גרהאם תאונת דרכים (צילום: AAP images)
אבל למה לעשות אותו כל כך אמיתי? | צילום: AAP images

אמנם בהיקס עיוותי גוף הם עניין שבשגרה, אבל הפעם מדובר בבובה. הפסל הריאליסטי והמקריפ הזה נוצר על ידי האמנית פטרישיה פיציניני, כחלק מקמפיין של משרד לבטיחות בדרכים האוסטרלי. אז מה היצור הביזארי הזה קשור לתאונות דרכים? מסתבר שזהו מבנה הגוף האופטימלי כדי לשרוד תאונת דרכים. לבובה ניתן השם "גראהם", וזה שניתן לו שם רגיל ואנושי לא הופך את העניין לפחות קריפי.

גרהאם תאונת דרכים (צילום: AAP images)
מעוצב לשרוד התנגשות במהירות גבוהה | צילום: AAP images

פיציניני הסתמכה על תחקיר של מנתח הטראומה כריסטיאן קנפילד ומהנדס הבטיחות דיוויד לוגן, ועל סמך הידע שלהם עיצבה את גראהם, שיכול לעמוד בהתנגשות במהירות גבוהה. יש לו חזה ענק בעל פטמות מרובות, המחקות את פעולת כריות האוויר ומגנות על הצלעות. חוסר הצוואר שלו מונע שבירה של עצמות עמוד השדרה, ופניו השטוחות והשמנות מגנות על אפו ואוזניו.

גרהאם תאונת דרכים (צילום: AAP images)
אין צוואר, פנים שטוחות ושמנות כדי להגן על האף והאוזניים | צילום: AAP images

אל בין צלעותיו של גראהם הוכנס חומר שממנו עשויות כריות אוויר כדי להגן על ליבו. בנוסף יש לו עור עבה וקשה כדי להגן עליו משפשופים. כל המאפיינים האלו נועדו לעזור לו לא רק בתוך המכונית, אלא גם כהולך רגל. רגליו מאפשרות לו לקפוץ למרחקים ולהימלט ממכונית דוהרת, וברכיו מתקפלות לכל כיוון וכך אינן נשברות.

גרהאם תאונת דרכים (צילום: AAP images)
קצת סקסי | צילום: AAP images
 

"האיבר שהכי חיוני שלא יפגע בתאונת דרכים הוא הראש", מספר ד"ר לוגן. "הראש אמנם מפסיק לנוע בסופו של הדבר, אבל המוח ממשיך, נזרק קדימה, פוגע בחלקה הקדמי של הגולגולת, ונזרק אחורה ושוב חוטף פגיעה".

גרהאם תאונת דרכים (צילום: AAP images)
רגליים שמסוגלות לקפוץ מרחקים | צילום: AAP images

"בעולם המודרני אנחנו נתונים לנוע במהירויות גדולות יותר ויותר, והגוף שלנו לא מסוגל מבחינה פיזיקלית לספוג כל כך הרבה אנרגיה בהתנגשות". נו אבולוציה, מתי תכנסי לעניינים של העידן המודרני ותהפכי אותנו ל"גראהם-ים"? או שלא, אל תמהרי.

_OBJ

(מקור)