makoland

משחקי הרעב: ראיון טעים עם משתתפי "מאסטר שף ילדים"

גם אתם מתפעלים מהמתכונים המורכבים של הטבחים הקטנים ב”מאסטר שף ילדים”? תפסנו לשיחה שלושה מתמודדים מוכשרים: דניאל תירוש, אביה דוזלי ודנה קוזניצקי, והם סיפרו לנו מתי הם התחילו לבשל לראשונה, איזה מאכל הכי אהוב עליהם ובאיזה הם לא מוכנים לגעת, ויש להם גם טיפים בשבילכם!

מאיה בניטה | מעריב לילדים | פורסם 22/05/12 13:21:26
אין תמונה שמייח במטבח: דניאל, דנה ואביה

אני זוכרת עד היום את הפעם הראשונה שבה ניסיתי להכין חביתה. לבשתי את הסינר של אמא, הוצאתי ביצים מהמקרר ושפכתי שמן למחבת. חיכיתי וחיכיתי שהביצה תהפוך לחביתה טעימה, אבל שום דבר לא קרה. רק אחרי כמה דקות הבנתי שבכלל לא הדלקתי את הגז. מאז למדתי מטעויות והיום אני כבר יודעת להכין חביתה כמו שצריך, ולשמחתי עדיין לא שרפתי את המטבח.

לאחרונה הבנתי שיש כמה ילדים מוכשרים שאני אשמח ללמוד מהם כמה טיפים לבישול: המתמודדים מ"מאסטר שף ילדים" שמפגינים כישורי בישול מדהימים ממש כמו שפים מבוגרים. בטח גם אתם צפיתם בהם מבשלים מטעמים, מגישים אותם לשופטים אייל שני, מיכל אנסקי, חיים כהן ויונתן רושפלד ומתחרים על תואר “המאסטר שף הבא של ישראל".

תפסנו לשיחה שלושה מהמתמודדים: אביה דוזלי, בת עשר מנס ציונה, דנה קוזניצקי בת 11 מפתח תקווה, ודניאל תירוש בן עשר וחצי מנווה מונוסון, כדי שיספרו לנו
על החוויה שלהם ב"מאסטר שף".

דניאל מצטיין המשימה "עדיין לא מאמין שאני בנבחרת" | תמונת AVI: mako

איך בעצם הגעתם לאודישנים של "מאסטר שף"?
אביה: "אחותי הגדולה רשמה אותי בלי שידעתי. כשגיליתי את ההפתעה נלחצתי כי חששתי שלא אתקבל, אבל בסוף התברר שסתם פחדתי".
דניאל: "ראיתי מודעה והחלטתי להירשם. אחרי האודישנים והמבחנים התקבלתי ולא האמנתי שאני בנבחרת. אני עדיין לא מאמין".
דנה: "חברה שלי נרשמה לתוכנית והציעה לי גם להירשם כי היא יודעת שאני אוהבת לבשל. כשהודיעו לי שהתקבלתי חשבתי שעובדים עליי".

תמיד אהבתם לבשל?
אביה: "כן, מאז ומתמיד. מגיל קטן אמא שלי הושיבה אותי על השיש ונתנה לי לטעום מאכלים, ומאז אני מבשלת. הבישול בשבילי הוא חוויה גדולה שמרגיעה מאוד".
דניאל: "אני התחלתי לבשל מגיל שנתיים, כשעזרתי לאבא שלי לעשות על האש. הוא החזיק לי את היד ויחד הפכנו סטייק. כשהייתי בן שש כבר התחלתי לבשל לגמרי בעצמי. בשבילי בישול זאת ממש תרפיה שעוזרת לי לצאת מלחצים".
דנה: "אני תמיד הייתי ליד סירים ותבשילים ובגיל חמש התחלתי לבשל. בהתחלה בישלתי יחד עם ההורים ובהמשך לבד. כשאני עצובה אני מתחילה לבשל ואז מצב הרוח שלי משתפר".

מה בתפריט?

לאודישנים של "מאסטר שף ילדים" הכין כל מתמודד מנה משלו. מנת האודישנים של אביה הייתה פנקייק ברוטב פירות יער, גנאש שוקולד וקצפת, מנת האודישנים של דניאל הייתה סטייק סינטה ברוטב יין אדום וברוקולי על מצע פירה, ומנת האודישנים של דנה הייתה כדורי גבינה מטוגנים ברוטב שמנת חמוצה ובצל ירוק בליווי של מרק דובדבנים.

אביה דוזלי "אני נמצאת במטבח יותר מאמא שלי" | צילום: עודד קרני, mako אוכל

תגידו, למה בחרתם דווקא במנות האלה?
אביה: "לא רציתי לעשות מנת גורמה כי חשבתי שזה יהיה יותר מדי בשביל ההתחלה, אז הלכתי על מנה פשוטה שהאמנתי בה".
דניאל: "לבשל סטייק זה אחד הדברים שאני הכי אוהב אז החלטתי ללכת על זה".
דנה: "מנת כדורי הגבינה היא מנה שאני מתחברת אליה מאוד. זה סוג של שדרוג למנה שסבתא רבתא שלי בישלה, מנה שעוברת במשפחה".

אם כבר דיברנו על משפחה, איך קרובי המשפחה והחברים שלכם מגיבים לאהבה שלכם לבישול?
אביה: "הם מקבלים את זה באהבה ונהנים מאוד מהבישול שלי, מחמיאים ותומכים. הם כל הזמן מבקשים שאכין להם מאכלים, ואני נמצאת במטבח יותר מאמא שלי".
דניאל: "המשפחה אוהבת מאוד כשאני מבשל, וכל פעם שהם נפגשים עם חברים הם מבקשים שאכין להם משהו. אמא שלי לחוצה בעבודה אז יוצא שאבא שלי ואני בעיקר במטבח. אחותי תמיד אומרת שאנחנו משתלטים עליו".
דנה: "כולם מפרגנים ותומכים מאוד. כולם במשפחה מבשלים וזה עובר בתורשה".

אני אוהב שוקולד

במסגרת התוכנית נדרשים המתמודדים להכין מאכלים שישביעו את רצון השופטים ויהיו מספיק טעימים כדי שהילדים יגיעו  לגמר הגדול. כל אחד מהמתמודדים התחבר לשופט אחר בתוכנית. "אני אוהבת מאוד את מיכל אנסקי", אומרת אביה. "היא הכי נחמדה, נוח מאוד לדבר איתה והיא נותנת תחושה של נוחות ולא של לחץ".

דנה קוזניצקי "בגיל חמש התחלתי לבשל" | צילום: ינאי יחיאל

דניאל דווקא התחבר לאייל שני: "המון אנשים טוענים שהוא קצת משוגע כי הוא מדבר בצורה אינטליגנטית וציורית, אבל אם מקשיבים למה שהוא אומר מבינים שהוא אומר דברים נכונים. אני לומד ממנו כל הזמן".
דנה מתחברת לכל השופטים: "מכולם למדתי משהו. יכולת הבישול שלי השתפרה בעקבות התוכנית ולמדתי הרבה דברים ושיטות חדשות שלא ידעתי קודם לכן".

מה המאכל שאתם הכי אוהבים לבשל ומה המאכל שאתם לא מסוגלים לאכול? 
אביה:
"אני אוהבת לבשל דברים מתוקים וגם מלוחים, ואוהבת מאוד לאכול פיצה, נשיקות קוקוס ואת הפתיתים של אמא. אני שונאת לאכול דגים וכל מיני איברים פנימיים ולא אוהבת כל כך מתוקים".
דניאל: "אני אוהב מאוד לבשל אוכל צרפתי, כי אני אוהב את הריחות של התפוחים במחבת ושל היין. זה מטבח שיש בו ריחות טובים מאוד. אני אוהב לאכול בשר אבל שונא איברים פנימיים, כמו כבדים ולבבות, וגם אוכל סיני".
דנה: "אני אוהבת לבשל הכל וגם לאכול כמעט הכל. אני נהנית להתנסות בבישול בדברים חדשים, וכשאנשים שאני מכירה טסים לחו"ל אני תמיד מבקשת שיביאו לי חומרי גלם מיוחדים כדי שאבשל דברים חדשים".

>> הגמר של "מאסטר שף ילדים" ישודר ב-28 במאי בשעה 21:00 בערוץ 2


> את הכתבה המלאה וכתבות נוספות של "מעריב לילדים" תוכלו לקרוא בגיליון השבוע. רוצים להצטרף לחודש היכרות?

>> מחלקים לכם את הספר החדש של קפטן תחתונים

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן