makoland

רשימת מכולת: החלטות לשנה החדשה

להיגמל מהפייסבוק? להתחיל להיות מסודרים? להכיר חברים חדשים? להשתפר בלימודים? לכבוד השנה החדשה קבלו את רשימת ההחלטות לתשע"ב, ותבחרו מה אתם הולכים לקיים. השנה באמת

איליה ברבנר | מקולנד | פורסם 22/09/11 11:51:40
החלטות שנה חדשה למה לעשות בשנה הבאה מה שאפשר השנה? | צילום: Leander Baerenz, GettyImages IL

עוד מעט נחגוג את ראש השנה. זה זמן מעולה לחשוב על החלטות שהיינו רוצים לקבל לקראת השנה החדשה, ולקיים אותן. הפעם באמת.

לא משנה באיזה תאריך היא מגיעה, כמעט בכל תרבויות העולם אנשים חוגגים את השנה החדשה ברוח השינוי. גם אצלנו, בתרבות היהודית, מאז ומעולם נהגו לתת לראש השנה ולתקופה שלפניו משמעות מיוחדת של קבלת החלטות. זו ההזדמנות שלכם להחליט שהשנה אתם הולכים להציע חברות, להיגמל מהפייסבוק או אפילו להשתפר בלימודים. קבלו את רשימת ההחלטות שלנו לתשע"ב, ותחליטו מה אתם מאמצים.

אומרים שהצעד הראשון בדרך לביצוע מטלה הוא ההחלטה, והאמת? צודקים. אך מתי ראיתם דרך שאורכה צעד אחד? החלטות לשנה החדשה הן דבר מעולה, אך אם לא תדעו לקבל החלטות ברות קיום, אתם תמשיכו לעשות רק צעד אחד בדרך. כשאתם חושבים על איך שאתם רוצים לסיים את השנה הזו, נסו לדמיין תמונה מציאותית.

אם תחליטו שבתשע"ב אתם תהפכו לכוכבי על, תוציאו רק מאיות, תהיו הכי מקובלים בשכבה ותציעו חברות לבת דודה של בר רפאלי, קיים סיכוי "קטן" שלא תעמדו בזה. כשאתם חושבים על ההחלטות שאתם רוצים לקחת בשנה הקרובה, נסו לראות אילו דברים אתם יכולים לקבל על עצמכם ועד כמה אתם מוכנים להשקיע כדי לעשות זאת.

להיגמל מהפייסבוק

אין אדם שלא מכיר את הסיטואציה הבאה: אתם מתיישבים מול המחשב רק לחמש דקות, מדליקים את הפייסבוק ומגלים 13 נוטיפיקיישנס ו-4 בקשות חברות. כאן נפתחת הדרך לשלוש שעות של תגובות, תמונות, תיוגים וכמובן מחיקת תיוגים והנה, כבר שרפתם ערב שלם.

החלטות שנה חדשה איך אפשר לחיות בלי לייקים? | צילום: Tim Platt, GettyImages IL

הדרך לגמילה מהרשת החברתית (או הרשת האנטי-חברתית, כמו שרבים קוראים לה) לא פשוטה, אבל אפשרית. אם היינו אמא שלכם, פשוט היינו אומרים לכם לסגור את החשבון, אבל בגלל שאנחנו יודעים שבישראל 2011 לא להחזיק בחשבון פייסבוק זה בערך כמו לא ללכת עם פלטפורמות כעורות בניינטיז, אנחנו צריכים למצוא דרכים לצמצם את השימוש ברשת מבלי להתנתק ממנה לגמרי.

הדרך הבטוחה ביותר להתרחק מהפייס היא למלא את היום בעיסוקים אחרים. נסו לתכנן את השבוע שלכם מראש - עם הרבה חוגים, חברים ובילויים - כך שישאר לכם פחות פנאי למזללת הזמן הכחולה. אם זה לא עוזר, ואתם עדיין מוצאים את עצמכם שורפים 4 שעות על הפייסבוק, הקציבו לכם מנת זמן יומית, ותעמדו בה. במידה וחרגתם – הורידו את הזמן מהיום שאחרי. ואם גם זה לא עוזר, במקרה הגרוע ביותר, כפתור ה-deactivate (שהופך את החשבון ללא פעיל) תמיד שם בשבילכם. אל תדאגו, תמיד אפשר לשחזר את החשבון.

להציע חברות

רבים חולמים למצוא אהבה בשנה החדשה, אך מעטים הם אלה שעושים משהו כדי לממש את המשאלה. השנה, במקום לשבת לבד מול הטלוויזיה עם קופסת גלידה ולחלום על האביר על הסוס הלבן או הנסיכה הענוגה שלכם, קחו קצת אומץ ותעשו את השינוי.

החלטות שנה חדשה נכון חמודים ביחד? | צילום: Alexandra Grablewski, GettyImages IL

החליטו שהשנה אתם לא הולכים להתבייש יותר. אם יש מישהי ממש חמודה בכיתה המקבילה, לשבת במסדרון ולהסתכל עליה עוברת זה לא מה שיסדר לכם לאכול גלידה ביחד אחרי הצהריים (גם לזרוק לה את התיק לבוץ או למשוך לה בצמות לא ממש יתרום). אם אתם מבינים את העיקרון הזה ורוצים מספיק, תיגשו לדבר איתה ואולי אפילו תזמינו אותה לבוא אתכם למסיבה או לסרט.

לפעמים צריך לצאת למסע קטן. צאו לבילוי עם חברים שאתם לא יוצאים איתם בדרך כלל, הירשמו לחוגים ולפעילויות ונסו להכיר כמה שיותר חברים חדשים. אחד מהם יכול להיות החבר או החברה שלכם.

להשתפר בלימודים

כולנו היינו שמחים להביא הביתה תעודה שתשמח את אמאבא, אך רובנו לא ממש עושים מספיק בנדון. בתחום הלימודים כדי להצליח צריך להשקיע ואין קיצורי דרך (האמת שיש, אבל תיזהרו לא להיתפס).

חוזרים ללימודים מצטייני השכבה | צילום: Image Source, GettyImages IL

אם חשקה נפשכם לשפר את הציונים בשנה הקרובה, נסו לחשוב מה מונע מכם ללמוד ולקבל את הציונים שאתם רוצים. נתחו את המצב והגיעו למסקנות. אם אתם רואים שאתם מבלים יותר מדי זמן בפייסבוק (ע"ע) או שאתם תמיד דוחים הכל לרגע האחרון, טפלו בבעיה מיסודה, ותכננו את לוח הזמנים שלכם כך שתלמדו לאורך כל השנה או לפחות שבוע לפני המבחן, אבל כמו שצריך.

להיות יותר מסודרים

אם החדר שלכם נראה כמו כור גרעיני אחרי הפצצה, התיק שלכם מלא בסנדוויצ'ים משבוע שעבר ואפילו בסלון אתם מצליחים להשאיר נעליים לפחות פעמיים בשבוע, נראה שהגיע הזמן לשנות כמה הרגלים.

להחליט שאתם הולכים להיות יותר מסודרים השנה זה טוב ויפה, אך המרחק בין החלטה לביצוע יכול להיות ארוך מאוד. שינויים אמיתיים נובעים מהרגלים שאנחנו מצליחים לאמץ, וסדר הוא עניין של הרגל. בתור התחלה, אמצו לעצמכם הרגל לסדר את הבגדים שלכם ברגע שאתם מורידים אותם – מה לכביסה ומה לארון. זה יהיה קצת מעצבן, אבל אחרי שבועיים אתם כבר תעשו את זה בלי לשים לב.

ילדה בחדר מבולגן עד סוף השנה יהיה מסודר פה | צילום: Figure8Photos, Istock

להקיף את עצמכם באנשים הנכונים

כל אחד מכיר לפחות אדם אחד כזה, שהחיים שלו בסדר – אבל הוא תמיד מבואס,  מדבר רק על עצמו ועל הבעיות שלו, והוא לא באמת יודע להיות שמח בשמחתכם. באמריקה קוראים להם "אנשים רעילים" - חברים שרק דורשים מכם ולא נותנים בחזרה. הם גורמים לכם להרגיש רע ולא רצויים בחייכם.

השנה החליטו לשחרר אנשים אלה מחייכם. חשבו על כל החברים שמקיפים אתכם במהלך היום ונסו להבין מי עושה לכם טוב. ומי שלא, אז לא.

החלטות שנה חדשה שנה טובה חבר'ה | צילום: Elke Hesser, GettyImages IL

>> שנה טובה: מצעד הברכות של הרשת

>>ספרו לנו בתגובות מה ההחלטה שלכם לשנה החדשה

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן