אקזיט מהיר לסטארט-אפ הישראלי IvyMark. חברת Houzz, שאותה הקימו זוג הישראלים אלון כהן ועדי טטרקו, הודיעה היום על רכישת הסטארט-אפ התל-אביבי - שפיתח כלי לניהול עסק בתחום של עיצוב פנים. Ivy הוקמה ב-2014 וב-2016 שינתה את המוצר שלה וגייסה 3 מיליון דולר. לפי ההערכות כעת היא נרכשה בכ-30 מיליון דולר.

עוד בערוץ עיצוב הבית: 

זהו אקזיט מעניין מבחינת שייכותו לישראל – אף כי שני המוצרים אינם זמינים לישראלים באופן ישיר. הרוכשת האוזז הוקמה ב-2008 על ידי זוג ישראלים לשעבר בפאלו אלטו בקליפורניה, אך היא אינה חברה ישראלית. היא מעסיקה 1,800 עובדים בכל העולם – מתוכם כ-40 בישראל, אך מצבת העובדים בארץ מתוכננת לגדול עם המעבר לעזריאלי - למשרדים שיכולים להכיל כ-100 עובדים. האפליקציה של האוזז אמנם אינה זמינה מסחרית בישראל - ולעסקים ישראליים אין נגישות אליה, אך ניתן להשתמש בגרסה האמריקאית שלה מכל מדינה. את האוזז ייצגו בעסקה עורכי הדין שרון אמיר, ענת איגנר ומור קדוש ממשרד נשיץ ברנדס אמיר.

האוזז פיתחה אפליקציה לעיצוב בתים שבה מוצגים על פי קטגוריות עיצובים שונים, אזורים אישיים של מעצבי פנים ואדריכלים, וכן אפשרות לרכוש את המוצרים המוצגים או כאלה הדומים להם, ישירות דרך האפליקציה. החברה צמחה במהירות בשנים האחרונות, נבחרה לפני כשנה לאפליקציה הטובה ביותר בחנות האפליקציות של גוגל, וביוני 2017 דיווחה על כוונה לגייס כ-400 מיליון דולר לפי שווי של 4 מיליארד דולר.

הנרכשת אייבי (Ivy) היא סיפור כמעט הפוך לחלוטין. את הסטארט-אפ הקימו שתי יזמות יהודיות לי רוטנברג האמריקאית ואלכס שכינזי השווייצית, שהכירו בתל אביב ובחרו להקים סטארט-אפ בישראל. השתיים, בעלות רקע בתחום האמנות והעיצוב, הקימו ב-2014 את Artsetters – זירת מסחר ליצירות אומנות ועבודות עיצוב, אך שנתיים לאחר מכן ערכו שינוי במוצר בליווי המשקיעים טל ברנוח מקרן דיסרפטיב, קרן פיטנגו ו-NFX של גיגי לוי. "ארטסטרס אמנם גדלה, אך השינוי האסטרטגי הציג אופק גדול יותר", אומר ברנוח. "פרויקטים של עיצוב פנים הם ענקיים, ואם הם לא מנוהלים נכון אפשר לאבד את הידיים והרגליים – ולהפסיד המון כסף".

על בסיס הטכנולוגיה הקיימת השיקו השתיים את הפלטפורמה אייבי, שנועדה לנהל את תהליכי העבודה של מעצבים. "נתקלנו בקשיים של מעצבי פנים בארה"ב שטובים בעיצוב, אך את ניהול העסק מבצעים בטבלאות אקסל בצורה לא יעילה", הן אומרות. הפלטפורמה מאפשרת למעצבים לנהל את העסק שלהם בצורה פשוטה יותר, החל מחיפוש ובחירת מוצרים, הערכת עלויות, ניהול החשבונות ועד לניהול הרכש והלקוחות. בתוך כשנה הצטרפו כ-2,400 לקוחות משלמים לאייבי - שהחלה להראות צמיחה. היום מעסיקה החברה 17 עובדים - עשרה מהם בתל אביב, שכעת יצטרפו לעובדי האוזז במגדל עזריאלי. לדברי שכינזי ורוטנברג הצוות צפוי לגדול משמעותית.