גוגל כבר מזמן לא לבד. חברות מכל התחומים ומכל רחבי הארץ הבינו כי עיצוב יכול לשמש עבורן כקלף מנצח ליצירת זהות ומיתוג ולגיוס של עובדים, משקיעים ולקוחות חדשים. לצד כל היתרונות המשרתים את החברה ואת המעסיקים, כמובן שגם העובדים מרוויחים ומקבלים חלל שכיף להגיע אליו ולשהות בו. בדיוק כפי שאנו מתייחסים לבתים שלנו, מעצבים אותם בהתאם לאופי ועל פי הצרכים שלנו, כך גם מעוצבים כיום חללי המשרדים – בהתאם לעולמות התוכן שהחברה רוצה לייצג ולצרכים של העובדים, עם התייחסות לנושאים כמו ארגונומיה ואקוסטיקה ותכנון של חדרי ישיבות ועמדות עבודה לצד עיצוב של חללים פחות פורמליים כמו חדרי משחקים, קפטריות וחדרי מנוחה. בסופו של דבר כולנו רוצים שיהיה לנו כיף ונעים, גם בבית שממנו אנחנו יוצאים כל בוקר וחוזרים אליו בכל ערב וגם במשרד שבו אנחנו מבלים את רוב שעות היום שלנו. איך עושים את זה נכון? הצצה לשישה משרדים שווים במיוחד. קדימה, לעבודה.

עוד בערוץ עיצוב הבית:  

יד ראשונה ממעצבת: משרדי יד 2

ממשרדים סטנדרטיים לחלוטין, שבהם כל עובד יושב במשרד סגור משלו, עברו עובדי אתר יד2 לחלל פתוח המשתרע על פני 900 מ"ר. האתר אינו מתמחה בנושא ספציפי אלא עוסק בתחומים מגוונים כמו נדל"ן, רכב, ריהוט, לוחות דרושים ועוד, לכן החליטה המעצבת קרן רוזנר להביא את האופי הרב-תחומי הזה לידי ביטוי - "רציתי ליצור חלל אחד בו כל פינה מפתיעה ושונה מזו שלידה. היה לי חשוב שכל חלל ייראה מעניין בפני עצמו". כדי להשיג את המטרה היא השתמשה במגוון חומרים, ביניהם אלמנטים מעולם הרכב כמו צמיגים שהפכו לכיורים ושולחנות שיוצרו מטסות. אלמנטים אחרים מתחברים לעולם הבנייה, למשל מכולה שנבנתה במקום ומייצרת הפרדה בחלל הגדול ועצים מאתרי בנייה שהפכו לשולחן ישיבות או לחיפוי קיר מלא טקסטורה. פרטים נוספים בעלי אופי תעשייתי כמו גרפיטי של יעל בכר, תאי טלפון ולוקרים מוסיפים לאופי הצעיר והצבעוני של החלל.
עיצוב פנים: קרן רוזנר

כל פינה שונה ומפתיעה (צילום: ערן תורג'מן , עיצוב-קרן רוזנר)
כל פינה שונה ומפתיעה | צילום: ערן תורג'מן , עיצוב-קרן רוזנר
עבודת גרפיטי של יעל בכר (צילום: ערן תורג'מן , עיצוב-קרן רוזנר)
עבודת גרפיטי של יעל בכר | צילום: ערן תורג'מן , עיצוב-קרן רוזנר
שולחן שיוצר מטסות של כלי רכב (צילום: ערן תורג'מן , עיצוב-קרן רוזנר)
שולחן שיוצר מטסות של כלי רכב | צילום: ערן תורג'מן , עיצוב-קרן רוזנר
כיורים שיוצרו מגלגלי מכוניות (צילום: ערן תורג'מן , עיצוב-קרן רוזנר)
כיורים שיוצרו מגלגלי מכוניות | צילום: ערן תורג'מן , עיצוב-קרן רוזנר
חיפוי קיר מעצים שנאספו באתר הבנייה (צילום: ערן תורג'מן , עיצוב-קרן רוזנר)
חיפוי קיר מעצים שנאספו באתר הבנייה | צילום: ערן תורג'מן , עיצוב-קרן רוזנר
חלל פתוח ומרווח (צילום: ערן תורג'מן , עיצוב-קרן רוזנר)
חלל פתוח ומרווח | צילום: ערן תורג'מן , עיצוב-קרן רוזנר
מכולה שהורכבה במקום מחלקת את החלל (צילום: ערן תורג'מן , עיצוב-קרן רוזנר)
מכולה שהורכבה במקום מחלקת את החלל | צילום: ערן תורג'מן , עיצוב-קרן רוזנר

סגנון תעשייתי וצעיר (צילום: ערן תורג'מן , עיצוב-קרן רוזנר)
סגנון תעשייתי וצעיר | צילום: ערן תורג'מן , עיצוב-קרן רוזנר

כתבו עלינו בעיתון: משרד יחסי הציבור שרי ישראלי

משרד יחסי ציבור שעוסק בעיצוב, אופנה, תיירות ולייפסטייל עבר למשכנו החדש בתל אביב. הסביבה האורבנית והתעשייתית של החלל הקיים וסביבתו השפיעו באופן ניכר על העיצוב – "קיבלנו לופט פתוח עם קירות לא עשויים, כמעט כמו מבנה נטוש", מספרת המעצבת והאמנית אבריאלה סטמרי על תהליך העיצוב. "בעיצוב התייחסתי לפנים ולחוץ, לסגנון התעשייתי הייחודי, לבניינים שמסביב ולנוף שנשקף מפנים לחוץ." חלק מהקירות הושארו במצב המקורי שלהם והשאר נצבעו בלבן. עבודת מיון של הרהיטים והאביזרים שעברו עם הצוות מהמשרד הקודם שולבו עם עבודות אמנות שיוצרו במיוחד, אלמנטים חדשים ואביזרים שנאספו מהרחוב וקיבלו שימוש מחודש כמו מתקן מזגנים שמשמש לאחסון במשרד החדש.
עיצוב פנים: אבריאלה סטמרי.

אלמנטים שנאספו ברחוב חודשו ושולבו בחלל (צילום: סטודיו עמרי מירון, עיצוב-אבריאלה סטמרי)
אלמנטים שנאספו ברחוב חודשו ושולבו בחלל | צילום: סטודיו עמרי מירון, עיצוב-אבריאלה סטמרי
חלק מהקירות הושארו במצבם המקורי (צילום: סטודיו עמרי מירון, עיצוב-אבריאלה סטמרי)
חלק מהקירות הושארו במצבם המקורי | צילום: סטודיו עמרי מירון, עיצוב-אבריאלה סטמרי
התאמה לסביבה התעשייתית בה ממוקם המשרד (צילום: סטודיו עמרי מירון, עיצוב-אבריאלה סטמרי)
התאמה לסביבה התעשייתית בה ממוקם המשרד | צילום: סטודיו עמרי מירון, עיצוב-אבריאלה סטמרי
רהיטים קיימים שולבו עם חדשים (צילום: סטודיו עמרי מירון, עיצוב-אבריאלה סטמרי)
רהיטים קיימים שולבו עם חדשים | צילום: סטודיו עמרי מירון, עיצוב-אבריאלה סטמרי

שילוב אקלקטי של חומרים ורהיטים (צילום: סטודיו עמרי מירון, עיצוב-אבריאלה סטמרי)
שילוב אקלקטי של חומרים ורהיטים | צילום: סטודיו עמרי מירון, עיצוב-אבריאלה סטמרי

פתוחים להצעות: משרד חברת הייטק בתל אביב

חברת הייטק העוסקת בתחום הווידאו פנתה לטלי רוזנשטיים ורקפת גולדפרב מסטודיו T+R עוד לפני שהחליטו לשכור את החלל הספציפי, כדי שיוכלו לסייע להם בבחירת המשרד המתאים. החלל שנבחר ממוקם בצפון תל אביב ומשתרע על פני יותר מ-650 מ"ר. מתוך הבנה כי העובדים מחפשים לבטא את עצמם דרך העבודה ולחלוק רעיונות ומחשבות האחד עם השני, תוכננו חללים פתוחים ומשותפים רבים המאפשרים מפגשים א-פורמליים ומעודדים חשיבה יצירתית. החלל חולק לחמישה אזורי עבודה עיקריים וביניהם אזורי מפגש, אווירה ומנוחה. שימוש בצבע ובאווירה קלילה שאינה באה על חשבון המראה המקצועי של החברה, יוצרת איזון בין הצרכים השונים והמשתנים של החברה, שצריכה לפנות למשקיעים, ללקוחות ולעובדים פוטנציאליים, תוך יצירת סביבת עבודה נעימה לצוות.
עיצוב פנים: טלי רוזנשטיין ורקפת גולדפרב, T+R Studio.

המראה הצעיר לא בא על חשבון האופי המקצועי (צילום: עמית גרון, עיצוב-טלי רוזנשטיין ורקפת גולדפרב)
המראה הצעיר לא בא על חשבון האופי המקצועי | צילום: עמית גרון, עיצוב-טלי רוזנשטיין ורקפת גולדפרב
חללים משותפים באווירה פתוחה (צילום: עמית גרון, עיצוב-טלי רוזנשטיין ורקפת גולדפרב)
חללים משותפים באווירה פתוחה | צילום: עמית גרון, עיצוב-טלי רוזנשטיין ורקפת גולדפרב
יצירת מקומות מפגש לעובדים (צילום: עמית גרון, עיצוב-טלי רוזנשטיין ורקפת גולדפרב)
יצירת מקומות מפגש לעובדים | צילום: עמית גרון, עיצוב-טלי רוזנשטיין ורקפת גולדפרב
מקום לביטוי אישי של העובדים (צילום: עמית גרון, עיצוב-טלי רוזנשטיין ורקפת גולדפרב)
מקום לביטוי אישי של העובדים | צילום: עמית גרון, עיצוב-טלי רוזנשטיין ורקפת גולדפרב
סגנון תעשייתי וחמים (צילום: עמית גרון, עיצוב-טלי רוזנשטיין ורקפת גולדפרב)
סגנון תעשייתי וחמים | צילום: עמית גרון, עיצוב-טלי רוזנשטיין ורקפת גולדפרב

צבעוניות משמחת ואווירה קלילה (צילום: עמית גרון, עיצוב-טלי רוזנשטיין ורקפת גולדפרב)
צבעוניות משמחת ואווירה קלילה | צילום: עמית גרון, עיצוב-טלי רוזנשטיין ורקפת גולדפרב

מפיק על: משרד חברת הפקות ברדוגו

אלירן ברדוגו וארז אלוביץ', בעלי חברת ברדוגו להפקת אירועים, פנו לאמן, המעצב ומלביש הבתים גילי אונגר כדי שיעצב עבורם את החלל המשרד, השוכן בקומת מרתף של מבנה בשכונת נחלת יצחק. "החלל הקיים נראה כמו מקלט, עם תקרה נמוכה, תאורה פלורסנטית וקירות גבס שחילקו את החלל בצורה לא נכונה", מספר אונגר. "המשרד מתעסק עם יצירתיות והגשמת חלומות ומתכנן ארועים מגוונים בקנה מידה גדול, לכן רציתי שזה לא יהיה סתם עוד משרד, אלא חלל כיפי, חמים וביתי ולא מצועצע או זול". חלוקת החלל הותאמה לצורכי המשרד והרצפה חופתה בפרקט. עבודת צבע בשילוב קרניזים היוצרים ניתוק בין הקירות לתקרה מרחיבים את תחושת החלל. לבעלי המשרד יש אוסף אמנות ישראלית ששולב על קירות המשרד לצד לוגו ששובץ באבני סברובסקי, גוף תאורה עם כובעי מגבעת שיוצר במיוחד ומוקם מעל שולחן הישיבות ואלמנטים משלימים כמו שטיחים, וילונות ואביזרי נוי.
עיצוב פנים והלבשת החלל: גילי אונגר.

אוסף אמנות ישראלית מקשט את הקירות (צילום: שירן כרמל, עיצוב-גילי אונגר)
אוסף אמנות ישראלית מקשט את הקירות | צילום: שירן כרמל, עיצוב-גילי אונגר
גופי תאורה בשילוב כובעי מגבעת יוצרו במיוחד (צילום: שירן כרמל, עיצוב-גילי אונגר)
גופי תאורה בשילוב כובעי מגבעת יוצרו במיוחד | צילום: שירן כרמל, עיצוב-גילי אונגר
אבזור לאווירה נעימה וחמה (צילום: שירן כרמל, עיצוב-גילי אונגר)
אבזור לאווירה נעימה וחמה | צילום: שירן כרמל, עיצוב-גילי אונגר
לוגו החברה שובץ באבני סברובסקי (צילום: שירן כרמל, עיצוב-גילי אונגר)
לוגו החברה שובץ באבני סברובסקי | צילום: שירן כרמל, עיצוב-גילי אונגר
קומת מרתף צבעונית ומפתיעה (צילום: שירן כרמל, עיצוב-גילי אונגר)
קומת מרתף צבעונית ומפתיעה | צילום: שירן כרמל, עיצוב-גילי אונגר

קירות צבעוניים וקרניזים היוצרים ניתוק (צילום: שירן כרמל, עיצוב-גילי אונגר)
קירות צבעוניים וקרניזים היוצרים ניתוק | צילום: שירן כרמל, עיצוב-גילי אונגר

רצים למרחקים ארוכים: משרדי חברת Avaya

חברת התקשורת Avaya פתחה מרכז פיתוח חדש בחולון. אדריכלית דבורה בליי תכננה את 6,000 המטרים הרבועים הפרושים על פני שלוש קומות, ביניהן מחבר גרם מדרגות מרכזי המשמש גם כאודיטוריום ומקום מפגש שמתחבר לחדר האוכל המרכזי. סטודיו Hube התבקשו למתג את החלל ולעצבו בהתאם לאופי ולערכי החברה הבינלאומית ופיתחו שפה צורנית בהשראת לוגו החברה שבאה לידי ביטוי באלמנטים דו ותלת ממדיים ברחבי המשרד. החברה תומכת שנים רבות באירועי האולימפיאדה, בהשראתם שולבו מפות של הכפרים האולימפיים ואלמנטים המייצגים מקצים שונים בתחרויות, אלה מלווים את חדרי הפגישות ומייחדים כל אחד מהם. חומרים כמו עץ, זכוכית ומתכת שימשו ליצירת קו עיצובי אחיד אך מגוון בין החללים. עוצבה מפה תלת ממדית המציגה את סניפי החברה בעולם ואת הקשרים ביניהם, קיר רחב משמש לתצוגת מוצרי החברה שפותחו לאורך השנים ואווירה שמחה וצבעונית מלווה את החללים השונים.
אדריכלות: דבורה בליי אדריכלות; עיצוב ומיתוג: סטודיו Hube.

גרם המדרגות משמש כאודיטוריום וכאזור מפגש (צילום: יואב פלד peled studios, אדריכלות-דבורה בליי אדריכלות, עיצוב ומיתוג-סטודיו Hube)
גרם המדרגות משמש כאודיטוריום וכאזור מפגש | צילום: יואב פלד peled studios, אדריכלות-דבורה בליי אדריכלות, עיצוב ומיתוג-סטודיו Hube
מפות הכפרים האולימפיים שולבו בעיצוב (צילום: יואב פלד peled studios, אדריכלות-דבורה בליי אדריכלות, עיצוב ומיתוג-סטודיו Hube)
מפות הכפרים האולימפיים שולבו בעיצוב | צילום: יואב פלד peled studios, אדריכלות-דבורה בליי אדריכלות, עיצוב ומיתוג-סטודיו Hube
מפה המציגה את סניפי החברה בעולם (צילום: יואב פלד peled studios, אדריכלות-דבורה בליי אדריכלות, עיצוב ומיתוג-סטודיו Hube)
מפה המציגה את סניפי החברה בעולם | צילום: יואב פלד peled studios, אדריכלות-דבורה בליי אדריכלות, עיצוב ומיתוג-סטודיו Hube
אלמנט תלת מימדי בהשראת לוגו החברה (צילום: יואב פלד peled studios, אדריכלות-דבורה בליי אדריכלות, עיצוב ומיתוג-סטודיו Hube)
אלמנט תלת מימדי בהשראת לוגו החברה | צילום: יואב פלד peled studios, אדריכלות-דבורה בליי אדריכלות, עיצוב ומיתוג-סטודיו Hube
מקצי המשחקים האולימפיים מייחדים כל חדר ישיבות (צילום: יואב פלד peled studios, אדריכלות-דבורה בליי אדריכלות, עיצוב ומיתוג-סטודיו Hube)
מקצי המשחקים האולימפיים מייחדים כל חדר ישיבות | צילום: יואב פלד peled studios, אדריכלות-דבורה בליי אדריכלות, עיצוב ומיתוג-סטודיו Hube
מרכז הפיתוח של החברה בחולון (צילום: יואב פלד peled studios, אדריכלות-דבורה בליי אדריכלות, עיצוב ומיתוג-סטודיו Hube)
מרכז הפיתוח של החברה בחולון | צילום: יואב פלד peled studios, אדריכלות-דבורה בליי אדריכלות, עיצוב ומיתוג-סטודיו Hube
פיתוח שפה צורנית לעיצוב ומיתוג החלל (צילום: יואב פלד peled studios, אדריכלות-דבורה בליי אדריכלות, עיצוב ומיתוג-סטודיו Hube)
פיתוח שפה צורנית לעיצוב ומיתוג החלל | צילום: יואב פלד peled studios, אדריכלות-דבורה בליי אדריכלות, עיצוב ומיתוג-סטודיו Hube
קיר המציג את מוצרי החברה לאורך השנים (צילום: יואב פלד peled studios, אדריכלות-דבורה בליי אדריכלות, עיצוב ומיתוג-סטודיו Hube)
קיר המציג את מוצרי החברה לאורך השנים | צילום: יואב פלד peled studios, אדריכלות-דבורה בליי אדריכלות, עיצוב ומיתוג-סטודיו Hube

שילוב בין עץ, מתכת וזכוכית (צילום: יואב פלד peled studios, אדריכלות-דבורה בליי אדריכלות, עיצוב ומיתוג-סטודיו Hube)
שילוב בין עץ, מתכת וזכוכית | צילום: יואב פלד peled studios, אדריכלות-דבורה בליי אדריכלות, עיצוב ומיתוג-סטודיו Hube

תל אביב על המפה: משרדי CloudLock ישראל 

מטה החברה המפתחת טכנולוגיות אבטחה ליישומים ארגוניים מבוססי ענן, שזה עתה נרכשה על ידי סיסקו, ממוקם בוולת'הם מסצ'וסטס, אך מרכז הפיתוח שלה נמצא ברוטשילד בתל אביב, שבאפריל השנה הסתיימה בנייתו. "הרעיון היה לשמור על הדנ"א העיצובי של החברה הן מבחינת הפונקציות והן מבחינת החומריות והצבעוניות, תוך שילוב של אלמנטיים לוקאליים מתל אביב", מספרת המעצבת מיכל מירון-בדש. לצד שמירה על הקודים הצבעוניים של החברה ולבני הבריק האדומות של בוסטון, שולבו קירות הבטון הישראליים, רצפה מצוירת, ופרופיל בלגי שכל כך מאפיינים את תל אביב. אחד העקרונות המנחים את החברה הוא שאין היררכיית תפקידים וכולם עובדים באופן ספייס המאפשר בין השאר תקשורת ישירה עם החברה בבוסטון על ידי מסכים ומצלמות וטריבונה המסתובבת לקיר המסך המחיק לשיחות רבות משתתפים מעבר לים. בוטים ופינות ישיבה אלטרנטיביות מאפשרים אזורי עבודה שקטים ואינטימיים יותר.
עיצוב פנים: מיכל מירון-בדש.

קלאודלוק (צילום: מיכל מירון-בדש)
אבטחה ליישומים ארגוניים מבוססי ענן | צילום: מיכל מירון-בדש
קלאודלוק (צילום: מיכל בדש)
בוטים ופינות ישיבה אלטרנטיביות | צילום: מיכל בדש
קלאודלוק (צילום: מיכל מירון-בדש)
כולם עובדים באותו חלל | צילום: מיכל מירון-בדש
קלאודלוק (צילום: מיכל מירון-בדש)
שמירה על הדנ"א העיצובי של החברה כמו לבני הבריק האדומות של בוסטון | צילום: מיכל מירון-בדש
קלאודלוק (צילום: מיכל מירון-בדש)
שילוב פרופיל בלגי המאפיין את תל אביב | צילום: מיכל מירון-בדש
קלאודלוק (צילום: מיכל מירון-בדש)
קודים צבעוניים של החברה | צילום: מיכל מירון-בדש

קלאודלוק (צילום: מיכל מירון-בדש)
קירות הבטון הישראליים גם כאן | צילום: מיכל מירון-בדש

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?