חלק מכם שמו לב שבתוכנית הלילה של אברי גלעד וארז טל אברי עונד על דש חולצתו סיכה שבה מודגשת במילה "נזכור", שבימים כאלה מקבל משמעות נוספת לזו של יום הזיכרון ויום השואה ה"רגילים". את הפרויקט יזמו גילי לסרי, שותפה של הדס מרום בסטודיו "שיינה", סטודיו לעיצוב מוצר, יחד עם מעצבת התכשיטים ליאת ולדמן: "הסיכה נועדה להוות מעין גרסה מעודכנת ל'יזכור' המסורתי, אך גם חיבור לביטוי האלמותי משיר הרעות – 'ונזכור את כולם'. היום - כשיום השואה ויום הזיכרון בפתח - זהו מסר שמהדהד בליבנו חזק מתמיד, וימשיך להדהד גם הרבה אחרי", אומרת לסרי בשיחה עם mako.

במסגרת הפרויקט יוצרו 100,000 סיכות ייחודיות מפרספקס, ופליז מצופה זהב או ציפוי כסף 925. הבחירה העיצובית, לדבריה, "היא לקחת את השלם ולחורר ממנו - כאלגוריה שלנו לאבל המשאיר בנו חור; והשם המייצג המון דברים: אותנו כבני אדם, את המשך החיים, את העם. הפרויקט נולד מתוך ההבנה כי הזיכרון הקולקטיבי שלנו הוא החזק ומשאיר אותנו ואת אחדותנו כעם. הבחירה במילה נזכור הגיעה מהמקום של קולקטיביות, א-מגדריות. הרעיון עלה מתוך ההבנה כי השנה יהיה לנו הרבה ימים שבהם נרצה לציין את הזיכרון, אפילו ברמה היומיומית", היא מוסיפה, "הבנו כי אנחנו רוצות ליצור אלטרנטיבה רב פעמית, שתאפשר לנו לציין את הזיכרון בכל יום שנבחר".

 

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם
 
 
 

‏‎פוסט ששותף על ידי @‏‎nizcor_all‎‏‎‏

 

בימים שבהם חלק גדול מהעם עונד את סיכת החטופים, חשוב ללסרי להדגיש כי אין הכוונה ליצור "תחרות" או לייצר משהו שהוא במקום הסיכה החשובה כל כך, במיוחד כאשר העם נראה גם ככה מפולג: "ההפך - אני חושבת שהסיכה מחזקת את התמיכה במאבק והיא מאחדת. המילה 'נזכור' מכילה בתוכה את הפרשנות של כל אחד. אנחנו נזכור את הנופלים/ות, אנחנו נזכור את החטופים/ות. המטרה של הסיכה היא לציין ולכבד. זה אחד לצד זה. בסוף יום הזיכרון מכיל הרבה פרמטרים".

 

 
 
 
הצגת פוסט זה באינסטגרם
 
 
 

‏‎פוסט ששותף על ידי @‏‎nizcor_all‎‏‎‏

 

את הסיכות אפשר לרכוש באתר ייעודי והן עולות בין עשרה ל-160 שקלים, כאשר 20% מרווחי הפרויקט נתרמים לעמותת ״המלאכים של ערן״, הפועלת למען חיילי צה״ל, משפחות נזקקות וניצולי שואה. "יתר האחוזים די נבלעים בהפקה ובייצור. אנחנו סטודיו חיפאי והסיכות מיוצרות אצלנו בסטודיו, כחול-לבן מא׳ ועד ת׳. זאת אומרת שאנחנו צריכות עלויות לחומרים, עלויות עובדים ועלויות שיווק כדי לנסות להגיע לקהל הרחב ביותר".