כחודש ימים נמשכה העבודה שעיקרה התאמת הדופלקס החדש בשוהם לאופייה של המשפחה – ההורים רואי חשבון בתפקידים בכירים ושלושת ילדיהם. הדיירים ביקשו לערוך שינויים וליצור בית חם ומזמין. "הדיירים הגיעו אלי בעקבות פרויקט של בית בסגנון מודרני שראו אצלי באתר ואהבו. כשהתחלנו לעבוד יחד הבנתי שהם באמת מאוד אוהבים את הסגנון המודרני, אבל אצל אחרים", מספרת המעצבת אודליה ברזילי, "יחד ניסינו ליצור עבורם סגנון ייחודי שמתאים לאופי שלהם, למי שהם ולצרכים שלהם. עבדנו יחד כדי לגבש סגנון ייחודי שיתאים להם. הבנתי מה הם אוהבים ומה הצבעים המועדפים עליהם: חומרים טבעיים, סגנון אורבני קצת לופטי, ורק לא מטבח לבן".

באופן כללי תוכנית הדירה התאימה לדיירים, אך נערכו כמה שינויים: בכניסה לבית היה קיר ארוך שייצר מעין מסדרון. כדי ליצור חלל פתוח עם הכניסה לבית קוצר הקיר, וכעת ניתן לראות את כל הקומה התחתונה של הבית: סלון, פינת אוכל, מרפסת ואת הנוף. הממ"ד, שגם הוא בקומה התחתונה, פנימי יותר ולכן לא נראה מן הכניסה. הקיר הימני של המטבח הוארך בכ-60 ס"מ ושם נבנה ארון למעילים תיקים, דואר ומפתחות.

אודליה ברזילי, סלון (19) (צילום: שירן כרמל)
שפה עיצובית של חומרים טבעיים | צילום: שירן כרמל
אודליה ברזילי, סלון (9) (צילום: שירן כרמל)
חשבו שרוצים מודרני, גילו קצת אחרת | צילום: שירן כרמל
אודליה ברזילי, סלון (8) (צילום: שירן כרמל)
גופי התאורה: ברונזה מבחוץ וכתום מבפנים | צילום: שירן כרמל
אודליה ברזילי, ג, סלון (20) (צילום: שירן כרמל)
הריהוט בכל הבית בשילוב עץ וברזל | צילום: שירן כרמל
אודליה ברזילי, ג, סלון (21) (צילום: שירן כרמל)
צילום: שירן כרמל
אודליה ברזילי, סלון (7) (צילום: שירן כרמל)
צילום: שירן כרמל
אודליה ברזילי, סלון (11) (צילום: שירן כרמל)
קיר פינת האוכל שבו נסגר החלון. לא לפחד | צילום: שירן כרמל
אודליה ברזילי, ג, שטיח (22) (צילום: שירן כרמל)
צילום: שירן כרמל

אודליה ברזילי, ג, שטיח  (14) (צילום: שירן כרמל)
צילום: שירן כרמל

עוד בערוץ עיצוב הבית:

אפור, עץ וברזל

על מנת ליצור מראה חם ומזמין חופתה הרצפה בפרקט אלון טבעי. באזור חלל המגורים ישנו קיר גדול וארוך, שעליו ממוקמת הטלוויזיה. "רציתי לייצור מראה שונה ומעניין ובחרתי באריחים גדולים עם מראה משומש, משופשף ואפילו קצת לא נקי. על הרקע הזה שתלתי חתיכות עץ טיק ליצירת קומפוזיציה מעניינת. כמו כן, הדגשתי את הקיר בצבע אפור זהה לצבע המטבח. על הקיר מונחת יחידה מרחפת, גם היא בגוון אפור זהה לצבע של המטבח, עם משטח בפורניר אלון", מתארת ברזילי.

במרכז הסלון מוקמו שני גופי תאורה בגוון ברונזה מבחוץ וכתום מבפנים. הוצבה ספה גדולה ומרווחת, שטיח טלאים, כיסאות בשילוב קש וברזל ושולחנות סלון ("האסם") שמתאימים לשפה העיצובית של החלל כולו: גוונים של עץ אלון ואפור, וריהוט בשילוב עץ וברזל.

אודליה ברזילי, פינת אוכל (10) (צילום: שירן כרמל)
הגוונים השולטים במטבח: עץ אלון ואפור | צילום: שירן כרמל
אודליה ברזילי, פינת אוכל (12) (צילום: שירן כרמל)
אי מעץ אלון. האזור המרכזי בבית | צילום: שירן כרמל
אודליה ברזילי, פינת אוכל (13) (צילום: שירן כרמל)
צילום: שירן כרמל
אודליה ברזילי (1) (צילום: שירן כרמל)
צילום: שירן כרמל
 

לבטל חלון? בהחלט!

אזור המטבח תוכנן כשני סטריפים: אחד של ארונות גבוהים ובאזור החלון יחידה נמוכה. בסטריפ השני אזור עבודה שעליו כיור וכיריים. על גבי האי רוכב משטח עץ לאמי של אלון עם מקום ישיבה ל-6 אנשים. זהו האזור המרכזי בבית שכולם אוכלים, עובדים ונהנים ממנו. המטבח כולו בגוון אפור, וסביב הארונות הגבוהים נבנתה מסגרת עץ אלון. מול האי (על הקיר) נצבע מלבן צבע אפור שמשני צדדיו פסים בעובי 4 ס"מ של עץ אלון. האזור מחבר את כל הגוונים של המטבח ועל הקיר מוקמו קופסאות לקטניות, צמחייה שנותנת קצת צבע ומקום לטאבלט.

בפינת האוכל היה חלון שהגודל והפרופורציה שלו לא התאימו לבית ולכן הוחלט לסגור אותו, ובמקומו להציב עבודת אמנות מעשה ידיה של ברזילי עצמה. "אנשים מאוד מפחדים מסגירה של חלון בבית. אבל אם הבית מואר ומכיל הרבה פתחים והגודל של החלון לא מתאים לא צריך לפחד. נכנסים מספיק אור ואוויר גם מחלונות אחרים בבית. מעבר לזה שיש חלון אחד פחות לנקות". מסבירה ברזילי בחיוך. פינת האוכל מזמינה ונעימה ומיועדת לשישה אנשים, ולאירוח משפחה וחברים. לשולחן פינת האוכל רגלי ברזל בצורת A. הקיר הקרוב לפינת האוכל נצבע בטיח מינרלי ווגה, כדי לייצר מראה מחוספס שמתאים לסגנון הכללי של הבית. מעל פינת האוכל נתלו גופי תאורה עם חוטים ונורת פחם. "חיפשתי גופים 'שקטים', כדי שלא יהיה עומס בעין בין כל גופי התאורה בבית", מסבירה ברזילי.

בשירותי אורחים הודבקו אריחים בגוון אפור בטון - חלקם מאוירים וחלקם חלקים. שתי מראות עגולות תלויות בחבל על הקיר. בחלק התחתון הוצבו מדפים מעץ אלון טבעי. החלל שמתחת למדרגות נוצל לשתי מטרות: בחלקו הנמוך ארונות לאחסון (נגריית חמד), ובחלקו הגבוה פינת עבודה. בפינת העבודה שולחן מיוחד בעל ריבועי עץ כמו השולחן בסלון, ויחידת מגירות שתואמת לסגנון.

אודליה ברזילי, ג, עבודה (16) (צילום: שירן כרמל)
פינת העבודה. ניצול מקסימלי של החלל מתחת למדרגות | צילום: שירן כרמל
אודליה ברזילי, ג, עבודה (17) (צילום: שירן כרמל)
צילום: שירן כרמל

אודליה ברזילי, ג, מדפים (18) (צילום: שירן כרמל)
צילום: שירן כרמל

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

חומרים טבעיים בחדר ההורים

בחדר השינה של ההורים בוטל חדר הארונות שהיה קטן וצפוף, ובמקומו נבנתה מקלחת גדולה ומרווחת. עבור ארון הבגדים נוצרה נישה מיוחדת. כל החומרים בחדר ההורים טבעיים ונותנים תחושה של רוגע ושלווה בסוף יום עבודה.

מצדו השני של החדר, לכיוון המסדרון, נבנה ארון גדול שמיועד לכל בני הבית ושמכיל בתוכו מצעים, מגבות, נעליים ועוד. גם חדר הרחצה של הילדים שונה והשירותים עברו לכיוון אזור מכונת הכביסה ובכך גדל שטח ארון הכיור לגדול ומרווח יותר.

"לשמחתי, פגשתי בזוג מקסים וחכם. הם סמכו עלי ולמדו לשחרר כי הבינו שאני בעלת מקצוע שיודעת מה היא עושה. זה לא היה ככה מההתחלה, אבל לאט לאט, בעזרת חיבור נכון ותקשורת מעולה הם נתנו לי לעשות כל מה שרציתי", מסכמת ברזילי.

אודליה ברזילי, שינה (3) (צילום: שירן כרמל)
חדר השינה של ההורים. תחושה של רוגע ושלווה | צילום: שירן כרמל
אודליה ברזילי, ג, שינה (2) (צילום: שירן כרמל)
צילום: שירן כרמל
אודליה ברזילי, ג, ילדים (5) (צילום: שירן כרמל)
צילום: שירן כרמל
אודליה ברזילי, ג, ילדים (4) (צילום: שירן כרמל)
צילום: שירן כרמל
אודליה ברזילי, ג, שירותים (6) (צילום: שירן כרמל)
צילום: שירן כרמל
_OBJ_OBJ_OBJ

_OBJ

אדריכלות פנים, תכנון, עיצוב וסטיילינג: אודליה ברזילי