בוקר אחד, כשניתאי (1.5) היה בן שנה וחודשיים, היה לו דימום קשה בטיטול. הוריו המבוהלים הגיעו לד"ר יעקב קזצקר, רופא ילדים בקופת חולים לאומית סניף אשדוד, ורופא של המשפחה מזה תשע שנים, שהפנה אותם לבית החולים שניידר באופן מידי. לניתאי נערכו לא מעט בדיקות. הרופאים במחלקה לא עלו על דבר, הניחו שמדובר בזיהום ושלחו את המשפחה לביתה עם מרשם לאנטיביוטיקה. אבל כעבור שלושה שבועות שוב דימם ניתאי. הוריו פנו שוב לד"ר קזצקר והפעם הוא דאג שהם יגיעו לבית החולים וייבדקו כראוי. לאחר שלושה ימי אשפוז בטיפול נמרץ התקבלה הבשורה הקשה: לניתאי יש את 'הסעיף על שם מקל' – מום מולד במעי הדק, שכאשר הוא מתפוצץ גורם לאובדן רב של דם. ניתאי הופנה מיד לניתוח.

כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

"מהרגע שנכנסנו לבית החולים ד"ר קזצקר לא עזב אותנו, התקשר כל יום להתעדכן והסביר לנו כל מה שקורה, בדק עם הרופאים במחלקה מה מתכננים לעשות איתו, ממש כמו סבא שהנכד שלו נמצא בבית חולים", מספר מאיר כהן, אביו של ניתאי, "מכיוון שמדובר כאן בתינוק שמאבד דם ואתה לא מבין מה עובר עליו, היינו בלחץ איום, אבל הוא הצליח להרגיע אותנו ולהוריד 50 אחוז מהלחץ. הוא וידא שמטפלים בנו כמו שצריך, וזה ממש לא מובן מאליו".

ואכן, בשביל ד"ר קזצקר, הדבר הכי חשוב הוא הטיפול בחולים. "החיוך של האימא והתינוק זה הדבר שהכי חשוב לי, לראות שאתה עושה משהו שטוב לילדים, שמשפר את הבריאות ואת איכות החיים שלהם", הוא אומר. כשניתאי הגיע אליו עם יציאות דמיות הוא הבין שלא מדובר כאן בזיהום כפי שהניחו בבית החולים, אליו שלח את ניתאי בפעם הראשונה. "דיברתי עם הכירורג בבית החולים והסברתי שמצבו לא יציב, אני מרגיש צורך להתערב ולעקוב אחרי מה שקורה עם המטופלים שלי, גם כשהם נמצאים בפיקוח בבית החולים.

"לא צריך להגיע לבית החולים כדי להרגיש את האכפתיות והמסירות שלו, גם ביומיום הוא מתנהל כך", מחזק כהן. "כשמדובר בילדים קטנים, שקשה להם לבטא את הכאב שלהם ולספר מה הם מרגישים, ההורים לחוצים עוד יותר. אך כשמגיעים אליו האבחנה שלו מדויקת, והוא תמיד משרה רוגע ושלווה, ומחזיר אותנו לפוקוס. זה מה ששומעים מהורים כשיושבים בחדר ההמתנה במרפאה שלו".

הילדים לא מוכנים שאף רופא אחר ייגע בהם

גם אילנית שומרון (47) מלקוחותיו הנאמנים של ד"ר קזצקר. שומרון עברה לגן יבנה כבר לפני 7 שנים, אבל ארבעת ילדיה, ששלושה מהם כבר אינם ילדים, מטופליו של הרופא המסור ומתעקשים עדיין לנסוע למרפאתו שבאשדוד.  "הוא מלווה את הילדים בכל דבר ועניין", מספרת שומרון, "יש לנו את מספר הטלפון שלו ואנו מתייעצים איתו בכל מה שצריך. כששירי (22) הייתה קטנה ולא הרגישה טוב התקשרנו אליו באחת בלילה, וכמובן שהוא ענה. גם היום היא לא מוכנה ללכת לאף רופא אחר".

ד"ר קזצקר יעקב
"הוא מלווה את הילדים בכל דבר ועניין". ד"ר קזצקר
>> הרופאה ששינתה את חיי מטופליה
>> הלב שהציל אותי: עמיר פישר חשב שלא יצא מזה

לפני כשנתיים, חן, בתה בת ה-18 של שומרון, חשה ברע. ד"ר קזצקר ערך את כל הבדיקות, והפנה למיון כדי לשלול דלקת מעיים, תופעה הקשה לאבחון. במהלך כל האשפוז עמד הרופא בקשר טלפוני עם אילנית שומרון, שדאגה מצידה לעדכן אותו בכל פרט ובדיקה שנעשית לחן, ולאחר שנשללה האפשרות הזו, הגיעה חן עם אימה שוב למרפאתו של ד"ר קזצקר, ששוחח איתה והבין שהבעיות הפיזיות נובעות מחרדת בחינות, והפנה לטיפול מתאים. "הוא חי את שבועת הרופאים, ומנסה לעזור לכל אחד ואחת. החיוך והדיבור שלו מרגיעים את ההורים בשעת לחץ, הוא אדם מיוחד והילדים אוהבים אותו ויש להם חיבור טוב איתו. גם כשהתורים אצלו תמיד מלאים, הוא יקבל את כל מי שצריך לראות אותו בדחיפות ויעזור לו. הוא רופא משכמו ומעלה, היכן שהוא יהיה, שם גם אנחנו נהיה". 

ד"ר קזצקר (62), היה מנהל מחלקת ילדים במשך 10 שנים בבית החולים בסוצ'י, רוסיה. הוא עלה לישראל לפני 20 שנה. "היה לי מזל גדול שהתחברתי לשניידר, זה נתן לי הרבה ביטחון, להיחשף לחידושים שבטיפולים ונותן לי אפשרות לעקוב אחרי המטופלים שלי שנמצאים שם באשפוז. אני עדיין רופא תורן שם במיון פעם בשבוע בגלל שאני מאוד עמוס כאן בקליניקה".   

מזה 15 שנים שד"ר קזצקר הוא רופא ילדים בקופ"ח לאומית באשדוד. כאשר התחיל לעבוד קבע עובדה: ילדים שחולים במחלות כרוניות או כאשר יש תינוק ראשון במשפחה הוא ייתן את מספר הטלפון שלו להורים, שיוכלו להתקשר בכל שעה. "עבור אימא צעירה בעיה קטנה של התינוק יכולה להיות סוף העולם, דרך הטלפון אני יכול לפתור את רוב הדברים. כל יום אני מקבל שיחות טלפון, ואני חושב שככה זה צריך להיות. אם בחרת מקצוע כזה, יש לך אחריות, ואנשים סומכים עליך ומאמינים בך, יש לזה ערך רב".  

למרפאתו באשדוד מגיעים מטופלים מכל הסביבה: מגן יבנה, אשקלון ויבנה. "יש כמה ילדים, מטופלים שלי, שמאושפזים במחלקה האונקולוגית. אני עוזר להם, נותן אישורים והפניות, עומד בקשר עם בית החולים, ונותן תמיכה להורים. אני לא יכול רק להסתכל על זה מהצד, אלא חייב להיות מעורב, אני רואה בזה שליחות. "זה החיים שלי כמעט 40 שנה, לעזור לחולים נותן לי כוח ונשימה", הוא אומר.

* במסגרת מהפכת השקיפות של לאומית שירותי בריאות, אילנית שומרון נותנת לד"ר קזצקר ציון 12 מתוך 10, ומאיר כהן נותן לו 10 פלוס. מהיום, אתם יכולים לראות מה לקוחות לאומית חושבים על הרופאים, האחיות והשירות בכל סניף וסניף של לאומית ברחבי הארץ. 

לחצו כאן כדי לראות מה הדרוג שקיבל סניף לאומית בעיר שלכם >>

>> כוס יין או חדר כושר? מסתבר שכוס יין תסייע לכם בביצועים הגופניים