הרבה הורים נותנים לילדים שלהם לשחק בסמארטפון. לא הרבה מהם מגלים ביום בהיר אחד שהילד החליט להוריד כל מיני שדרוגים למשחק באלפי שקלים.
זה היה המקרה של אורטל משה ובנה דניאל בן השבע. "הורדנו את המשחק בראול סטארס", מספרת משה. "הוא משחק רגיל, בלי לשדרג בכסף שום דבר. יום בהיר אחד קיבלתי הודעה בויזה שיש חיובים מ'אפליקציה בחו"ל'. נכנסתי לאתר וראיתי שיש 27 חיובים. יצרתי קשר עם אפל, כדי לקבל את עזרתם".
בחברת הענק הסבירו למשה איך לקבל החזרים חלקיים על הקניות. "הנציג אמר שלא יעזור שאני אספר את הסיפור שלי, כי זה אלגוריתם וזה נבחן פר רכישה. נמצאתי לא זכאית". על סכום של 10,000 שקלים, אפל החזירה בסופו של דבר למשה 179 שקלים בלבד.
משה פנתה לויזה. הנציג הסביר לה בנימוס ש-15 עסקאות ביום הן לא סיבה להתריע באופן מידי, ואין סיבה לבטל את העסקה.
האם בכל זאת מדובר במשהו שהוא באחריות ההורים? "קודם כל, הייתה סיסמה", אומרת משה. "אין לי מושג איך הוא גילה אותה. הילדים היום מאוד מתקדמים. אמרתי לוויזה שאני תמיד רוכשת דרך פייפאל וכמעט לא קונה בחנויות בחו"ל. הייתה צריכה להידלק נורה אדומה".
מחברת ויזה כאל נמסר בתגובה: "בעלת הכרטיס זוהתה כלקוחה של בית העסק ולכן הופנתה אליו ישירות לביטול החיובים, וזאת כדי להימנע מחסימת המכשיר הנייד שברשותה. כמחווה שירותית אנחנו נפעל לזיכוי הלקוחה במלוא הסכום, על תנאי, עד להמשך בירור מול בית העסק".