתי מזוינת. רק כאשר מביטים בהן דרך עדשת המצלמה המגדילה ניתן להבחין בפרטים הקטנים והמדויקים, שחלקם אינם רחבים יותר משערה.

אין תמונה קומיקס על חצי גרגר אורז

אניסקין, מדען רוסי בן 33 שהועסק בעבר בזרוע הסיבירית של האקדמיה הרוסית למדעים, יוצר את האומנות שלו משנת 1998. השלמת כל יצירה אורכת כמה חודשים ועם הזמן הוא למד לעבוד בין פעימות הלב. כך הוא מסוגל לבצע פעולה אחת מהירה במשך חצי שנייה לפני שהיד שלו חוזרת לרעוד.

אין תמונה שיירת גמלים בקוף של מחט

 

לדבריו, "בזמן שאני עובד אני אוחז באצבעותיי את היצירה. אפילו פעימת לב פוגעת בעבודה כל כך זעירה, כל כך עדינה שהיא צריכה להיעשות בין פעימות".

אין תמונה שולחן שח-מט מגולף מקליפת אגוז

את המיניאטורות עוצרות הנשימה שלו יוצר אניסקין בעזרת מיקרוסקופ רב-עוצמה וסט כלים מיוחד שהוא עיצב בעצמו. עבודותיו כה עדינות שהן נמדדות במיקרומטרים (מיליונית המטר; ידוע גם בתור מיקרון) ואם תהיו בתערוכה שלו בסנט פטרסבורג, אל תשכחו להביא משקפיים.

אין תמונה ביצה בגודל ראש גפרור

* הכותב הוא עורך הבלוג היקס, שמביא לכם בכל יום את הסיפורים הכי מטורפים ומרתקים בעולם

 


ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן