makoland

בתי הספר הכי מוזרים בארה"ב

מי שיש לו מלא כסף יכול לשלוח את הילד שלו לבית ספר בלי ספרים, בלי כיתות או בלי חוקים בכלל. מה כן יש? דמויות של דיסני, שיעורי סקי, חיתולים עד כיתה ה', תלמידים שמלמדים במקום המורים וכאלה

ענבל סינגר | מקולנד | פורסם 16/06/12 07:32:23

1. בית ספר ברוקלין החופשי

בתי ספר מוזרים תלמידי בית הספר | צילום: alexlinsker.com

היות ומורים הם אנשים נורא מבוגרים ומשעממים, בבית הספר הזה השיעורים מועברים על ידי התלמידים עצמם, שהם בני 5 עד 18. יש תלמידים שמעדיפים להעביר את השיעור לחבריהם בארגז החול, יש כאלה שמעבירים שיעור ספרות סביב שיריו של ג'סטין ביבר ויש כאלה שפשוט נותנים לתלמידים האחרים שיעור חופשי.

למרבה הפלא, יש תלמידים שלומדים כך בכוחות עצמם, ואפילו לומדים הרבה, אבל רוב התלמידים לוקחים ברצינות יתרה את המסר השולט בין כותלי בית הספר: "אתה לא חייב לעשות שום דבר שאינך רוצה" ופשוט לא עושים כלום, חוץ מלבהות בשיעורים שחבריהם מנסים להעביר ולהשתעמם בטירוף. אגב, שנת לימודים בבית הספר עולה 17 אלף דולר. המשכורת הנאה הולכת לכיס של המורים, שיושבים בסוף הכיתה בשעה שהתלמידים מלמדים.

2. בית הספר הכחול

בתי ספר מוזרים מנהלי בית הספר | צילום: 3.bp.blogspot.com

בארה"ב יש מעין ארגון שנקרא "קבוצת האדם הכחול", שמורכב משלושה אמנים צבועים בכחול. הם עושים מופעים אמנותיים שונים ומסתבר שיש להם גם בית ספר במנהטן. זהו בית ספר ללא ספרים, ובאמת לא תמצאו שם ספר אחד, אבל שנת לימודים עולה 32 אלף דולר.

מה כן יש בבית ספר? פינות דמיון, שבהן הילדים יכולים לבלות במשך יום שלם ולדמיין שהם גיבור על, כוכב מפורסם או יצור כחול שנחת מהחלל. יש להם גם פינות אחרות, בעיקר פינות יצירה ומנוחה, שבהן ניתן לנוח ולתת לדימיון וליצירתיות להתעורר מחדש.

בית ספר כחול שיעור בבית הספר | צילום: nytimes.com

לאחרונה החלו הורים רבים להוציא את הילד מבית הספר היסודי הזה, שלומדים בו מגיל גן ועד כיתה ה', בגלל שהוא מתמקד יותר מדיי במשחקים ולא מלמד את הילדים אפילו לקרוא. זה משהו שההורים היו צריכים לשקול לפני ששלחו את הילדים לבית ספר ללא ספרים.

3. הר המשחקים

הר המשחקים נחים בין המשחקים | צילום: playmountain.org

בית ספר "הר המשחקים" הוא בית ספר מתקדם, אלטרנטיבי ואנושי, לגילאי הגן והיסודי, שממוקם בלוס אנג'לס.  מה עושים שם? בגדול, משחקים כל היום. לא מלחיצים שם את התלמידים בשום צורה – הם אפילו יכולים ללכת עם חיתולים כמה זמן שירצו, עד כתה ה' בכיף. השיעורים נעשים לרוב בחוץ ותכנית הלימודים כוללת ליטוף חיות, גידול ירקות, קיקבוסינג, שיעורי תיפוף בישול ועוד.

בבית הספר מקובל לפרוק את העצבים על ידי בעיטה בשקי אגרוף, העפה של בקבוקים, פיזור ערימות של גזרי נייר לכל עבר וכו'. הם מעדיפים בלגן (שהמורים יסדרו אחר כך) על פני מכות ואלימות בין תלמידים.

הר המשחקים אלימות? לא בבית ספרנו | צילום: playmountain.org הר המשחקים לכל תלמיד יש גינה משלו | צילום: playmountain.org

4. בית ספר וולט דיסני

בתי ספר מוזרים בית ספר מהאגדות | צילום: 209.18.101.212

בשנת 1954 קיבלו תלמידים בבית ספר יסודי בפנסילבניה את האפשרות לקרוא לבית הספר שלהם על שם דמות מוכרת. הילדים בחרו בוולט דיסני. כשדיסני שמע על זה, הוא שלח אמנים שיקשטו את בית הספר בהתאם. עד היום הכתות והמסדרונות מוקדשים לדמויות של דיסני.

בית ספר דיסני קירות בית הספר בית ספר דיסני בכתה א' זה מגניב, אבל בכיתה ו' זה כבר פאדיחה

5. בית הספר של העתיד

בתי ספר מוזרים פתיחתו של בית הספר לפני כ-3 שנים | צילום: 65.55.21.250

בשנת 2003 תרמה חברת מייקרוסופט 63 מיליון דולרים לפתיחתו של תיכון בפילדלפיה שנקרא "בית הספר של העתיד". לא רק שלא תמצאו דף נייר אחד בכל רחבי בית ספר, שנשען כל כולו על טכנולוגיה, אלא שגם מערכת השעות מקבילה ללו"ז של עובד מיקרוסופט, מתשע בבוקר ועד ארבע אחה"צ.

באופן טבעי כל התלמידים שולטים בתוכנות מבית מיקרוסופט ויש מצב שיקבלו אותם לעבוד בחברה בסוף הלימודים. כאן דווקא יש מבחנים ושיעורי בית, והרבה!

בית הספר של העתיד תלמידים, פתחו לפטופים! בית הספר של העתיד העיצוב נחמד

6. בית הספר הדלפיאני

בתי ספר מוזרים בית ספר קסום | צילום: delphian.org

בית הספר נמצא במערב אורגון ומשווק את עצמו כ"הוגוורטס" של העולם האמיתי. המקום מעוצב כמו טירה קסומה ומיסתורית בלב יער ירוק. למעשה, זהו בית הספר סיינטולוגי אמיתי, מכתה א' ועד י"ב. החינוך מבוסס על שיטת לימוד של מנהיג סיינטולוגי מוביל ששמו ל. רון הוברד, שכוללת את הרעיון שכל המילים (אפילו מילים באנגלית כמו "the" ו"it") הן מילים לא מובנות לחלוטין. לכן אין שום טעם ללמד לקרוא ולכתוב. אין צורך בכלל במילים!

כתוצאה מכך, בית הספר מנסה ללמד את התלמידים בדרך יותר מוחשית. למשל, הם לרוב מבקשים מהתלמידים לבנות דברים מחימר כדי להמחיש רעיונות, או לצייר ולפסל ולגזור ניירות. שכר הלימוד לשנה הוא 42 אלף דולרים.

7. בית ספר להצלת חיים ולכיבוי אש

בית הספר הזה מכין את התלמידים כבר מגיל צעיר לקריירה בתחום הכבאות. בית הספר שנמצא בברוקלין מנוהל על ידי מחלקת כיבוי האש של ניו יורק. התלמידים מבלים יותר בשטח בסיוע בכיבוי שריפות ברחבי העיר מאשר בכיתה.

בית ספר כבאות רוצה להיות כבאי כשאהיה גדול בית ספר כבאות הסעת בית הספר בית ספר כבאות התלמידים מתרגלים את החומר הנלמד בכיתה

8. בית ספר לספורט שלג

בית הספר הר סטרטון, שנמצא בסטרטון, הוא תיכון שנחשב לאקדמיית ענפי ספורט חורפיים. התלמידים עושים סקי וסנובורד במשך רוב היום. מתימטיקה? היסטוריה? ספרות? מה פתאום, רק שלג יש להם בראש. בית הספר שלח עד כה 53 תלמידים לאולימפיאדה, ו-90 תלמידים נכנסו לנבחרות לאומיות. כמה תלמידים שברו שם רגליים וידיים? את הנתונים האלה בית הספר לא מפרסם בגאווה.


בית ספר סקי תלמידה גולשת | צילום: theskichannel.com בית ספר סקי שיעור לדוגמא | צילום: theskichannel.com בית ספר סקי תלמידות באחת הכיתות | צילום: theskichannel.com

 

>> תמונות מצחיקות: סינים ישנים בכל מקום

>> דנה פרידר: "התחפשתי לגבר"

 

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן