ג'איגנטי לל (Jayanti Lal) חיה בלופט יצירתי ורב קסם המתפרש על פני 53 מ"ר בטורונטו קנדה. נדמה שאפשר להסתפק בהצצה לעמדת העבודה כדי לרצות להמשיך לחללים האחרים. העובדה שכל פרט שמופיע בסצנת חדר העבודה מתכתב עם פרט אחר, מעידה שלפנינו עבודת עיצוב מלאת יצירתיות, שהצליחה לשלב בה פונקציונליות אסתטית מושלמת לפינת עבודה.
פינת ישיבה פריזאית בחדר העבודה
בחדר העבודה ניתן להבחין במשחק מושלם בין הרצפה הכהה והשעון השחור התלוי על הקיר, למול לובנו הכמעט מוחלט של כל דבר אחר: הכיסא שעיצב האדריכל האיטלקי פביו נובמברה (Fabio Novembre); השולחן שמתרגם את הקוביזם לשלושה מימדים והמגירות שעליו הוא נשען שנראות כמו דגם של אדריכלים; מסגרת מסך המחשב, האימום שאומר "דבר אל היד"; שלושת המתלים על הקיר, בצורת כפות ידיים, שנראים כמו מנהלים שיחה רבת מילים עם אימום חייטים; ומסגרות התמונות.
את החדר מאיר חלון גדול, גם הוא במסגרת לבנה, המאיר גם את פינת הישיבה, המעוצבת בסגנון של ביסטרו פריזאי. שולחן עגול קטן ושני שרפרפים, ומעליהם שלושה גופי תאורה שחורים הנראים גם הם כפסלים. השולחן הזה הוא הפריט המועדף על סטפן שמארד (Stephane Chamard), האדריכל שחתום על הדירה. "אני ממש אוהב את השולחן הזה, הוא כמעט פסל, והוא יוצר דיאלוג מעניין עם אימום החייטים משנות ה-70 שמצאתי בחנות ענתיקות", הוא מספר בראין ל-Living. השולחן וגם גופי התאורה שמעליו, הם של המעצב טום דיקסון (Tom Dixon).
עוד באתר לעיצוב הבית:
קיר לבנים בסלון ושחור במטבח
כששאלנו את לל מה החלל האהוב עליה בדירה, היא השיבה שזו שאלה שקשה לענות עליה: "אני חייבת לומר את כולם. כשגדלתי עם אבי, היה לנו בית יפהפה, אבל יותר מסורתי, כך שבכל חדרי השינה הייתה מיטה זוגית ושתי שידות לצידה. ידעתי שכאשר יהיה לי מקום משלי, ארצה שכל דבר בו יהיה שונה וייחודי. זה לקח לי שלושה חודשים רק לבחור את הריהוט והתאורה, עוד לפני שהצגתי את הבחירות שלי לסטפן".
במעבר לאזור הסלון התמונה משתנה מעט: את הקירות הלבנים מחליף קיר לבנים ואת רצפת העץ הכהה מחליף שטיח קטיפתי. שתי ספות אפורות ניצבות זו מול זו, וביניהן שלושה שולחנות קפה קטנים. בין הסלון לבין המטבח חוצץ קיר עם חלון ונראה בעצמו כמו תמונה. "הבקשה העיקרית של הלקוחה הייתה שתהיה לה את האפשרות לשלב את כל הרהיטים שהיא רכשה בעבר בפרויקט הנוכחי, הבעיה היתה שהכל היה גדול ביחס לחלל הקטן שעבדתי בו, אבל נראה לי שבסופו של דבר הצלחתי", מספר שמארד.
עוד מעבר חד לעבר המטבח: דרמטיות שחורה שבאה לידי ביטוי כמעט בכל דבר בחלל - ארונות המטבח; השיש; קיר הגיר המצויר. שתי מנורות מאירות במעט צבע אדום את החלל, וקערות הכלב מרככות מעט את הדרמה.
את חדר השינה מאירים גופי תאורה עגולים, המזכירים את אלו שמוצאים לרוב בדיסקוטק, אך האור שהם מפיצים הרבה יותר רך. המתלה המואר כמו פינת הלבשה בסט הוליוודי, ממשיך את אווירת הדיסקו. חדר הרחצה סוגר את מעגל פלטת הצבעים וחוזר ללבן ומעט אפור, תזכורת לצבעו הסגול לבנדר של חדר השינה.
במרכז החשיבה על הפרויקט הזה עמדה לל, כיוון שעבור שמארד היא זו שהעניקה את ההשראה לעיצוב: "היא מאוד קוסמופוליטית, ואוהבת מאוד לארח. מרבית היום היא מחוץ לבית, ועיקר הזמן שהיא יכולה להנות ממנו הן שעות הלילה - אחד הדברים שהובילו אותנו לעצב את המטבח בשחור, ולהשקיע הרבה בנושא התאורה".
שמארד עומד מאז 1991 בראש סטודיו פריזאי הנושא את שמו. הסטודיו ניהל עשרות פרויקטי מגורים מהריסה, דרך אדריכלות ועיצוב פנים- בצרפת, אנגליה, ופורטוגל. כיום פועל שמארד מטורונטו, קנדה.