על גבעה קטנה המשקיפה אל שדותיה הירוקים של נס ציונה, משתלב בטבע העוטף אותו, עומד ביתם של בני זוג בשלהי שנות השלושים לחייהם ושלושת ילדיהם, בני שבע, חמש ושלוש. לבית שלושה מפלסים: קומת מרתף, קומת כניסה שבה יחידת הורים עתידית המשמשת כיום כחדר משחקים וקומת מגורים ובה שלושה חדרי שינה עם אופציה לקומת גלריה עתידית.

"חלומם של דיירי הבית, שהיה הבסיס לתכנון ולעיצוב הפנים, היה שילוב בין חוץ לפנים והכנסת שפע אור ונוף ירוק לתוך הבית", מספרת המעצבת ואדריכלית הפנים שלומית גליקס. נעשה שימוש בחומרים טבעיים כדוגמת רצפת אבן, בריקים ועץ גושני לצד זריקות צבע נעימות מודרניות, ונבחרו פריטי ריהוט, אמנות וטקסטיל אשר יחד יוצרים בית אותנטי, אקלקטי וייחודי המשקף את אופי דייריו. האיזון שבין הטבע הפראי והגשמי לבין נגיעות רכות ועדכניות אפשר את הפיכת הקונספט העיצובי למציאות.

שלומית גליקס, חוץ (3) (צילום: אביעד בר-נס)
על גבעה המשקיפה אל שדותיה הירוקים של נס ציונה | צילום: אביעד בר-נס
שלומית גליקס, חוץ (2) (צילום: אביעד בר-נס)
החלום: להכניס שפע אור ונוף ירוק לתוך הבית | צילום: אביעד בר-נס
שלומית גליקס, מבט מלא (12) (צילום: אביעד בר-נס)
חלל ציבורי פתוח, רחב ומואר | צילום: אביעד בר-נס
שלומית גליקס, סלון (7) (צילום: אביעד בר-נס)
צילום: אביעד בר-נס

שלומית גליקס, סלון (9) (צילום: אביעד בר-נס)
במבואת הכניסה שידה אינדונזית ומעליה גוף תאורה | צילום: אביעד בר-נס

עוד בערוץ עיצוב הבית: 

להיכנס אל הבית ממרכז החלל

הבנייה נמשכה כשנה וחצי, בזמן מבצע צוק איתן. "על הגבעה שמול הבית ההולך ונבנה, עמדה סוללה ליירוט טילים ותוך כדי אזעקות חוזרות, עצב ופחד המהולים בהתרגשות מן הבית החדש קיבלנו החלטות עיצוביות ואדריכליות", מספרת גליקס.

הכניסה לבית תוכננה במקור בפתח הימני מבין חמשת הפתחים שבקומת הכניסה. בתהליך התכנון הוחלט לשנות את הכניסה ולהעבירה לפתח האמצעי. שינוי זה חושף חלל ציבורי פתוח, רחב ומואר. מערך הריהוט השתנה בהתאם: הסלון מוקם מימין לכניסה, ואליו נחשפים כבר בשביל הגישה אל הבית דרך החלונות הרחבים ופינת האוכל והמטבח משמאל לכניסה. מבואת הכניסה הודגשה בעדינות בשני גופי תאורה צמודי תקרה מזכוכית, ומול דלת הכניסה מוקמה שידה אינדונזית בגווני טורקיז וחמרה, שלצידה משתלשל גוף תאורה.

פינת האוכל מעץ טיק סמוכה למטבח. בני הזוג אוהבים לארח משפחה וחברים ולכן היה חשוב להקצות אזור אירוח רחב. גופי התאורה בפינת האוכל עשויים ברזל, א-סימטריים בגודלם ויוצרים עניין ודרמה בחלל.

שלומית גליקס, סלון (8) (צילום: אביעד בר-נס)
הסלון. מאפשר מעגל שיחה נעים ואינטימי | צילום: אביעד בר-נס
שלומית גליקס, פינת אוכל וסלון (13) (צילום: אביעד בר-נס)
צילום: אביעד בר-נס
שלומית גליקס, פינת אוכל (14) (צילום: אביעד בר-נס)
פינת האוכל. מעץ טיק | צילום: אביעד בר-נס
שלומית גליקס, פינת אוכל (5) (צילום: אביעד בר-נס)
צילום: אביעד בר-נס
שלומית גליקס, מטבח ופינת אוכל (10) (צילום: אביעד בר-נס)
מעל פינת האוכל גופי תאורה א-סימטריים | צילום: אביעד בר-נס

שלומית גליקס, מטבח ופינת אוכל (6) (צילום: אביעד בר-נס)
חלל אירוח גדול | צילום: אביעד בר-נס

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

סלון כמעגל שיחה

המטבח, בסגנון כפרי עדין, נצבע בגוון מוקה בהיר ובמרכזו עומד אי רחב וכהה, המאזן את הרכות והבהירות. הישיבה מסביב לאי מאפשרת צפייה בנוף וכן בשקיעה בשעת בין ערביים. ציור יער צבעוני של הציירת פרו שטרסברג נשען על קיר הבריקים המפריד בין פינת האוכל למטבח.

מערך הריהוט בסלון תוכנן בהתאם לצורכי הדיירים, כך שיתאפשר מעגל שיחה נעים ואינטימי ובד בבד תתאפשר צפייה בשכיבה מול הטלוויזיה. לכן מוקמו שתי ספות רביצה זהות בגודלן, בבדים בגוון ניטרלי ורך, זו מול זו. עוד נבחרו שתי כורסאות, האחת בצבע טורקיז-כחול והשנייה בהדפס שחור-לבן לישיבה מול הטלוויזיה. "השטיחים בבית נבחרו בקפידה, והמטרה הייתה להוסיף צבע ואותנטיות לחלל. האחד, שטיח וינטג' בעבודת יד, הונח באזור הישיבה. השני, שטיח פרסי כורדי, הונח במעבר שבין המטבח לפינת האוכל. על מדפי העץ מתחת לטלוויזיה הונחו ספרי קריאה ופריטים אותנטיים שחלקם נאספו בעולם על ידי הדיירים", גליקס מתארת.

חדר המשחקים שבקומת הכניסה ממוקם בחלקו המזרחי של הבית. היחידה תהפוך בעוד כמה שנים ליחידת הורים ולכן תוכנן בה חדר ארונות רחב המוביל לחדר רחצה שישופץ בעתיד. שירותי האורחים ואזור הכיור שמחוץ להם חופו בטפט בסגנון עתיק ובאריחי בריק לבנים. ארון הכיור מעץ מלא, נבנה על ידי נגר ולפי תכנון, ועליו הונח כיור בזלת. להשלמת המראה הייחודי נתלו מראה במסגרת בראס וגוף תאורה תואם.

שלומית גליקס, מטבח ופינת אוכל (11) (צילום: אביעד בר-נס)
צילום: אביעד בר-נס
שלומית גליקס, מטבח (4) (צילום: אביעד בר-נס)
אי רחב וכהה, המאזן את הרכות והבהירות | צילום: אביעד בר-נס

שלומית גליקס, ספרייה (15) (צילום: אביעד בר-נס)
חדר המשחקים שבקומת הכניסה | צילום: אביעד בר-נס

התאורה מגדירה חללים

בקומת המגורים שלושה חדרי שינה, ושלושת הילדים מבלים את עיקר זמנם בחדר המשחקים ובלילה נהנים לישון יחדיו. חדר השינה הזמני של ההורים ממוקם בשלב זה בקומת המגורים, והנוף הנשקף מחלון וממרפסת החדר נראה כמו ציור פסטורלי. בחדר הונח שטיח פרסי אותנטי ומצעי כותנה בגווני אפור לבן ושחור עוטפים את המיטה.

"לתאורה בבית יש משמעות בהגדרת חללים", מסבירה גליקס, "יש אור טבעי החודר פנימה מפתחים של הבית ויש אור לא טבעי שבו ניתן לשלוט ואותו רצוי לתכנן. תאורה לא טבעית מאפשרת להרחיב אזורים קטנים, לתחום אזורים גדולים ואף להגביה חללים נמוכים. כדי להשיג תוצאות טובות יותר, אני ממליצה מאוד לשלב בין תאורה פונקציונלית, המשמשת להארת חללים בבית (למשל מטבח, חדר עבודה וכו') לבין תאורת אווירה, המשמשת תאורת ליווי ואף חלק אינטגרלי מריהוט הבית.

"התבוננות והבנה של אורח החיים של הלקוחות, של צורכיהם ולא פחות חשוב של הפנטזיות שלהם, היו מקור להשראה ולהשגת התוצאה. בפרויקט הזה הכרתי לקוחות מקסימים המחויבים לתהליך, אשר נתנו בי את אמונם על מנת שאתרגם את החלומות שלהם למציאות הרמונית", מסכמת גליקס.

שלומית גליקס, מדרגות (צילום: אביעד בר-נס)
צילום: אביעד בר-נס
שלומית גליקס, ג, שירותים (צילום: אביעד בר-נס)
צילום: אביעד בר-נס
שלומית גליקס, ג, רחצה (צילום: אביעד בר-נס)
צילום: אביעד בר-נס
שלומית גליקס, שינה (18) (צילום: אביעד בר-נס)
צילום: אביעד בר-נס
_OBJ_OBJ_OBJ_OBJ

_OBJ

תכנון ועיצוב פנים: שלומית גליקס 
ייעוץ אמנות ואוצרות: דנה שטיגר