makoland

עצה אישית: הכתה שלי נחצתה לשתי קבוצות

שאלה: כבר אי אפשר לשחק עם שתי הקבוצות יחד, אז אני נאלצת לשקר לחברות בכל קבוצה כדי לשחק עם החברות בקבוצה השנייה. דוקטור רות, מה לעשות?

ד"ר רות אנגל אלדר | מקולנד | פורסם 04/06/12 11:42:57
מלכת הכיתה מה, כל הבלגן הזה בגללי? | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

שלום רות,

הכיתה שלי נחצתה לשתי קבוצות: קבוצה אחת בעד מלכת הכיתה וקבוצה אחת נגדה. כבר אי אפשר לשחק עם שתי הקבוצות יחד, אז אני נאלצת לשקר לחברות בכל קבוצה כדי לשחק עם החברות בקבוצה השנייה.

בבקשה תעזרי לי!

שלום לך,

את כותבת שהכיתה נחצתה לשניים: חצי עם מלכת הכיתה והחצי השני - נגדה. אבל עבור מי? מישהו גרם למצב זה בו חצי ממספר התלמידים יוצא נגד המלכה. הוא או היא גם יוצאים נשכרים מכך. אם כך, או שיש בקבוצה החדשה מלכה נוספת, או שהמלכה הרגיזה כמה ילדים שהכריזו עליה חרם.

את אינך מפרטת ושייכת לקבוצת ה"נמנעות". מה שאת רוצה זה לשחק עם הבנות והתככים שבין הקבוצות לא כל כך מעניינים אותך, מלבד התחושה ש"לא יפה לשקר". האם אני מתארת נכון את המצב?

מלכת הכיתה לך זה לא אכפת ובצדק | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

את החלטת להצביע עבור עצמך, עבור הכיף שלך לשחק עם כולן. אני בטח מזכירה לך את מה שקורה בפוליטיקה: אם את בעד מנהיג מסוים אז את נגד האחר. במקרה זה גורל המדינה הוא חשוב, וכשתהיי בוגרת תצטרכי לחשוב מי מהמנהיגים מתאים יותר להנהיג את העם.

כיום את עדיין צעירה ואם החליטו, מסיבות כאלו או אחרות, לגרום לקרע בכיתה זו אך ורק בעיה של אלה שהביאו למצב זה. ייתכן שזו המלכה שעמדה על שלה או פגעה באחרים או מישהו אחר שרצה לערער את מעמדה. לך זה לא אכפת ובצדק. ההחלטה שלך היא לא להחליט במאבק טיפשי זה של בני כיתתך, שרק גורמים נזק לתלמידים כמוך שלא רוצים לנקוט עמדה. הם חשים מאוימים.

מלכת הכיתה תמשיכי לשחק עם שתי הקבוצות | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

לדעתי את בהחלט יכולה להמשיך לשחק בשתי הקבוצות ואם יש לך קצת אומץ, להגיד לחברות שלך שמה שקורה הוא לא מצב תקין עבור כל הכיתה ושרבים בטח נפגעים מכך. במקום להילחם זה נגד זה הם צריכים לבדוק מה קרה וליצור מחדש כיתה מאוחדת וכיפית. מה דעתך להנהיג את המאבק לשלום? בהצלחה.

רות אנגל אלדר היא ד"ר לפסיכולוגיה וחינוך מיוחד

יש לכם שאלה לרות? שלחו לכתובת האי מייל: yeladim@maariv.co.il עם הנושא "בעיה"

>> את המדור המלא וכתבות נוספות של "מעריב לילדים" תוכלו לקרוא בגיליון השבוע. רוצים להצטרף לחודש היכרות?

 

>> במדור הקודם: יש חבורת ילדים בכיתה שנטפלת אליי ויורדת עליי


ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן