הדיירים: זוג עם שלושה ילדים. האם והאב עובדיי הייטק.

הדירה: הבית, בן 12 שנה, נמצא מושב בכרם מהר"ל, במועצה אזורית חוף הכרמל, ומתפרש על פני 160 מ"ר. 

מרב זהר, גובה, כפר מהרל (צילום: הגר דופלט)
השקעה תכנונית בעיצוב הבית כבר משלבי הבנייה | צילום: הגר דופלט

מרב זהר, גובה, כפר מהרל (צילום: הגר דופלט)
להאיר את הקווים הכפריים באור שונה | צילום: הגר דופלט

עוד באתר לעיצוב הבית:

צבע, הפתעה, חיוך

החזון: בפגישה הראשונה עם הלקוחות ניכר שהם השקיעו בתהליך בניית הבית את המיטב מבחינת עיצוב החלל: הן בחלונות ברזל מעוצבים, רצפת סומסום מעניינת, נישות גבס שהיו אמורות לתפוס מקום עיצובי, מדף בנוי לטלוויזיה, תאורה לכל הנורות בבית - לכאורה מרכיבי הנוסחה המנצחת לבית כפרי באזור כפרי - והיתה השקעה תכנונית בעיצוב הבית כבר משלבי הבנייה, אבל עדיין, מבחינתם זה לא היה זה. הלקוחה הסבירה לי בהתנצלות שלא כיף להם בבית והם לא ממש מבינים למה. הלקוחות התקשו להסביר מה לא טוב ולא זורם להם, ומדוע אינם נכנסים בשמחה לביתם. כמעצבת היה ברור לי ששינוי קונספט ואווירה במסגרת המקסימה הנתונה לי יעשה את השינוי. עדיין לא ידעתי להצביע על הדבר הנכון, אבל ידעתי לאיזה כיוון לקחת את הבית: צבע, שמחה, הפתעה, חיוך ובעיקר יציאה מהמסגרת. יציאה מהקווים הכפריים הכל כך ברורים של הבית, להאיר אותם באור שונה.

מרב זהר, גובה, כפר מהרל (צילום: הגר דופלט)
במשך יום אחד בלבד הושלמה מלאכת הרכישות המרכזית | צילום: הגר דופלט
מרב זהר, גובה, כפר מהרל (צילום: הגר דופלט)
ספה, כריות וכורסה מביתילי | צילום: הגר דופלט

מרב זהר, גובה, כפר מהרל (צילום: הגר דופלט)
התמונה בסלון. ברגע שהוחלט לקנות אותה נפרץ הסכר | צילום: הגר דופלט

משך השיפוץ: חצי שנה.

עלות השיפוץ: כ-50 אלף שקלים שכללו מחשוב תוכניות הבית, תכנון מחדש של העמדת ריהוט חדשה, תכנון פריטי נגרות, עבודות חשמל, רכישת פריטים סלון, תמונות, פריטי נוי, שטיחים, בניית פריטי נגרות, צביעת קירות דקורטיבית והדבקת טפטים.

מרב זהר, גובה, כפר מהרל (צילום: הגר דופלט)
שטיח הסלון. חפצים | צילום: הגר דופלט
מרב זהר, גובה, כפר מהרל (צילום: הגר דופלט)
קופסאות נוי, תמונות ושאר פריטים שנרכשו או היו בבית הונחו באלגנטיות על המדפים | צילום: הגר דופלט
מרב זהר, גובה, כפר מהרל (צילום: הגר דופלט)
קופסאות וינטאג חינניות. שיק יד שנייה | צילום: הגר דופלט
מרב זהר, גובה, כפר מהרל (צילום: הגר דופלט)
כל נישה היא פינה עיצובית שמחה ומקורית בחלל המרכזי | צילום: הגר דופלט
מרב זהר, גובה, כפר מהרל (צילום: הגר דופלט)
ענף עץ קיבל תשומת לב ייחודית על ידי ליפוף חוטים, סגר את הנישה בצורה ססגונית | צילום: הגר דופלט

רכישות ביום אחד

מוקדי השינוי היו החלל המרכזי, חדר שינה הורים ופינת האוכל. הבנתי שאין ערך מוסף בשבירת או סגירת קירות, ולכן הוחלט שתהליך העבודה יתבצע על חלל נתון - כל הנישות הקיימות בבית, הבלתי מנוצלות. תהליך העבודה היה ייחודי. ביום הראשון שבו יצאנו לדרך המשותפת, התחלנו את תהליך הבחירות דרך הסלון. בחנו סלונים בכמה מקומות ובדרך נתקלנו בתמונה (זו שבסלון) שהתלהבנו ממנה מאוד ברגע שהוחלט לקחת את התמונה לסלון הבית, כמעין פקק שנפתח מתוך שמפניה משובחת וגורם לשמפניה להשפריץ לכל עבר, נרכשו בזה אחר זה כל הפריטים: מיד היה ברור איזה סלון צריך וגם אילו כריות ישלימו אותו, בחרנו את מנורת העמידה הסמוכה לסלון, את הכורסה המשלימה ואת הפוף הנלווה. במשך יום אחד בלבד הושלמה מלאכת הרכישות המרכזית.

בהמשך נעשתה עבודת מודיעין אינטרנטית על ידי למציאת הפריטים המשלימים: שולחן סלון, שטיח, טפט מטבח, טפטים משלימים לשולחן המטבח ולמדפים קיימים. צבע הטיח המיוחד הגיע גם הוא לבית הלקוחות, ומיד היה ברור שזה סוג הצבע וזה הצבע בו נשתמש לסגנן את החלל - "צבע טיח" ורוד/חום של נירלט.

מרב זהר, גובה, כפר מהרל (צילום: הגר דופלט)
נעשתה עבודת מודיעין אינטרנטית על ידי למציאת הפריטים המשלימים | צילום: הגר דופלט
מרב זהר, גובה, כפר מהרל (צילום: הגר דופלט)
צילום: הגר דופלט

מרב זהר, גובה, כפר מהרל (צילום: הגר דופלט)
צילום: הגר דופלט

שמחה לתוך התהליך

סלון: היתה לנו התלבטות בנוגע לנישות הסלון הקיימות. אני בדעה שאם יש נישות, הן מחייבות טיפול מתמיד מבחינת עיצוב וניקיון, וזיהיתי שזו יכולה להיות נקודת תורפה בבית הזה. בתחילה הוחלט שהנישות ייסגרו על ידי פריט נגרי, אולם בהמשך הוחלט מטעמים תקציביים בעיקר להניח את הנישות בעינן, ולטפל בהן כך שיהוו פינה עיצובית שמחה ומקורית בחלל המרכזי. קופסאות נוי, תמונות ושאר פריטים שנרכשו או היו בבית הונחו באלגנטיות על המדפים. בעברו השני של אותו החלון, גם שם היתה נישה ללא מידוף, הוחלט להכניס פריט ססגוני שיעוצב על ידי הלקוחות: ענף עץ קיבל תשומת לב ייחודית על ידי ליפוף חוטים, סגר את הנישה בצורה ססגונית וגם דיבר בצורה חייכנית ושאינה מפתיעה עם התמונה בסלון.  עצם זה שהלקוחות לקחו חלק פעיל בעשייה הכניסה הרבה עניין ושמחה לתהליך העיצוב.

מרב זהר, גובה, כפר מהרל (צילום: הגר דופלט)
סיפור הלבשת בית יוצא דופן | צילום: הגר דופלט

מרב זהר, גובה, כפר מהרל (צילום: הגר דופלט)
שולחן פינת האוכל. טולמנס | צילום: הגר דופלט

חדר השינה: חדר ההורים זכה לתשומת לב עיצובית ייחודית. הכל החל למעשה בתמונת פינטרסט שנשלחה אלי על ידי הלקוחות, של "כך אנחנו רוצים את המיטה שלנו". ממש במקביל גם אני שלחתי אליהם את אותה התמונה אבל עם עיבוד פוטושופ (כנראה) של אותה המיטה עם תמונה מאאד מיוחדת מעליה. ההתלהבות היתה גדולה. מיד ניגשתי למלאכת הביצוע לממש את חלום התמונה: מיטה ותמונה ובנוסף עוד פריטים נחוצים בחלל: פינת פינוק ויחידת איפור מיוחדת. פגישה בשטח עם בעלי המלאכה הגדירה את הצרכים שלנו ואת טעמינו, פשפוש נוסף בחנויות וינטג' הגדיר סופית את עיצוב החלל: מגירות פח נרכשו על מנת ליצור יחידות ליד המיטה, מראה ומגירות נרכשו על מנת לעצב את יחידת האיפור, וכל שנותר הוא להמתין בסבלנות לביצוע. במקביל נבנה לנו משטח עץ ועליו הודפסה תמונה מקורית שצולמה על ידי בתל אביב, וזו השלימה בצורה מושלמת את חלל החדר שהפך להיות מסוגנן המתאים רק ללקוחות שלי בכרם מהרל.

מרב זהר, גובה, כפר מהרל (צילום: הגר דופלט)
חדר ההורים זכה לתשומת לב עיצובית ייחודית | צילום: הגר דופלט
מרב זהר, גובה, כפר מהרל (צילום: הגר דופלט)
בשמת גל בנתה את משטח העץ ועליו הודפסה תמונה מקורית שלה, וזו השלימה בצורה מושלמת את חלל | צילום: הגר דופלט
מרב זהר, גובה, כפר מהרל (צילום: הגר דופלט)
צילום: הגר דופלט
מרב זהר, גובה, כפר מהרל (צילום: הגר דופלט)
רעיון שהתחיל בפינטרסט | צילום: הגר דופלט

מרב זהר, גובה, כפר מהרל (צילום: הגר דופלט)
צילום: הגר דופלט

דבר המעצב: אין ספק שיש פה סיפור הלבשת בית יוצא דופן ולא שגרתי. מבחינה אישית הרגשתי איזה תהליך נפלא עברו הלקוחות מספקנות ודאגה בתחילת הדרך לביטחון, שמחה ויצירה שהניבו את התוצאה הסופית המרנינה הזו. זהו בית שלהם, ורק שלהם, שכל פינה בו מחושבת ומדויקת מבחינת התוצאה עבורם.

פריט אהוב: התמונה בחדר השינה: צילום מקורי שלי שצולם בתל אביב הודפס (ב"איגלו") על משטח שהוכן במידות מדויקות לפי צורכינו ונצבע בצבעים לפי בקשתנו.

יחידת איפור: כמעט התפתינו לקנות עוד יחידת וינטג' מאיזה שוק פשפשים/חנות, אבל אז החלטנו שנלך על משהו אחר ושונה. הרעיון לבנות יחידת איפור עצמאית הכוללת קרשים ומגירות ושמשולבת בה מראה עתיקה נתן את התוצאה המיוחדת שייחלנו לה. כמובן – העמדת של היחידה בסמוך למיטה ולתמונה סגרה את מעגל העיצוב בצורה מושלמת.

מרב זהר, גובה, כפר מהרל (צילום: הגר דופלט)
עם הרבה ניסוי וטעייה, העזה ומעוף נבנה והורכב חדר שינה מיוחד ושונה | צילום: הגר דופלט
מרב זהר, גובה, כפר מהרל (צילום: הגר דופלט)
הכורסה המשלימה והפוף הנלווה | צילום: הגר דופלט
מרב זהר, גובה, כפר מהרל (צילום: הגר דופלט)
צילום: הגר דופלט
מרב זהר, גובה, כפר מהרל (צילום: הגר דופלט)
כורסא חדר שינה. סטודיו "אחד אחד" | צילום: הגר דופלט
מרב זהר, גובה, כפר מהרל (צילום: הגר דופלט)
יחידת איפור עצמאית הכוללת קרשים ומגירות ושמשולבת בה מראה עתיקה | צילום: הגר דופלט
מרב זהר, גובה, כפר מהרל (צילום: הגר דופלט)
כמו המיטה גם שידת האיפור נבנתה ועוצבה על ידי בשמת גל | צילום: הגר דופלט
מרב זהר, גובה, כפר מהרל (צילום: הגר דופלט)
צילום: הגר דופלט
מרב זהר, גובה, כפר מהרל (צילום: הגר דופלט)
מרב זהר, גובה, כרם מהר"ל | צילום: הגר דופלט
מרב זהר, גובה, כפר מהרל (צילום: הגר דופלט)
כל פינה בו מחושבת ומדויקת מבחינת התוצאה | צילום: הגר דופלט

מרב זהר, גובה, כפר מהרל (צילום: הגר דופלט)
צילום: הגר דופלט

מרב זהר - "עיצוב מבפנים"