makoland

חופשי זה לגמרי לבד: המדריך שיצעיד אתכם לעצמאות

כבר 63 שנים שהמדינה שלנו עצמאית. עדיין לא בא לכם להיות בגיל שלה, בשלב זה בחייכם, אבל גם אתם רוצים להיות כבר עצמאיים. אז איך עושים את זה? מלדעת לקשור שרוכים, דרך לישון בשלווה בחושך ולהצליח לקום לבד, ועד להכין להורים ארוחת גורמה על טהרת החביתה והסלט. חג עצמאות שמח

ענבל סינגר | מקולנד | פורסם 09/05/11 13:42:53
אין תמונה כך חוגגים יומולדת 63

הופ, המדינה גדלה בשנה, וכמו בשיר של ריטה, היא כבר לא בת שש עשרה אבל יודעת משהו על העולם הזה. משהו שמאז 1948, כשהיא קיבלה את העצמאות הנחשקת, אנחנו חוגגים מדי שנה בחגיגת יומולדת מטורפת שכוללת דגלים, מנגלים, זיקוקים ובמות בידור עם כל הכוכבים. לכבוד החג שחוגג את העצמאות שלנו כאן בארץ, קבלו את המדריך השלם שיוביל שלב אחר של לעבר מחוזות החופש המיוחל.

1. "המורה, את יכולה לקשור לי?"

לא הסקוצ'ים ולא האבזמים ולא הקרוקס יאפשרו לכם להתחמק מלדעת משהו כל כך בסיסי כמו לקשור שרוכים. אתם מתים להתנער מהתלות שפיתחתם כלפי המורות או כלפי הילדים האחרים שכבר יודעים. ממש נמאס לכם לרוץ אחריהם ולהתחנחן שיעשו טובה קטנה בכל פעם שהשרוכים נפרמים.

עוד מעט כולם יידעו חוץ מכם וזה יהיה מביך. אז יאללה, הגיע הזמן ללמוד ויפה שעה אחת קודם. זה לא כזה מסובך, אלא בעיקר מצריך תרגול וסבלנות. ברגע שתצלחו את המשוכה הזאת, תרד לכם אבן ענקית מהלב.

2. "סליחה, מה השעה?"

עוד שאלה שכבר נמאס לכם לשאול את כולם. אפילו עם בחורות כבר לא מתחילים עם השאלה הלעוסה הזאת. אם אתם רוצים לקבל תחושת זמן אמיתית ולנהל את היום שלכם הרבה יותר טוב, אתם חייבים לדעת מה השעה. הרי איך תדעו מתי לקום בבוקר? ומתי מסתיים כבר השיעור? וכמה זמן נשאר מההפסקה? בתור התחלה תנסו להסתדר עם שעון דיגיטאלי שמראה את הספרות, ובשלב הבא תעלו לליגה של המחוגים.

שעון של ארטלוק- מתנות לגננות תגידי, גולדה, מה השעה אצלך? | צילום: www.artlook.co.il

3. "קום כבר! אתה מאחר!"

בוקר, עולה שוב הבוקר. אימא פורצת אל החדר בסערה, פותחת את החלונות לרווחה, האור שנכנס פנימה מכה בכם סנוורים , ואתם מגלים שיש בדיוק עוד עשר דקות להיות עם התיק ליד דלת הכניסה. אבוי איך זה קרה? כבר יותר מחצי שעה שאימא מזמרת ליד החדר שלכם "בוקר טוב חמודי" אבל אתם ממשיכים להתפנק בתוך החלומות החמודים.

עכשיו אימא כועסת והדבר האחרון שיש לה להגיד עליכם זה שאתם חמודים. אתם מתארגנים צ'יק צ'ק, בקושי מספיקים לשתות את השוקו, השיער שלכם פרוע לחלוטין ואתם בטוח מאחרים היום. כמו אתמול וכמו שלשום. לא נמאס לכם מזה? לא בא לכם להתחיל את היום בסבבה? תתחילו לקום לבד ובזמן, ומי יודע, אולי עם הזמן אתם תהיו אלה שמעירים את ההורים.

4. "אתה לא גר באוטובוס"

חלק בלתי נפרד מן העצמאות המשכרת הוא לגלות אחריות לסביבה, ובמיוחד לסביבת המגורים. אתם לא גרים באוטובוס (אנחנו ממש מקווים בשבילכם), אימא אינה המשרתת שלכם (שזה קצת מבאס, נכון?) ואבא שלא עובד בחברת חשמל (וגם אם כן, בטח שמעתם שיש משבר אנרגיה מטורף). לפיכך, אתם מוזמנים לסגור אחריכם אורות ודלתות כשאתם יוצאים מחדרים בבית, לפנות את הכלים מהם אכלתם אל הכיור, לנקות את הלכלוך שאתם עושים, לסדר את הבלגנוס אחרי שאתם משחקים בסלון ובמילים אחרות: לעשות לאימא את החיים קצת יותר קלים. חוץ מזה, שיהיה נחמד אם מדי פעם תביאו לה כוס שתייה צוננת, במקום שהיא תיגש כל פעם להביא לכם.

ילדה בחדר מבולגן המשרתת בחופש היום | צילום: Figure8Photos, Istock

5. "מה להכין לך היום – פירה או אורז?"

אחת מהדברים הכי כיפיים בלהיות עצמאיים הוא חופש הבחירה. תתחילו לבחור מה אתם רוצים לאכול לארוחת צהרים, מה אתם רוצים ללבוש בבוקר, מה אתם רוצים לראות בטלוויזיה ואיזה תמונות לתלות בחדר שלכם. אם ההורים אוהבים להחליט בשבילכם הכול, מא' ועד ת', ועד היום זה היה דיי נוח לכם, תבקשו מהם לנסות אתכם משהו חדש. תתעקשו לגלות מה אתם אוהבים ומה אתם רוצים, ולו מתוך מבחר קטן של אפשרויות. תגלו כמה כוח יש לכם בידיים וכמה שזה כיף. בהמשך, בעצמאות למתקדמים, תבחרו גם חוגים ללכת אליהם אחרי בית, ותפתחו את האהבות שלכם.

6. "לך תעשה שיעורים"

יש דברים שלא רוצים לעשות, אבל בכל זאת, חייבים. ככל שגדלים ונעשים יותר עצמאיים ואחראיים, יש הרבה יותר כאלה. סביר להניח שהצרות העיקריות בחייכם כרגע הן לסדר את התיק עם מערכת השעות של היום הנכון ולעשות שיעורי בית. את שני הדברים האלה נורא מתבקש לעשות ברגע האחרון, כשאין כבר ברירה.

ההורים שלכם ממש לא רוצים שזה יקרה, ולכן הם יושבים אתכם או יושבים לכם על הראש שתעשו אותם כהלכה. עשו לכם חוק יסוד – אין משחקים ואין טלוויזיה ואין אינטרנט ואין לשחק עם האייפון של אימא עד שהשיעורים לא מוכנים טיפ טופ. לגבי מערכת השעות של מחר, תסדרו אותה מיד אחרי שאתם מסיימים להכין שיעורים. הרי בינינו, למי יש כוח לסדר את התיק לפני השינה, ועוד יותר אין כוח  לעשות את זה בבוקר.

7. "עוד פעם טונה? אני שונא טונה!"

כנראה שזה הסנדביץ' היקר בעולם נראה אתכם כל יום מכינים כריך כזה מושקע | צילום: מייל אונליין ניוז

שוב פתחתם את הכריך בהפסקת עשר והתבאסתם? נמאס לכם לבלוס כל יום פסטראמה?  אז יאללה, תעשו עם זה משהו – תקומו עשר דקות מוקדם יותר, תפתחו את המקרר ותבחנו את האופציות הקולינאריות. מצאתם את הגבינה שאתם? יש אפילו חסה חתוכה מהסלט של אתמול? מצוין, אתם מסודרים.

בא לכם לפנק את ההורים שלכם? תכינו גם להם. בוודאי צפוי להם יום קשה בעבודה וזה בהחלט יעשה להם את היום. בשלב מתקדם יותר, תוכלו ללמוד ביחד עם ההורים איך מכינים מעדנים נוספים, כמו חביתה וסלט. סתם שתדעו, שיש מבוגרים שגם בגיל 30 עדיין לא יודעים להכין דברים כאלה. אנחנו מכירים באופן אישי כמה מהם.

8. "הצילו, יש פה מפלצת!"

נכון שבחושך כל כיסא נראה כמו הבן הדוד הרשע של שרק ומכל תמונה מחייך אליכם חייזר שמאיים לצאת מתוכה ולחטוף אתכם? חבר'ה, הכול קיים רק בראש שלכם. הכיסא, והארון, והמשחקים והתמונות – כולם נשארים אותו דבר גם בחושך. מה לגבי קולות מוזרים, רעמים וברקים? תסמכו על ההורים שלכם, שישנים בחדר ממול, שהם כבר יטפלו בעניינים אם הם ישמעו רעש באמת חשוד. אפשר לכבות את האור הקטן וללכת לישון בחושך. גם עם הדובי זה בסדר. בינתיים.

9. "פליז, בואו נביא כלב"

ואם לא כלב אז חתול או תוכי מדבר או איגואנה. חיות מחמד מכניסות הביתה הרבה אושר ושמחה. אם לאימא שלכם אין מחלת ניקיון או אלרגיה איומה לפרווה, יש סיכוי גדול יותר שהיא תסכים שתאמצו אחת כזאת (ואפשר גם לקנות, אבל הכי טוב לאמץ).

מה בכל זאת מטריד את ההורים שלכם? שאתם תשחקו עם היצור החמוד ותשאירו להם את הטיולים, הניקיונות וההאכלות. חלק חשוב ומשמעותי בעצמאות הוא הדאגה לאחר. כלב, למשל, הוא חיה מדהימה, לא סתם אומרים שהוא החבר הכי טוב שלנו, אבל הוא דורש הרבה טיפול.  בשביל זה יכול להיות בית ספר מצוין לפיתוח עצמאות אם תתחייבו להוריד אותו בשעות הצהרים (ובשאר הזמן תתחלקו עם ההורים), תמלאו לו את הכלים באוכל ובמים ותפקחו עין שהוא לא לועס דברים בבית.

קוטון דה טולייר מי לא רוצה שהוא יהיה החבר הכי טוב שלו? | צילום: Lisa Vanovitch, Istock

10. "שכחו אותי בבית"

לא באמת שכחו אתכם, אבל החליטו שאתם מספיק גדולים בשביל להישאר כמה שעות לבד. זה קצת מפחיד בהתחלה, אבל זה אומר שההורים כבר סומכים עליכם. אתם מוזמנים למצוא דרכים להעסיק את עצמכם באופן עצמאי לחלוטין גם כשאתם לבד. אתם יכולים להזמין חבר לראות אתכם טלוויזיה או לשחק במחשב כדי שלא יהיה לכם משעמם. אתם יכולים לנסות להתמודד בעצמכם עם דברים חדשים, ומקסימום, אם אתם לא בטוחים או חוששים, מספרי הטלפון של ההורים מודבקים על המקרר. העיקר, שאתם כבר עצמאיים.

ותקבלו את כל הסיפורים ישירות לפייסבוק שלכם
תגובות

הוסף תגובה

 
שם
נושא
תוכן
 
ביטול  |  
מקרא: = תגובה ללא תוכן   = תגובה עם תוכן