רכבת ללא עצירות  (צילום: huffingtonpost.com)
מסוגל לנוע במהירות של 60 קמ"ש | צילום: huffingtonpost.com

אם יש משהו שהישראלים שונאים זה פקקים, ולא רק הישראלים. בכל העולם ניסו למצוא פיתרון לבעיית התחבורה ובמדינות רבות בחרו ברכבת תחתית. אפילו בישראל, חובבת המכוניות, הגיעו למסקנה שרכבת תחתית תפתור את בעיית הפקקים הנוראית במטרופולין תל אביב, אבל תסמכו על הסינים, שיודעים דבר או שניים על צפיפות, שימצאו פיתרון אלגנטי, ריאלי וזול יותר.

במקום לחפור את כל העיר או לבזבז מיליונים על הרחבת נתיבים וסלילת נתיבים חדשים, חברה סינית פיתחה את האוטובוס המוגבה המהיר ("3D Express Coach") שמאפשר למכוניות נמוכות משני מטרים לעבור תחתיו. פנים האוטובוס נראה כמו קרון רכבת תחתית, הוא מונע על ידי מנוע חשמלי הניזון מאנרגיה סולארית, מסוגל לנוע במהירות של 60 קמ"ש ולשאת בין 1,200-1,400 נוסעים (הפינגטון פוסט). עלות בניית האוטובוס, וסלילת המסלולים המיוחדים, זולה ב-90% מחפירת תעלת רכבת תחתית וההערכה היא כי האוטובוס עשוי לצמצם את פקקי התנועה ב-20%-30%.

הסינים כבר הוכיחו באולימפיאדה שהם יודעים לתקתק עניינים, גם אם בדרך נפגעים כמה מיליוני אזרחים תמימים, ובניית הנתיב הייעודי הראשון צפויה להתחיל כבר בסוף השנה בבייג'ינג. עכשיו צריך רק לחכות שהניסוי יצליח, הממשלה שלנו תשלח ועדת מומחים ללמוד איך עושים את זה, יפורסם מכרז בו יזכה מקורב לשר התחבורה ותתחיל מחדש הספירה לאחור לפיתרון פלא בגוש דן.