המתנה לאוטובוס היא לא תענוג גדול, בייחוד אם מזג האוויר גרוע, לצידנו ממתינים בצפיפות עוד כמה וכמה אנשים ומאחורינו יום עבודה מתיש. חברות פרסום רבות השכילו להבין ללב הממתינים וניצלו את זמן ההמתנה לאוטובוס המיוחל כדי להחדיר לתודעה מסרים פרסומיים שונים, והתוצאה: תחנות אוטובס מעוצבות ומקוריות, חלקן נושאות מסר ברור, ואחרות משאירות מקום למחשבה, דימיון ופרשנות אישית. הנה כמה דוגמאות מוצלחות במיוחד.
עוד באתר לעיצוב הבית:
מסובבות ראשים: השקיות שיגרמו לכם להתבלבל
כרטיסי הביקור שמטריפים את הרשת
לא מתייבשות בתחנה: חברת פרסום שוודית החליטה לנצל את שעות הרעב התוקפות אותנו לקראת החזרה הביתה מהעבודה, והציבה בחלון תחנת האוטובוס מאות עגבניות מזויפות הזהות לדבר האמיתי, כשבחזית לוגו קטשופ היינץ.
תעלו על הגריל: אנשי הפרסום של Caribou Coffee עבדו על מסר דומה, והפכו את התחנה עצמה לגריל עם כפתורים, טיימר וכל הנלווה.זאת אמנם פרסומת, אבל תודו שהתחנה נראית חמימה במיוחד.
פרסומת סמויה בפרסומת: כדי לפרסם נוזל כביסה המגן על הבד מפני דהיית הצבע, בחרו אנשי הקריאייטיב ליצור מבחן עיוורון צבעים ענק העשוי כולו מגרביים ומבגדים מגולגלים. מי שעובר את המבחן בהצלחה, יצליח לזהות את האובייקט המוסווה: נוזל הכביסה בכבודו ובעצמו.
מחליקים על זה: חברת הביגוד הספורטיבי Quicksilver, בחרה לפנות לקהל היעד שלה - צעירים ספורטיבים, באמצעות רמפה הצמודה לתחנת האוטובוס ומזמינה את כל הממתין לאוטובוס או העובר בסביבת התחנה, להחליק בסקייטבורד על המשטח.
תחנת מרוצים: אנשי הפרסום של האירוע הוותיק ה"גראנד פרי" בחרו בדרך מקורית לפרסם את האירוע ויצרו תחנת אוטובוס בלב סינגפור, המוקדשת כל כולה לספורט המהיר- החל מהצבעים ועד למכונית המירוץ המוצבת מעל התחנה.
מחכים לשריקת הפתיחה: ברזיל וכדורגל הם דבר בלתי נפרד, כך חשבו בוודאי אנשי הפרסום של ליין המשקאות הקלים Guarana Antarcticareally, כאשר הפכו ברוח המונדיאל מבחר תחנת אוטובוס מסורתית בסאו פאולו לשער כדורגל במימדים אמיתיים.
ונדליזם אסתטי: מה בדיוק כוחה של חזיית ה- Wonderbra המפורסמת במודעה? לא ברור אם החזה של הבחורה הוא ששבר את הזגוגית, או המעריצים החדשים של מוצר, כך או כך: השברים הם כמובן חלק מהעיצוב.
הפריזורה של מארג': לא פשוט להתעלם משערה הכחול המתנופף של מארג', שמזכירה לכל העוברים והשבים מתי משודרת התוכנית האהובה.
כך זה מרגיש לשבת בכיסא גלגלים: אירגון Christopher & Dana Reeve Foundation שהוקם לזכרו של כריסטופר ריב המנוח, ביקש לעורר מודעות למחקרים ולפתרונות לפגועי עמוד שדרה, באמצעות מודעה ההופכת את מי שממתין לאוטובוס לנכה למראית עין עבור כל המביט מהצד.
תשתו משהו? חברת איקאה ידועה בפרסומותיה היצירתיות. הפעם הפכו אנשי הקריאייטיב תחנת אוטובוס סתמית לסלון נעים, רענן ומזמין, המרוהט בשטיח, ספה ואפילו שולחן קפה בצד.
מי בתור: הרבה יותר כיף לחכות לאוטובוס בישיבה על נדנדה מאשר על ספסל רגיל שאותו חולקים עם עוד אנשים. לחברת הפרסום של Apple Macbook Air, הסתדרה מצויין תנועת הנדנוד עם המחשב הנייד הדק שלהם, שמסכו הגמיש נסגר ונפתח בקלות בתנועת נדנוד קלה.
תאורת לילה: לא כל תחנת אוטובוס מעוצבת צריכה לשאת מסר מסחרי. תחנת האוטובוס האסטונית המעוצבת למשעי הזאת, נטולת אינטרסים פרסומיים ומשמשת תחנת המתנה לאוטובוס תלמידים. מעליה מוצבת מנורה בעלת תאורה חזקה שעוזרת להפוך את האזור לבטוח יותר בשעות בערב.
תשמרו על הגב שלכם: תחנת אוטובוס בתאילנד, שכל כולה פרסומת לסרט Shark Attack, גורמת לכל הממתין בה להביט מקרוב בקרביים של הכריש הענק.
תחנת חלל: תחנת האוטובוס ההולנדית שעוצבה על ידי משרד האדריכלים NIO נותנת הגדרה מוחשית למילה מופשט. דבר אחד בטוח, היא בהחלט מהווה כתם חיוני של צבע בסביבה ההומוגנית המשמימה בה היא מוצבת.
לראותם בלבד: ברחבי העיר Konagai, שבמחוז נגאסקי, יפן, מוצבות לא פחות משש עשרה תחנות אוטובוס בצורת פירות וירקות. בתפריט: מלון, עגבניה, תפוז, לימון, אבטיח ותות. יפנים רבים יסתפקו בהנאה הויזואלית בלבד, היות שמחיר הפירות והירקות ביפן יקר נחשב לאחד הגבוהים בעולם.
יוזמה יפנית נוספת במחוז נגאסקי: מחווה צבעונית במיוחד לדגים, חומר הגלם הפופולארי ביפן.
מוזיקת נשמה: בין אם אוהבים מוזיקה שחורה ובין אם לאו, הפרסומת לתחנת הרדיו המקוונת המשמיעה מוזיקה שחורה, תגרום לכל מי שממתין בה, להפוך למגניב הרבה יותר בעזרת פאת האפרו המודפסת על גבי הפוסטר מאחורי המושב.
מתחת לחצאית: חברת נורבגיה איירליינס בחרה לפרסם את טיסותיה לסקוטלנד בדרך גאונית. המחיר המשתלם מתחבא מתחת לחצאית הקילט המסורתית. את הטיסות לשוודיה בחרה לפרסם באמצעות הדבר שמזוהה עם המדינה יותר מכל: הסאונה השוודית המסורתית.
לא בוכים על: חברה לייצור חלב בחרה בפרסומת פשוטה אך אפקטיבית. מזל שהתחנה שם מתחת, אחרת כולם היו נרטבים.
הדגים לא עולים איתכם לאוטובוס: מסעדת Fisch Franke בפרנקפורט מעוניינת שכולם ידעו כמה טריים הדגים המוגשים בה. האמצעי: פרסומת העשוייה מאקווריום ובו דגים אמיתיים. מעניין מה היה לפעילי זכויות בעלי החיים להגיד על זה.
ידידותית לכלבים: תחנת האוטובוס הזאת יעילה במיוחד במקרים בהם הכלב עושה את שלו ולנו אזלו השקיות לאיסוף ממצאיו, ולאו דווקא עוזרת למי שממתין בתחנה
מתוק כמו תות: כדי לפרסם את משקאות הפירות החדשים שלה, הציבה חברת מקדונלד'ס ברחבי קנדה מספר תחנות אוטובוס המעוצבות כתות ענק – כולל המרקם המגורען והעלים הירוקים.
אני רק שאלה: התחנה הזאת מעודדת לימודי מדע על ידי שאלה חצי מדעית - חצי פילוסופית. האם אפשר להיות בלתי נראה? לפי התחנה הזאת, בהחלט כן.