makoland

אז מה עושים בחג סוכות?

אף אחד לא באמת הולך לבלות את כל החג הארוך הזה בסוכה. יש ים של פעילויות לילדים בחג: פסטיבל צלילי ילדות, פסטיבל המדע, סדנה לעיצוב נעליים, סדנה לבניית צעצועים, חגיגת לאה גולדברג ועוד ועוד. קבלו את מדריך האירועים השלם

ענבל סינגר | מקולנד | פורסם 11/10/11 14:04:47
טיול עם ילדים: שמורת אלוני קדימה יצאנו מהסוכה. בסוף החג נשוב | צילום: שירלי אהרון

תרועת הפסטיבלים

מה נעים ומה נחמד לבלות בחג עם מוסיקה, מחול, תיאטרון ואפילו אופרה בפסטיבל "צלילי ילדות" שיתקיים זו השנה ה-11 בתיאטרון חולון. הפסטיבל מציע מגוון מופעי בכורה והפקות מקור, כשהפקת הדגל היא "שירי ילדות" - מופע רב משתתפים בו יבוצעו שירי ילדים ידועים אשר חוברו לאורך מספר עשורים על ידי מיטב המבצעים מכל הדורות. בין המשתתפים: דפנה דקל, חני נחמיאס וגלית גיאת. אליהם יצטרפו זמרת האופרה ברכה קול והשחקנית חנה לסלאו בקטעי משחק ומערכונים חדשים. את המבצעים תלווה תזמורת סימפונט רעננה בניצוחו של המלחין והמנצח גיל שוחט.

עוד מופע מומלץ בפסטיבל הוא "כובע הקסמים" - הפקה מיוחדת שתעלה בבכורה המבוססת על שירי לאה גולדברג ובביצוע של אבי גרייניק ונעה קשפיצקי. יש גם מופע אנרגטי במיוחד של חבורת טררם קידס שנקרא "כוח המשאלות" - שם ילדי חבורת טררם עוברים מסע קסום משולב בקטעי תיפוף וריקוד.

הפסטיבל יתקיים בחוה"מ סוכות בין התאריכים 16-18 באוקטובר בתיאטרון חולון. פרטים נוספים בטלפון: 03-5023001/2/3 ובאתר: http://www.hth.co.il.

אין תמונה פסטיבל צלילי ילדות

מעשה בסוס ועגלה

מרכז המבקרים של "'סוס ועגלה" מציע לילדים ולכל המשפחה חוויה בניחוח של פעם. המקום שמשלב בין נגריה אותנטית לבין מתחם ליצירה בעץ מקיים במהלך חופשת סוכות סדנאות להכנת צעצועים ומשחקים מעץ.

הילדים מוזמנים לבנות בעצמם את צעצוע העץ  שלב אחר שלב - מחיבור והדבקת החלקים, דרך שיוף וליטוש ועד קישוט וצביעה. בנוסף יהנו המבקרים מסיור בנגריה, ביקור בגלרית סוסי הנדנדה שבמקום, ורכיבה על סוס הנדנדה הגדול ביותר בעולם, זוכה שיא גינס לשנת 2011, המתנשא לגובה של 6 מטרים, שעליו יכולים להתנדנד עד 50 ילדים ביחד! 

הסדנאות יתקיימו במהלך חוה"מ סוכות, בין התאריכים 9-21 באוקטובר, במרכז המבקרים "סוס ועגלה" (רח' ההדר 15, קדימה). המקום יהיה פתוח בין השעות 09:00-18:00. בכל יום יתקיימו סדנאות בשעות 09:00, 11:00, 13:00 (סגור בימי שבת). מחיר: על-פי עלות הערכה. מחירי הערכות 90-140 ₪.פרטים נוספים בטלפונים: 054-4717286 או 09-8990909 ובאתר:  www.soosagala.co.il.

אין תמונה רוצים להכין אחד כזה?

ביקור אושפיזין בסוכה של ביאליק

"בית ביאליק", ביתו של המשורר הלאומי, חיים נחמן ביאליק, שנמצא בתל אביב, מזמין אתכם להתארח בו במהלך חול המועד סוכות. במקום יתקיימו סיורים חוויתיים, הצגות וסדנאות יצירה. תוכלו לגלות מה ההבדל בין סוכה לבית, אילו בתים אנחנו מכירים והאם יכול להיות בית על הירח.

חוץ מזה שתוכלו להכיר את האושפיזין שבאו לבקר בביתו של ביאליק ולגלות עם מי ערך המשורר את "ספר האגדה". בסדנא מיוחדת כל ילד יוכל ליצור את בית החלומות שלו מחומרים שונים.

הפעילות תתקיים בחוה"מ בין התאריכים 14-18 באוקטובר בין השעות 10:00-14:00.

אין תמונה לא כל יום מתארחים אצל ביאליק בסוכה

לגלות את המדען שבכם

בפסטיבל המדע ה-11 שיתקיים במכון ויצמן למדע ברחובות צפויים לכם יומיים מרתקים של מדע וטכנולוגיה, מופעי קרקס ופיזיקה של אקרובטיקה, שעשועי מדע, משחקי חשיבה, סדנאות כיפיות, הפעלות מדעיות, הרצאות ומפגשים עם מדענים. תוכלו לצפות גם במופעים של "להקת שקטק", "מדע הקסם", "ד"ר מולקולה", טל קרביץ ועוד.

הזדמנות מיוחדת תהיה השנה להשתתף בהרצאותיהם של מדעני מכון וייצמן למדע בנושאים כמו אסטרופיסיקה, תאי גזע והדמיה רפואית ולהיפגש עם מדענים וחוקרים במסגרת פעילות "פגוש את המדען" בה ניתן יהיה לצפות בשלל הדגמות והפעלות של נושאים מדעיים. מדעני מכון ויצמן יספרו וידגימו מחקרים עכשווים ופורצי דרך של פקולטות המכון.

הפסטיבל יתקיים בחוה"מ סוכות בין התאריכים 17-18 באוקטובר בין השעות 10:00-18:00 במכון ויצמן למדע, רחובות. תכנית מפורטת ופרטים נוספים באתר הפסטיבל: www.weizmann.ac.il/festival ובטלפון: 08-9346090.

אין תמונה פסטיבל המדע

יאללה בלאגן

חופשת סוכות היא זמן מצוין לבקר בפארק "בא-לגן" שבקיבוץ יגור - אחד מפארקי השעשועים הגדולים והמגוונים בישראל. שם תוכלו להשתולל ולהוציא מרץ ואחר כך להירגע בסביבה הירוקה.תוכלו ליהנות משפע אטרקציות בארבעה מתחמים: מתקנים מתנפחים לטווח גילאים רחב, פינת חי, קארטינג (בנזין), תותחי כדורים, סירות מתנגשות, מגרש כדורסל, פינות יצירה, משחקיה מקורה לפעוטות (ג'ימבורי, קומפי, בריכת כדורים, שולחנות משחק, חדר מטבח, ועוד), משחקי  פלי-סטיישן ועוד.

הפארק ממוקם למרגלות הכרמל. מיקומו מאפשר לשלב את הבילוי גם עם טיול בצפון, כמו למשל מגוון מסלולי טיול רגליים אשר נקודת הסיום שלהם מתרכזת בדיוק בפארק.

הפארק פתוח בחוה"מ בין התאריכים 13-19 באוקטובר בין השעות 10:00-19:00 ובשמחת תורה (20 באוקטובר) בין השעות 10:00-20:00. מחיר כרטיס מבוגר: 20  ₪, מחיר כרטיס ילד 58 ₪. פרטים נוספים בטלפון:1-800-331-534.

אין תמונה פארק שכולו כיף

להיות לראש ולא לנעל

יריד הנעליים "שופוני" בנמל יפו כבר מזמן הפך למסורת המחברת אוהבי נעליים ויוצרים מוכשרים בתחום. עתה, פעם שניה השנה לקראת עונת החורף, ייערך "שופוני" שישי במספר, ובו יוצגו דגמי מעצבי תעשיית הנעליים המקומית לכל המשפחה.

במסגרת היריד ייערכו סדנאות לציור על נעליים לילדים. כל משתתף יקבל הסברים והדגמות ליצירת זוג נעליים מעוצב אישית. על המשתתפים בסדנא להצטייד בנעליים עשויות עור או פלסטיק (מומלץ נעליים עם אזור רחב הניתן לעיצוב). השתתפות בסדנה מתאימה לילדים מגיל 8 ומעלה. משך הסדנא כשעה.

בסדנא יעוצבו נעליים בשילוב מדבקות מיוחדות לנעליים בדמוי סקין, שעוצבו ע"י אמנים, ציירים וגרפיקאים, בדיוק כמו סקינים לפלאפון או לפטופים, רק על נעליים!

היריד יתקיים במתחם המחודש של נמל יפו, מחסן 2, בחוה"מ בין התאריכים 14-16 באוקטובר, בין השעות 10:00-20:00. לפרטים נוספים: www.shoofuni.co.il.

אין תמונה עצבו נעליים בעיצוב אישי

לאה, הו לאה

אם אתם בעניין של טבע ונוף משגע, אז צפויה לכם חגיגה של ממש עם יצירותיה של לאה גולדברג בשמורת נאות קדומים. בלב השמורה יתקיימו הצגות, הפעלות, תיאטרון רחוב, תערוכה של 30 סוכות מיוחדות וסיורים בטבע. הסיורים ישלבו בין יצירתה של גולדברג לבין הנופים של השמורה שנמצאת ליד מודיעין.

מה בתכנית? הצגות בחיק הטבע: "דירה להשכיר" (ב-16 באוקטובר) ו"המפוזר מכפר אז"ר" (ב-17 באוקטובר), הופעות של יוצאי כוכב נולד 9 - רועי אביטל ונעמה כהן - שישירו את מיטב השירים המוכרים של גולדברג, סדנת ציור וצביעה, מופע אוויר ואקרובטיקה של קרקס Y ועוד הפתעות.

החגיגה תתקיים בחוה"מ בין התאריכים 16-17 באוקטובר בין השעות 10:00-17:00. להזמנת כרטיסים: 03-5586606, 077-5061791.

אין תמונה בין היצירות בחיק הטבע

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן