makoland

משהו טעים: בלינצ'ס משמשים ברוטב שוקולד

מצד אחד, ההורים רוצים שתאכלו בריא. מצד שני, אתם רוצים לאכול טעים. ומצד שלישי, אתם רוצים גם להכין את האוכל ביחד עם ההורים. קבלו מתכון של בלינצ'ס משמשים ברוטב שוקולד שכולל את כל הדברים האלה

מקולנד | פורסם 13/08/12 08:00
בלינצ'ס שוקולד יאמי! | צילום: יהודה סלומון

דרגת קושי: בינוני-קל. מתאים לגיל 10 ומעלה

סוג מתכון: חלבי

מס' מנות: 8

זמן הכנה: 25 דקות

משך הבישול: 12 דקות

אנחנו הולכים להכין משולשי בלינצ'ס ממולאים במעדן משמשים ומוגשים עם רוטב שוקולד סמיך. ילדים צעירים יותר יכולים למלא ולקפל את עלי הבלינצ'ס. ילדים בני 10 ומעלה יכולים גם לבשל את רוטב השוקולד במיקרוגל.

לבישול רוטב השוקולד במיקרוגל יש להשתמש בקערה של ליטר, למרות שהיא נראית גדולה מדי, כדי שהחלב החם לא יגלוש החוצה. רצוי גם להניח את הקערה על צלחת מתאימה לבישול במיקרוגל - בעזרת הצלחת אפשר להוציא את הרוטב לערבוב בלי לגעת בקערה החמה עצמה. הצלחת גם מבטיחה, שאם בכל זאת הרוטב גולש מן הקערה, המיקרוגל יישאר נקי.



המצרכים הדרושים:

8 עלי בלינצ'ס מוכנים מהאריזה, מופשרים לפי ההוראות על גבי האריזה

4 כפות מעדן משמשים או אפרסקים 100% פרי (סוג של קונפיטורה)

10 גרם חמאה לטיגון

לרוטב השוקולד:

½ כוס (125 מ"ל) שמנת לבישול 10%

1 כפית גדושה סוכר וניל

50 גרם שוקולד מריר 60% מוצקי קקאו, קצוץ

אופן הכנה:

1. פורשים עלה בלינצ'ס על משטח העבודה ומורחים עליו חצי כף מעדן פרי – משאירים שוליים נקיים ברוחב 2 ס"מ מסביב. מקפלים את עלה הבלינצ'ס לשניים ושוב לשניים כדי לקבל משולש. ממלאים ומקפלים את עלי הבלינצ'ס הנותרים באותה דרך.

2. להכנת רוטב השוקולד, יוצקים את השמנת לקערה בינונית חסינת־חום שמתאימה לבישול במיקרוגל. מוסיפים את סוכר הווניל ומערבבים. מניחים את הקערה על צלחת מתאימה לבישול במיקרוגל ומחממים את השמנת במיקרוגל בעוצמה מלאה במשך 40-30 שניות – השמנת צריכה להיות חמה מאוד, אך לא רותחת.

3. מוציאים את השמנת מהמיקרוגל ומוסיפים את השוקולד הקצוץ. משהים דקה, כדי להניח לשוקולד להתמוסס, וטורפים היטב לרוטב חלק ואחיד. מהדקים יריעת ניילון לפני הרוטב, כדי למנוע היווצרות קרום, ושומרים בצד עד לשעת ההגשה.

4. מחממים מחבת בינונית עם ציפוי מונע הדבקות מעל להבה בינונית וממיסים בה רבע מכמות החמאה. מכניסים למחבת 3-2 משולשי בלינצ'ס (בהתאם לגודל המחבת) ומטגנים אותם במשך 2 דקות מכל צד, רק עד שיתחממו ויזהיבו מעט. מעבירים לצלחות הגשה. מחממים את הבלינצ'ס הנותרים באותה דרך.

6. מסירים את הכיסוי מפני הרוטב וטורפים שוב לתערובת חלקה. יוצקים כף גדושה של רוטב על כל מנה ומגישים מיד.

 

טיפ השף:

• אפשר להחליף את מעדן המשמשים במעדן מפירות אחרים.

•  כדי לשמור על חום הרוטב עד לשעת ההגשה, מניחים את קערת הרוטב מעל סיר מים חמים. אפשר גם להחזיר את הקערה למיקרוגל ל־20 שניות (בלי כיסוי הניילון). מערבבים היטב אחרי החימום. אם רוצים רוטב סמיך יותר, יש להכין אותו מראש, לכסות להכניס למקרר לשעה־שעתיים - הרוטב מסמיך כשהוא קר.

 

מתכונאית: דנית סלומון

צילום וסטיילינג: יהודה סלומון

 

>> כנסו לבקר ב"קייטנת הבישול של תנובה"

 

>> מתכוני קיץ מתוקים שישברו את החום

>> מי אמר שאסור לשחק עם אוכל? כנסו למשחק הפרס של קטשופ ואולי תזכו בסוני פלייסטיישן!


ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן